Het alarmbiepen lag aan het feit dat één van de deurschakelaars altijd kontakt naar de massa gaf. Daardoor leek het voor het alarm dat die deur nog open stond op het moment dat ik het aanzette en gaf het 3 waarschuwingsbiepjes. Vanaf ik de schakelaar hersteld had, flashen de richtingaanwijzers zoals gewoonlijk 3 keer, maar het biepen blijft uit bij het inschakelen van het alarm. Heb voor alle zekerheid de theorie gecontroleerd door een deur of koffer open te laten staan, en ja hoor ... het biepen was er terug
Ik heb daarjuist nog enkele testen gedaan. Het opschakellicht in de toerenteller bij de Turbo vervuld blijkbaar ook de functie van alarmlichtje (identiek aan de LED op de middenconsole bij de atmo)
Dat lampje blijft bij mij nu altijd ca 1 minuut nabranden na het uitschakelen van het contact. (met knipperen om de 15 sec.) Ook als de deuren nog gesloten zijn. Dat deed het voor dit weekeinde nooit.
Uitgevoerde testen:
1) Ik sta naast de wagen en schakel het alarm in door 1x kort op de afstandsbediening te drukken. Het deur&koffer + bewegingsalarm wordt ingeschakeld en werken ook. De LED knippert de 1ste minuut snel, daarna hoor je een klikje en blijft de LED vertraagd knipperen (zo weet je dat beide alarmen (kontakt en beweging) ingeschakeld zijn).
2) Ik sta naast de wagen en schakel het alarm in door 1x continu gedurende ca 5 seconden op de afstandsbediening te drukken. Het deur&koffer-alarm wordt ingeschakeld en werkt ook. De interieur-beweginsmelder is NIET actief. De LED blijft nu constant branden zonder knipperen. (Zo weet je dus dat de beweginsmelder uitgeschakeld is)
3) Uitschakelen van het alarm. Ik druk 1x kort op de afstandsbediening. De richtingsaanwijzers flashen 1x en beide alarmen (kontakt en beweging) worden uitgeschakeld.
Na het uitschakelen blijft het alarm/opschakellicht gedurende 1 minuut nabranden, met knipperen om de 15 seconden.
Conclusie: De reactie van het schakellicht bij het afzetten van het kontakt is nu identiek als bij het uitschakelen van het alarm. Dus waarschijnlijk heeft het fenomeen dus iets met het alarm te maken. Maar wat?
De handleiding geeft geen uitsluitsel hierover. Ik ga het maar accepteren als één van die Speedster eigenaardigheden

Alles blijkt normaal te werken, dus moet ik me er alsnog geen zorgen over maken.