Wie kan Xara even helpen ???
Wie kan Xara even helpen ???
Hoi,
Ik ben nu in het bezit van een mooie gave Barchetta (Fiat), maar ik ben op zoek naar een Opel Speedster, niet ouder dan 2 jaar.
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en wil graag vragen of jullie iets van de te koop staande Speedsters weten die te koop staan bij de Opel dealer in Oosterhout.
Graag antwoord. Ik wil graag weten of ze wel eens betrokken zijn geweest bij een botsting of ongeval. Er zijn niet zo heel veel Opels speedsters te koop, dus ga ik er van uit dat er bij jullie misschien wel iemand is die er iets van weet..... Of de reden van verkoop.
En lukt het me er eentje te kopen, dan word ik graag lid van de club.
Hebben jullie verder ervaring met in Duitsland gekochte Opels? Er staan daar nog een paar nieuwe.....
Groet
Xara
Ik ben nu in het bezit van een mooie gave Barchetta (Fiat), maar ik ben op zoek naar een Opel Speedster, niet ouder dan 2 jaar.
Nu ben ik een beetje aan het rondkijken en wil graag vragen of jullie iets van de te koop staande Speedsters weten die te koop staan bij de Opel dealer in Oosterhout.
Graag antwoord. Ik wil graag weten of ze wel eens betrokken zijn geweest bij een botsting of ongeval. Er zijn niet zo heel veel Opels speedsters te koop, dus ga ik er van uit dat er bij jullie misschien wel iemand is die er iets van weet..... Of de reden van verkoop.
En lukt het me er eentje te kopen, dan word ik graag lid van de club.
Hebben jullie verder ervaring met in Duitsland gekochte Opels? Er staan daar nog een paar nieuwe.....
Groet
Xara
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Hoi Xara,
Gewoon nu al "lid" worden van de club, door je gewoon te registeren, dat is al veel makkelijker dan berichten posten en lezen via Jürgen, want die komt hier bijna nooit
Ikzelf weet niets over de speedsters die in Oosterhout staan. Maar ik denk dat een paar anderen hier er wel iets vanaf weten (Piet? Marcel?).
Jans weet alles van speedsters kopen in DL, maar wat wil je daarvan precies weten? 2.2-16V speedsters halen uit DL is niet echt de moeite omdat ze niet al te goedkoop zijn daar, turbo speedsters wel.
Maar tegenwoordig staan er niet veel tweedehands speedsters 2.2 te koop in NL, dus wordt het toch langzamerhand interessant om daarvoor in DL te shoppen.
Succes met je zoektocht!
Gewoon nu al "lid" worden van de club, door je gewoon te registeren, dat is al veel makkelijker dan berichten posten en lezen via Jürgen, want die komt hier bijna nooit

Ikzelf weet niets over de speedsters die in Oosterhout staan. Maar ik denk dat een paar anderen hier er wel iets vanaf weten (Piet? Marcel?).
Jans weet alles van speedsters kopen in DL, maar wat wil je daarvan precies weten? 2.2-16V speedsters halen uit DL is niet echt de moeite omdat ze niet al te goedkoop zijn daar, turbo speedsters wel.
Maar tegenwoordig staan er niet veel tweedehands speedsters 2.2 te koop in NL, dus wordt het toch langzamerhand interessant om daarvoor in DL te shoppen.
Succes met je zoektocht!

- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Hoi,
ik ken de auto's niet, wel heb ik ervaring met Oosterhout en de service is perfect, mocht je er toch een probleem mee hebben doen hun alles om het voor je op te lossen etc......zelfs een leenauto wordt niet moeilijk over gedaan, kunnen veel dealers wat van leren.
Ik zou als ik jou was gewoon even gaan kijken, en even een babbel maken, Peter Pous de eigenaar is zelf ook speedster liefhebber
en Chris van Schubert heb ik altijd heel goed zaken mee kunnen doen.
Die blauwe is best intressant, 1 jaar oud, weinig kilometers en veel optie's incl leer.........maarja je moet de kleur leuk vinden
Uit Duitsland halen kan ook, maar dan kom je inderdaad bij een Turbo, is net zo duur als een 2.2, echter ben je wel gelijk zo'n € 10.000,- meer kwijt, dus als je een goede zo goed als nieuwe 2.2 kunt scoren moet je dat zeker doen ze worden schaars............
Succes in ieder geval..........
ik ken de auto's niet, wel heb ik ervaring met Oosterhout en de service is perfect, mocht je er toch een probleem mee hebben doen hun alles om het voor je op te lossen etc......zelfs een leenauto wordt niet moeilijk over gedaan, kunnen veel dealers wat van leren.
Ik zou als ik jou was gewoon even gaan kijken, en even een babbel maken, Peter Pous de eigenaar is zelf ook speedster liefhebber

Die blauwe is best intressant, 1 jaar oud, weinig kilometers en veel optie's incl leer.........maarja je moet de kleur leuk vinden

Uit Duitsland halen kan ook, maar dan kom je inderdaad bij een Turbo, is net zo duur als een 2.2, echter ben je wel gelijk zo'n € 10.000,- meer kwijt, dus als je een goede zo goed als nieuwe 2.2 kunt scoren moet je dat zeker doen ze worden schaars............
Succes in ieder geval..........
De mijne is ook voor een prikkie te koop n.l. 45000 euro

zag dat er in Duitsland nog maar 6 turbo's te koop staan, en daarvan 2 zo goed als verkocht. De goedkoopste komt daarmee op 30.000 euro ex bpm van c.a. 10.000. en enkele kosten. Dan heb je een speedster met niet al te veel optie's, en ben je al snel 40.000 euro kwijt.Daarna komen zaken als verlagen- wielen-en tunen er nog bij.


zag dat er in Duitsland nog maar 6 turbo's te koop staan, en daarvan 2 zo goed als verkocht. De goedkoopste komt daarmee op 30.000 euro ex bpm van c.a. 10.000. en enkele kosten. Dan heb je een speedster met niet al te veel optie's, en ben je al snel 40.000 euro kwijt.Daarna komen zaken als verlagen- wielen-en tunen er nog bij.
- Piet
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3471
- Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
- Locatie: Center of the universe
Zoals Maik als zij je moet gewoon lid worden van ons clubje.
De auto’s ken ik ook niet. Als je absoluut zeker wil zijn dat ze geen schade hebben gehad dan kan je de auto’s altijd op dat punt laten keuren. Laat het anders ook op de factuur zetten dat de auto’s 100% schade vrij zijn.
Met die G2 Select garantie ben je al zeker van een aantal dingen http://www.opelcentrum.nl/Default.aspx?mID=8&sID=8
Ik zou in ieder geval kijken wat het bouwjaar is van de auto’s want het best mogelijk dat die grijze en blauwe beide bouwjaar 2003 hebben. Dat zou betekenen dat die blauwe alleen maar langer bij een dealer heeft gestaan. In dat geval zou ik de grijze nemen, nee ik zou wachten tot een donker rode
Voor de rest heb ik alleen maar goede ervaringen bij deze dealer.
De auto’s ken ik ook niet. Als je absoluut zeker wil zijn dat ze geen schade hebben gehad dan kan je de auto’s altijd op dat punt laten keuren. Laat het anders ook op de factuur zetten dat de auto’s 100% schade vrij zijn.
Met die G2 Select garantie ben je al zeker van een aantal dingen http://www.opelcentrum.nl/Default.aspx?mID=8&sID=8
Ik zou in ieder geval kijken wat het bouwjaar is van de auto’s want het best mogelijk dat die grijze en blauwe beide bouwjaar 2003 hebben. Dat zou betekenen dat die blauwe alleen maar langer bij een dealer heeft gestaan. In dat geval zou ik de grijze nemen, nee ik zou wachten tot een donker rode


