Precat leegmaken...

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flaminiasupersport
Actief lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:13
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Precat leegmaken...

Bericht door Flaminiasupersport »

Op het Zwitserse forum had iemand het over het leegmaken van de precat... :roll:

Ik heb nu een Milltek einddemper maar geen downpipe van Milltek daar die nog duurder was dan de uitlaat zelf... :cry: MAAR als ik de precat leeg maak, heb ik dan ook geen betere flow? En kan ik dan nog door de controle geraken wat betreft de CO2 uitstoot?

Bij het optrekken enzo is het geluid wel leuk, maar starten en stationair draaien is nog altijd wat flauwkes... :? Een Flowtec Airbox zit er ook in, dat geeft echt een leuk geluid (als je optrekt tenminste).
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Ja de precat verwijderen geeft een betere flow en voor de nederlandse APK leverd het geen problemen op. Ik weet niet hoe de keuring in Belgie is, maar ik verwacht dat het ook daar zeker geen problemen geeft.

Die precat is alleen actief bij een koudstart, daarna zit hij alleen maar in de weg. Bij de keuring zorgen dat de motor al een beetje warm is en dan merken ze er nagenoeg niks van.

Maarten
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Vandaag mijn voorcat leeggemaakt.
En het is gelukt met 1 boor van 10mm, maar wel goed koelen tijdens het boren. hierna het geheel mooi glad geschuurd en weer gemonteerd.

De klus kunnen klaren in ongeveer 3-4 uur. was zeer benieuwd naar het geluid en het gedrag van de motor.


Het verschil wat ik kan merken is dat ik nu meer uitlaat geluid heb bij een koude motor, en dat mijn motor beter reageert in de lage toeren, maar het is allemaal minimaal. Dit is de 2e modificatie die ik aan mijn uitlaat doe, mijn eindemper is voor een deel leeg gehaald. dit is misschien de reden dat de geluids verandering minimaal is.

Maar zeker een geslaagde mod.


Gr. Pascal
Bijlagen
cat-vol1.jpg
cat-vol1.jpg (126.94 KiB) 2727 keer bekeken
cat-leeg1.jpg
cat-leeg1.jpg (133.35 KiB) 2727 keer bekeken
Plaats reactie