ATS-DTC
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1525
- Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
- Locatie: Hoogerheide
Gisteren met Jan Van Der Kooi sportcars contact gehad over een setje ATS`jes
met de vraag hoe snel hij ze kan leveren. krijg vandaag een telefoontje terug als het goed.
Ik hoop dat ik ze voor het ardennen weekend van 18 juni kan hebben .
Hij had nog een setje liggen maar die waren verkocht
wie is de gelukkige van dit setje.
Gr. Pascal
met de vraag hoe snel hij ze kan leveren. krijg vandaag een telefoontje terug als het goed.
Ik hoop dat ik ze voor het ardennen weekend van 18 juni kan hebben .
Hij had nog een setje liggen maar die waren verkocht

Gr. Pascal
Volgens mij van Linne150, want ik heb mijn DTC er afgelopen vrijdag bij Jan onder laten zettenPascal schreef:Gisteren met Jan Van Der Kooi sportcars contact gehad over een setje ATS`jes
met de vraag hoe snel hij ze kan leveren. krijg vandaag een telefoontje terug als het goed.
Ik hoop dat ik ze voor het ardennen weekend van 18 juni kan hebben .
Hij had nog een setje liggen maar die waren verkochtwie is de gelukkige van dit setje.
Gr. Pascal


- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Matsuru schreef: Volgens mij van Linne150, want ik heb mijn DTC er afgelopen vrijdag bij Jan onder laten zettenen toen vertelde hij mij dat deze voor Linne 150 waren en dat er nog "iets" mee gedaan moest worden, maar dat moet Wilbert zelf maar vertellen


- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Zo.......
Vandaag mijn banden wezen halen voor m'n ATS/DTC's
Toyo T1R 205/45 voor en 245/40 achter.
Was wel een hele klus om de velgen eraf te halen
Zaten nml. vastgeroest
uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen. Ben even gaan
rijden en ..... het stuurt ineens superlicht !!!! En het remt ook veel
beter
Hoorde na een drempel of grote hobbel in de weg, wel
een licht aanlopen achter
Hopelijk is dat met Nitrons over
Moet ook nog iets verzinnen voor die lelijke naafdeksels
Voorlopig maar even niets erop gedaan, maar dat vind ik ook
niet echt mooi. Iemand nog suggesties??
groeten,
Paul.
Vandaag mijn banden wezen halen voor m'n ATS/DTC's
Toyo T1R 205/45 voor en 245/40 achter.
Was wel een hele klus om de velgen eraf te halen

Zaten nml. vastgeroest

uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen. Ben even gaan
rijden en ..... het stuurt ineens superlicht !!!! En het remt ook veel
beter

een licht aanlopen achter

Hopelijk is dat met Nitrons over

Moet ook nog iets verzinnen voor die lelijke naafdeksels

Voorlopig maar even niets erop gedaan, maar dat vind ik ook
niet echt mooi. Iemand nog suggesties??
groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Was bij mij ook zo. Met een grote hamer en een blokje hout opgelost?paul schreef:Was wel een hele klus om de velgen eraf te halen![]()
Zaten nml. vastgeroest![]()
Grote kans van wel. Jij hebt nu toch ET30? Ik rij met ET28 en heel af en toe moet de band de clam raken want ik zie hele licht slijtsporen. Zal wel aanlopen op de zwarte "spatlap", maar dat probleem lost zich vanzelf wel op (slijt weg).uiteindelijk heb ik het toch voor elkaar gekregen. Ben even gaan
rijden en ..... het stuurt ineens superlicht !!!! En het remt ook veel
beterHoorde na een drempel of grote hobbel in de weg, wel
een licht aanlopen achter![]()
Hopelijk is dat met Nitrons over![]()

Je weet hoe ik het gedaan heb, maar mijn velgen zijn zwart en dan kan dat prima (vind ik).Moet ook nog iets verzinnen voor die lelijke naafdeksels![]()
Voorlopig maar even niets erop gedaan, maar dat vind ik ook
niet echt mooi. Iemand nog suggesties??