Voor de rest heb ik alleen maar goede ervaringen bij deze dealer.
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Niet op papier laten zetten dat ze schadevrij zijn, want dat is een rekbaar begrip (zijn al discussies over geweest weet ik, tot rechtzaken aan toe).
Duidelijk vragen in ieder geval (of inderdaad op papier laten zetten) of de speedster nooit schade heeft gehad. Over de betekenis van die zin kan je geen discussie ontstaan.
Tegenwoordig heb je ook nog zoiets als een nationale autoschade pas, een landelijk registratiesysteem vergelijkbaar met de NAP voor kilometerregistratie, alleen hier worden de schades vermeld die door erkende schadeherstelbedrijven zijn uitgevoerd. Het vertelt je niet alles (als de auto bv bij Beun de Haas opgelapt is) maar wel al iets.
Duidelijk vragen in ieder geval (of inderdaad op papier laten zetten) of de speedster nooit schade heeft gehad. Over de betekenis van die zin kan je geen discussie ontstaan.
Tegenwoordig heb je ook nog zoiets als een nationale autoschade pas, een landelijk registratiesysteem vergelijkbaar met de NAP voor kilometerregistratie, alleen hier worden de schades vermeld die door erkende schadeherstelbedrijven zijn uitgevoerd. Het vertelt je niet alles (als de auto bv bij Beun de Haas opgelapt is) maar wel al iets.

- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Ach.. Het voordeel van deze auto's is dat het vrij snel duidelijk is wanneer een schade-reparatie een risico gaat vormen of niet.
Als vuistregel valt aan te houden: Als er iets aan het alu deel van het chassis is gedaan (lassen, zagen, boren, bouten, etc.), dan onmiddelijk alarmbellen. Het kan dan nog steeds OK zijn, maar risico is groot dat het echt een probleem is omdat het chassis behalve op een paar kleine punten in principe niet-reparabel is. (Technisch kan het, maar in ieder geval niet tegen redelijk kosten..)
Zo ook natuurlijk als er in het alu deel van de auto deuken of verbogen delen (vooral bij de wiel-ophanging) te zien zijn.
De overige onderdelen zit er in principe allemaal gewoon op en aan geschroefd, dus bijvoorbeeld een gerepareerde clam is normaal gesproken helemaal geen probleem.
Als de auto door een eerste snelle inspectie op algemene staat en chassis-schade heen komt, dan is het wel aan te raden om 'm bij een specialist verder te laten onderzoeken om andere vervelende dingen (bijv. kromme wishbones) die misschien niet meteen structureel een probleem zijn, maar wel veel kunnen kosten om te laten fixen.
Bye, Arno.
Als vuistregel valt aan te houden: Als er iets aan het alu deel van het chassis is gedaan (lassen, zagen, boren, bouten, etc.), dan onmiddelijk alarmbellen. Het kan dan nog steeds OK zijn, maar risico is groot dat het echt een probleem is omdat het chassis behalve op een paar kleine punten in principe niet-reparabel is. (Technisch kan het, maar in ieder geval niet tegen redelijk kosten..)
Zo ook natuurlijk als er in het alu deel van de auto deuken of verbogen delen (vooral bij de wiel-ophanging) te zien zijn.
De overige onderdelen zit er in principe allemaal gewoon op en aan geschroefd, dus bijvoorbeeld een gerepareerde clam is normaal gesproken helemaal geen probleem.
Als de auto door een eerste snelle inspectie op algemene staat en chassis-schade heen komt, dan is het wel aan te raden om 'm bij een specialist verder te laten onderzoeken om andere vervelende dingen (bijv. kromme wishbones) die misschien niet meteen structureel een probleem zijn, maar wel veel kunnen kosten om te laten fixen.
Bye, Arno.