ATS-DTC

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Pascal »

Bevinden er zich onder ons, speedsters in de mandarin (orange) kleur, met een setje nitrons en grijze ATS velgen. :?:

Ik wil het eind resultaat een keertje zien. in deze kleur setup. Iemand een foto.

Gr. Pascal
TorBeest
Actief lid

Bericht door TorBeest »

Marcel schreef:Ja de roadster is ook uit productie..... :lol: maar ze hebben er nog een stel op voorraad.

Maar dat resulteerd in leuke opruimingen, voordeel tov de speedster is dat ze de officiele prijzen in de prijslijsten (nog) niet verlaagd hebben, ik wilde een gebruikte kopen, maar krijg nu een geheel nieuwe, helemaal zwart, met brabus pakket en airco etc etc (hij is nu nog champagne maar ze verwisselen de bodypanelen voor me.......waarde totaal ca € 30.000,- , en net zoals bij de speedster Turbo heb ik hem zometeen met HEEL VEEL korting op mijn stoep staan met zelfs nog 2 jaar verlengde garantie(dus 4 jaar)....niks mis mee dus wat mij betreft, voor datzelfde geld heb je er één van 2 a 3 jaar oud :shock:

Die versnellingsbak ben ik mee bekend heb er al vaker in gereden, ik heb trouwens flippers aan mijn stuur, maakt het iets minder erg, en je kan hem eventueel nog tunen dat hij sneller schakelt, maar doe ik eigenlijk liever niet, tja de Stilo Abarth had er ook zo één, je moet je erop instellen hé, het heeft soms ook zijn voordelen :wink:

Voor mijn Speedster had ik ook een Smart Roadster:
Eigenlijk ferm getuned, met custom leder binnenin en al...:
(ook met flapjes aan het stuur :-) )

Ik heb er een jaar mee gereden en was er heel tevreden mee, maar het is toch geen Speedster :wink:

(kheb em verkocht in januari)
Bijlagen
smart1.jpg
smart1.jpg (88.97 KiB) 2849 keer bekeken
smart4.jpg
smart4.jpg (133.33 KiB) 2852 keer bekeken
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

ik zit nog steeds te twijfelen welke achterbanden ik moet nemen...

goodyear eagle f1 of toyo proxes t1-R

maar welke maten kan ik gebruiken op mijn achtervelgen en met de (nog) standaard voorbanden/velgen

235-40-17 :?: of alleen 225-45-17 :?: :?:

voor is de hoogte 45 toch?
Dominique

Bericht door Dominique »

standaard band voorkant = 175 / 55. hetgeen wilt zeggen dat de band hoogte (van loopvlak tot velgrand) 55% is van de breedte van het loopvlak; die 175. :wink:

Ik moet ook aan nieuwe banden en twijfel ook nog :? maar wel voor mijn DTC-tjes!!
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Koop dan gelijk andere velgen, kan je ten minste nog een beetje serieus sturen, nu zijn de kosten minder omdat je toch nieuwe banden nodig hebt! Het is maar een idee-tje hoor, op het Duitse forum staan ook altijd zeer mooie tweede hands velgen voor leuke prijzen!
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

stevenflappy schreef:Koop dan gelijk andere velgen, kan je ten minste nog een beetje serieus sturen, nu zijn de kosten minder omdat je toch nieuwe banden nodig hebt! Het is maar een idee-tje hoor, op het Duitse forum staan ook altijd zeer mooie tweede hands velgen voor leuke prijzen!
ik vind de 2.2 velgen helemaal niet lelijk , en wil dus eerst achter 2 nieuwe banden leggen , en dan later voor 2 achtervelgen zetten met 205-40/45-17

maar past er op een standaard achtervelg 235-40-17 ?
of staat een 225 band mooier? ik zou ze nml achter wel iets breder willen :wink:

of moet ik als ik 235 neem , 45 hoogte nemen ivm de rolomtrek van mijn orginele voorbanden
Pipo

velgen

Bericht door Pipo »

Het theoretisch maximum op onze 7,5 inch achtervelgen is een 225-band. Er gaat wel een 235/45-band op, maar ideaal is het niet. Je krijgt een beetje 'ballon'-effect.
Ik heb eens een Speedster gezien met 235-banden achterop, en volgens die kerel had het geen nadelen qua rijgedrag. Optisch was het enige zichtbare effect dat de wang van de band 5mm verder naar buiten stulpte. Daarvoor moet je het dus niet doen. Persoonlijk verkies ik een 225. Dat maakt eventueel overstuur wat controleerbaarder.
A thing of beauty is a joy forever!
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

dank je pipo, dat wou ik graag weten...

en dan gewoon voor een 45 hoogte te gaan en geen 40 hoogte ivm het comfortabel minder stuiterige rijden :?:
Dominique

Bericht door Dominique »

Precies! :wink:

En dan gewoon de Toyo's omdat die een zachte wang hebben!! Met zo'n lichte auto als de Speedster is dat wel zo verstandig!
marcel85
Mega lid

Bericht door marcel85 »

heren , mijn dank is groot :roll:
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

235 band op een 7,5J velg is prima te doen, vooral omdat de achtervelg van de speedster iets breder schijnt te zijn dan 7,5inch...
Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/40 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/40 als je dat wel van plan bent.
Afbeelding
Pipo

velgen

Bericht door Pipo »

Ik heb nu op de vooras 7,5" achtervelgen staan met een 205/45-band. Op de achteras heb ik nog de originele 225 Bridgestones. Mijn recente rijërvaringen hiermee kun je hier lezen:
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=1370

PS Hou er ook wel rekening mee dat het veranderen van de afrolomvang van de achterband een afwijking in je snelheidsaanduiding creëert! Dit omdat hiervoor het ABS-signaal van de achteras wordt gebruikt.
A thing of beauty is a joy forever!
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Maik schreef:235 band op een 7,5J velg is prima te doen, vooral omdat de achtervelg van de speedster iets breder schijnt te zijn dan 7,5inch...
Kies 205/45 en 235/40 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/40 als je dat wel van plan bent.
hmmm, ik zie nu dat ik een foutje hebt gemaakt in mijn bovenstaande verhaal :?
Standaard zitten er 225/45 banden achter, ik bedoel dus het volgende:

Kies 205/45 en 235/45 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/45 als je dat wel van plan bent.

Dit zou beter moeten zijn :)
Afbeelding
Dominique

Bericht door Dominique »

Back to topic....sorry :roll:

mooie kleur varianten!!
Bijlagen
ats2.jpg
ats2.jpg (96.55 KiB) 2739 keer bekeken
ats1.jpg
ats1.jpg (83.32 KiB) 2740 keer bekeken