Ik had dus dit jaar problemen met de APK.
Gaf te hoge emissie waarde. Bleek inderdaad dat de afsluiting van de bocht naar de einddemper van de Milltek niet geheel gasdicht was.
Sleuven in de einddemper zijn eigenlijk veel te breed en te diep ingeslepen. Ook is het stukje pijp van de bocht eigenlijk 3 a 4 centimeter te kort (gaat er maar 2 cm in).
Geheel omwikkeld met aluminium tape en weer in elkaar geschoven. Tevens tape over sleuven aangebracht alvorens de klem weer aan te brengen. Geheel is nu dicht en keuring gaf juiste waarden.
Zijn er ook anderen die dezelfde problemen hebben gehad met de Milltek
(afsluitbaarheid en pasvorm) ?
Problemen met APK door gasdichtheid Milltek uitlaat !
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Ja ik heb hetzelfde probleem, dat hij eigenlijk niet ver genoeg in elkaar schuift. Ik heb hem nu al 2 keer opnieuw vast gezet, omdat de klem los ging in verloop van tijd. Tevens lekt hij net als bij jouw door de 2 spleten.
Ik moet nu ook nog het rubber vervangen waar de kat aanhangt, omdat de uitlaat teveel heeft bewogen (klem los) is dat rubber gescheurd.
Een bocht van een cm of 2-3 langer zou de beste oplossing zijn.
Maarten
Ik moet nu ook nog het rubber vervangen waar de kat aanhangt, omdat de uitlaat teveel heeft bewogen (klem los) is dat rubber gescheurd.
Een bocht van een cm of 2-3 langer zou de beste oplossing zijn.
Maarten
Hebben we een goede RVS lasser onder ond ?
Mogelijk hebben we iemand in de club die goed is in het lassen van RVS.
We zouden dan het stukje pijp van de bocht naar de einddemper kunnen vervangen voor een stukje met dezelfde diameter maar een centimeter of 3 langer !
We zouden dan het stukje pijp van de bocht naar de einddemper kunnen vervangen voor een stukje met dezelfde diameter maar een centimeter of 3 langer !
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Kijk! RVS uitlaatklemmen! Da's beter!Martin schreef:Bochten heb ik met eigen klem vast gezet, deze worden gemaakt bij ons in de fabriek (ABA Klemmen) ook nog eens van rvs.
Altijd vind ik het jammer dat er op compleet RVS uitlaatsystemen die een flinke duit kosten toch weer gewoon goedkope gegalvaniseerde klemmen worden toegepast die binnen no-time weer compleet roestig zijn.
RVS gaat ook wel oxideren onder deze omstandigheden, maar veel minder snel en 'uitbundig'.
Bye, Arno.
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Hebben we een goede RVS lasser onder ond ?
Dat kan in principe bij mijn werk. Je moet de uitlaat een paar dagen kunnen missen. (en komen brengen en halen! ) om zeker te weten dat de las 100% dicht is kan ik ook X-rays laten makendamnedt schreef:Mogelijk hebben we iemand in de club die goed is in het lassen van RVS.
We zouden dan het stukje pijp van de bocht naar de einddemper kunnen vervangen voor een stukje met dezelfde diameter maar een centimeter of 3 langer !