Problemen met APK door gasdichtheid Milltek uitlaat !

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Problemen met APK door gasdichtheid Milltek uitlaat !

Bericht door damnedt »

Ik had dus dit jaar problemen met de APK.
Gaf te hoge emissie waarde. Bleek inderdaad dat de afsluiting van de bocht naar de einddemper van de Milltek niet geheel gasdicht was.
Sleuven in de einddemper zijn eigenlijk veel te breed en te diep ingeslepen. Ook is het stukje pijp van de bocht eigenlijk 3 a 4 centimeter te kort (gaat er maar 2 cm in).
Geheel omwikkeld met aluminium tape en weer in elkaar geschoven. Tevens tape over sleuven aangebracht alvorens de klem weer aan te brengen. Geheel is nu dicht en keuring gaf juiste waarden.
Zijn er ook anderen die dezelfde problemen hebben gehad met de Milltek
(afsluitbaarheid en pasvorm) ?
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Nee, ik heb ook Milltek en een recente APK. Fijn dat het opgelost is.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Ja ik heb hetzelfde probleem, dat hij eigenlijk niet ver genoeg in elkaar schuift. Ik heb hem nu al 2 keer opnieuw vast gezet, omdat de klem los ging in verloop van tijd. Tevens lekt hij net als bij jouw door de 2 spleten.

Ik moet nu ook nog het rubber vervangen waar de kat aanhangt, omdat de uitlaat teveel heeft bewogen (klem los) is dat rubber gescheurd.

Een bocht van een cm of 2-3 langer zou de beste oplossing zijn.


Maarten
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Hebben we een goede RVS lasser onder ond ?

Bericht door damnedt »

Mogelijk hebben we iemand in de club die goed is in het lassen van RVS.
We zouden dan het stukje pijp van de bocht naar de einddemper kunnen vervangen voor een stukje met dezelfde diameter maar een centimeter of 3 langer !
Gebruikersavatar
Martin
Mega lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:14
Locatie: Noorden

Bericht door Martin »

Heb tot nu toe geen problemen, volgende week weer voor de APK.

Heb wel alle Flensen van hitte bestendige pakkingen voor zien (heb eventueel nog wat op voorraad)

Bochten heb ik met eigen klem vast gezet, deze worden gemaakt bij ons in de fabriek (ABA Klemmen) ook nog eens van rvs.

Gr,Martin
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Bericht door Arno »

Martin schreef:Bochten heb ik met eigen klem vast gezet, deze worden gemaakt bij ons in de fabriek (ABA Klemmen) ook nog eens van rvs.
Kijk! RVS uitlaatklemmen! Da's beter!

Altijd vind ik het jammer dat er op compleet RVS uitlaatsystemen die een flinke duit kosten toch weer gewoon goedkope gegalvaniseerde klemmen worden toegepast die binnen no-time weer compleet roestig zijn.

RVS gaat ook wel oxideren onder deze omstandigheden, maar veel minder snel en 'uitbundig'.

Bye, Arno.
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Re: Hebben we een goede RVS lasser onder ond ?

Bericht door Dominique »

damnedt schreef:Mogelijk hebben we iemand in de club die goed is in het lassen van RVS.
We zouden dan het stukje pijp van de bocht naar de einddemper kunnen vervangen voor een stukje met dezelfde diameter maar een centimeter of 3 langer !
Dat kan in principe bij mijn werk. Je moet de uitlaat een paar dagen kunnen missen. (en komen brengen en halen! :roll: ) om zeker te weten dat de las 100% dicht is kan ik ook X-rays laten maken :wink:
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Als je je alleen zorgen maakt om de keuring doet een klein beetje gun-gum wonderen en lost je probleem in minuten op :)
Afbeelding
Plaats reactie