Even voorstellen ...

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Even voorstellen ...

Bericht door vlieger »

Hallo mede speedsterliefhebbers,

Mijn naam is Emile de Vlieger (39) en ik was samen met mijn vrouw Marion (42) bij de eerste Speedstermeeting in november. Wij hebben afgelopen zomer onze Speedster 2.2 gekocht. Hij is Europablauw en voorzien van een hardtop. Hopen dat die er snel weer af kan want open rijden is beslist het leukst. Zit ook beter want we zijn allebei bijna 1,90 meter en de hardtop is duidelijk lager dan de softtop. De eerste 5000km zit er al op en we hebben veel leuke ritten gemaakt door met name Zeeland. We wonen in St. Willebrord, een dorp tussen Roosendaal en Breda.

Marion werkt als secretaresse bij de gemeente in Roosendaal, ik als docent in Schiedam en heb daarnaast een eigen bedrijfje dat voortkomt uit mijn andere hobby (ATRIUM, bijzondere luidsprekersystemen voor huiskamergebruik).
Bijlagen
Een leuk plaatje van deze zomer ...
Een leuk plaatje van deze zomer ...
speedy2.jpg (48.76 KiB) 2438 keer bekeken
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Even voorstellen ...

Bericht door Maik »

vlieger schreef:Hallo mede speedsterliefhebbers,

Marion werkt als secretaresse bij de gemeente in Roosendaal, ik als docent in Schiedam en heb daarnaast een eigen bedrijfje dat voortkomt uit mijn andere hobby (ATRIUM, bijzondere luidsprekersystemen voor huiskamergebruik).
Welkom!
Interessante hobby heb je, ik was vroeger ook into hifi (tegenwoordig wat minder) en heb mijn luidsprekers ook zelf gemaakt (dynaudio). Met welk merk drivers werk jij?

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Hier nog zo'n thuis knutselaar in audio.

In mijn studietijd heb ik een set gebouwd van Visaton, met kleine aanpassingen aan het filter.

Het laaste project was echt groot, en (helaas) voor een collega. We hebben samen het technische deel helemaal uitgewerkt en ik heb geholpen met de uitvoering en de fijnafstemming van het filter (voornamelijk try and error).

We hebben een Air Motion Transformer (AMT) als hogetoner, 2x Davis voor de middentoners en 2x Peerless en 4x Scanspeaks voor de bas gebruikt per luidspreker. Voor de bas hebben we gebruik gemaakt van een open baffle, en de mid-hoog een "gevouwen" plank. Het filter is trouwens ook bijzonder, een serie i.p.v. een parallel ontwerp. Voor de aansturing wordt bi-amping toegepast. Resultaat is een zeer helder, warm en enorm 3D-beeld in het geluid. Nadeel is dat 60% van je CD's in de vuilnisbak moeten vanwege de (zeer) slechte opnamekwaliteit.

Maar de gelijkenis is opvallend: autogekken, audiobouwers en Speedsterbezitters.

Veel plezier en waarschijnlijk tot ziens!

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Re: Even voorstellen ...

Bericht door vlieger »

Hoi Maikel,

De toegepaste luidsprekerunits hangen sterk samen met het totale ontwerp. Dus van de behuizing en van de toegepaste filters. Iedere unit heeft andere eigenschappen die hem geschikt of juist ongeschikt maken voor een bepaalde toepassing. Omdat ik o.a. een liefhebber ben van gesloten systemen gebruik ik wel regelmatig woofers van Scan-Speak en om andere redenen tweeters van Thiel.

Groeten,
Emile
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Scan-Speak en Thiel... klinkt goed. Maakt Thiel zelf ook niet veel gesloten systemen? Er staat mij zoiets bij.
Ik ben benieuwd naar je systemen, misschien kan je er 1 of meer even hier met een picje plaatsen? :wink:

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
vlieger
Actief lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:18
Locatie: Noord-Brabant

Bericht door vlieger »

Hoi Maikel,

Zie hieronder een afbeelding van mijn topsysteem, genaamd Onis. Het is geheel gemaakt van Corian, een kostbaar en duurzaam materiaal. Het is ook deels actief in het sublaag met een ingebouwde digitale versterker. Voor (veel) meer informatie moet je maar eens kijken op mijn http://www.atriumonline.nl website.
Bijlagen
Onis4.jpg
Onis4.jpg (23.53 KiB) 2361 keer bekeken
Plaats reactie