duits forum

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

markv schreef:
jans schreef: Klopt heb ik ook laten doen,en ze waren hier ongeveer 3.5 uur mee bezig
Konden niet zoals bij een turbo de zaak uitlezen ,en een nieuw programma er over heen schrijven, en er moest hier en daar ook nog gesoldeerd worden. ong 12- 15 pk vermogens winst, maar amper merkbaar.
Hebben ze de chip uit het motormanagement gehaalt om hem dan zo te flashen? Dat kan namelijk ook nodig zijn bij bepaalde auto's. Bij de 2.2 is dat niet nodig, daar is het een kwestie van de laptop aan de diagnose poort hangen en flashen. Maar dat is bij de turbo blijkbaar anders?

Mark
Nee, hij moest de auto en motor gegevens hebben, en aan de hand hiervan het obd kastje veranderd.(gebeurd bij www.tdsl in Den Haag
Gisteren was ik bij Vmax en is dmv een laptop (totaal 10 min werk)
alles herschreven.
Jans
Laatst gewijzigd door jans op 20 mar 2005 9:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Hey jans!
Ik ben er weer en in 1 stuk ook nog (ben wezen skieen in Frankrijk), wel handig als ik nu snel van het mooie weer hier wil gaan genieten 8)

Over welke auto heb je het nou Jans? Ik neem aan niet de Speedster turbo en Beek?
Toen ik mijn speedster vorige week inleverde vroeg ik nog hoe ze hem zouden chippen, maar Beek zou het niet via OBD doen, maar gewoon met de soldeerbout aan de gang. Ze verzekerden mij ervan dat het echter niet terug te zien was door een dealer :wink: , in ieder geval van buitenaf (de ECU-kast bleef ongeschonden).

gr.
Maikel
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maik schreef:Hey jans!
Ik ben er weer en in 1 stuk ook nog (ben wezen skieen in Frankrijk), wel handig als ik nu snel van het mooie weer hier wil gaan genieten 8)

Over welke auto heb je het nou Jans? Ik neem aan niet de Speedster turbo en Beek?
Toen ik mijn speedster vorige week inleverde vroeg ik nog hoe ze hem zouden chippen, maar Beek zou het niet via OBD doen, maar gewoon met de soldeerbout aan de gang. Ze verzekerden mij ervan dat het echter niet terug te zien was door een dealer :wink: , in ieder geval van buitenaf (de ECU-kast bleef ongeschonden).

gr.
Maikel
Heb het over mijn oude 2.2
Dit kon bij mij ook ,alleen het kastje wat ze er tussen gezet hebben, had
het voordeel dat je dit in enkele min weer kan veranderen.Maakt qua vermogen niks uit! dus blijft de rest gewoon hetzelfde.
Is jou auto al klaar?

jans
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Als het goed is is hij klaar ja. Ik kwam gisteren pas om 21.00 thuis, dus kon hem niet meer ophalen :(
Morgen ben ik vrij en Beek is dan open. Ik ga dan langs en eens kijken wat ze allemaal gedaan hebben en wat de resultaten zijn! :)
Als het goed is krijg ik 2 uitdraaien, 1 van voor het remappen en 1 van erna. Beek gokte op een winst van 5 tot 7%. We zullen het wel zien.

gr.
M.
Afbeelding
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Maik schreef:Als het goed is is hij klaar ja. Ik kwam gisteren pas om 21.00 thuis, dus kon hem niet meer ophalen :(
Morgen ben ik vrij en Beek is dan open. Ik ga dan langs en eens kijken wat ze allemaal gedaan hebben en wat de resultaten zijn! :)
Als het goed is krijg ik 2 uitdraaien, 1 van voor het remappen en 1 van erna. Beek gokte op een winst van 5 tot 7%. We zullen het wel zien.

gr.
M.
Kan kloppen want TDSL werkt nauw samen met Beek.
Er gebeurde toch nog meer aan jou auto?

jans
Plaats reactie