@maik,Maik schreef:hmmm, ik zie nu dat ik een foutje hebt gemaakt in mijn bovenstaande verhaalMaik schreef:235 band op een 7,5J velg is prima te doen, vooral omdat de achtervelg van de speedster iets breder schijnt te zijn dan 7,5inch...
Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/40 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/40 als je dat wel van plan bent.![]()
Standaard zitten er 225/45 banden achter, ik bedoel dus het volgende:
Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/45 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/45 als je dat wel van plan bent.
Dit zou beter moeten zijn
je eerste uitleg was goed volgens mij .. de 2e niet..
want bij 205-45-17 voor, en 235-40-17 achter is de afrolomtrek bijna gelijk. (0.6 verschil ). dus geen abs unit van de vxr
205-45-17 en 235-45-17 wel toch? ( verschil 4.4 )
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Sorry Pascal,
Ik ben vergeten om een foto te maken van de ATS DTC in zilver op mijn Mandarin speedster.
Ik moest wel de handremkabels verleggen en ook de abs sensor kabeltjes kwamen erg dicht langs de velgrand.
Ik heb nu 205/45 voor en 235/40 achter (Bridgestone RE050A) maar vraag me af of ik met standaard onderstel achter geen aanloop problemen krijg. Met optrekken duikt hij achter wel erg ver in de veren.
Overigens waren de banden de eerste km wel heel erg glad, door een korte slinger aan het stuur kwam de achterkant al behoorlijk opzij zetten (op een rechte weg....) Dus eerst maar even 40 km snelweg en toen nog eens sturen. Stuurt niet lichter (ook niet veel zwaarder overigens) en ook niet echt directer als de orginele 175, maar dat is de eerste indruk en nog een beetje rustig gedaan.
Maarten
Ik ben vergeten om een foto te maken van de ATS DTC in zilver op mijn Mandarin speedster.
Ik moest wel de handremkabels verleggen en ook de abs sensor kabeltjes kwamen erg dicht langs de velgrand.
Ik heb nu 205/45 voor en 235/40 achter (Bridgestone RE050A) maar vraag me af of ik met standaard onderstel achter geen aanloop problemen krijg. Met optrekken duikt hij achter wel erg ver in de veren.
Overigens waren de banden de eerste km wel heel erg glad, door een korte slinger aan het stuur kwam de achterkant al behoorlijk opzij zetten (op een rechte weg....) Dus eerst maar even 40 km snelweg en toen nog eens sturen. Stuurt niet lichter (ook niet veel zwaarder overigens) en ook niet echt directer als de orginele 175, maar dat is de eerste indruk en nog een beetje rustig gedaan.
Maarten
- paul
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1105
- Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
- Locatie: Groningen
Maik schreef:
mee aanzetten. Even de naven inspuiten, tijdje laten intrekken en
daarna kon ik de wielen met de hand er af wrikken. Dat spul lost
roest perfekt op!!!
ABS kabeltjes opgebonden, want die lagen al tegen de velgrand aan.
Zal het de komende tijd regelmatig controleren
maar vond het (bij de zilveren velgen) er niet uitzien en heb tijdens een
tussenstop toch maar de standaard deksels van ATS erop gezet.
(zie de foto's bij Neeltje Jans) Is in ieder geval een veel beter gezicht.
Misschien laat ik ze ook wel zo zitten.
Groeten,
Paul.
Nee, met een spuitbus WB40 of zoiets. Kwam een maat uit de buurtWas bij mij ook zo. Met een grote hamer en een blokje hout opgelost?
mee aanzetten. Even de naven inspuiten, tijdje laten intrekken en
daarna kon ik de wielen met de hand er af wrikken. Dat spul lost
roest perfekt op!!!

Ja ET30. Weet nog niet precies waar het aanloopt. Heb al wel deGrote kans van wel. Jij hebt nu toch ET30? Ik rij met ET28 en heel af en toe moet de band de clam raken want ik zie hele licht slijtsporen. Zal wel aanlopen op de zwarte "spatlap", maar dat probleem lost zich vanzelf wel op (slijt weg).
ABS kabeltjes opgebonden, want die lagen al tegen de velgrand aan.
Zal het de komende tijd regelmatig controleren

Heb zondagochtend, op weg naar Belgie, even zonder de kapjes geredenJe weet hoe ik het gedaan heb, maar mijn velgen zijn zwart en dan kan dat prima (vind ik).
maar vond het (bij de zilveren velgen) er niet uitzien en heb tijdens een
tussenstop toch maar de standaard deksels van ATS erop gezet.

(zie de foto's bij Neeltje Jans) Is in ieder geval een veel beter gezicht.
Misschien laat ik ze ook wel zo zitten.
Groeten,
Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik heb het even gechecked en je hebt gelijk Marcel.marcel85 schreef:@maik,Maik schreef:hmmm, ik zie nu dat ik een foutje hebt gemaakt in mijn bovenstaande verhaalMaik schreef:235 band op een 7,5J velg is prima te doen, vooral omdat de achtervelg van de speedster iets breder schijnt te zijn dan 7,5inch...
Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/40 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/40 als je dat wel van plan bent.![]()
Standaard zitten er 225/45 banden achter, ik bedoel dus het volgende:
Als je kiest voor een 205 voorband zou ik voor 235 achter gaan.
Kies 205/45 en 235/45 als je van plan bent je ABS unit niet te vervangen voor het VXR exemplaar.
Kies 205/40 en 235/45 als je dat wel van plan bent.
Dit zou beter moeten zijn
je eerste uitleg was goed volgens mij .. de 2e niet..
want bij 205-45-17 voor, en 235-40-17 achter is de afrolomtrek bijna gelijk. (0.6 verschil ). dus geen abs unit van de vxr
205-45-17 en 235-45-17 wel toch? ( verschil 4.4 )
