Edjes schreef:Dank voor alle antwoorden.
Klinkt hier behoorlijk gezellig!!
Auto enthousiastelingen samen
(net zoals op het Saabforum)
2.2 Tunen? Zonder turbo valt er niet zoveel te tunen toch?
Of je moet de motor reviseren? Wat kost zo'n geintje?
En was de turbo niet net wat harder geveerd, mooier afgewerkt?
Ik zal zeker nog eens in een 2.2 gaan testrijden.
Hoewel die turbo-zet-in-je-rug, daar houd ik wel van.
Gek is het wel. Die Saab was altijd mijn droom. Veel luxe, gaat best vlot. Maar er kriebelt iets dat meer wil.
De 2.2 tunen gaat dmv een kompressor. Je hebt dan geen last van dat turbo-zetje. In mijn Audi vind ik dat turbo-zetje ook prettig maar in een Speedster kan dit gevaarlijk zijn. Een turbo-zetje in de bocht bij een lichte achterwiel aangedreven auto met middenmotor kan lastig worden.
Een kompressor kost ca € 7.500,- en dan heb je ca 240pk. Er zijn 3 mensen met een kompressor actief op het forum dus die zullen wel reageren.
Hendrik-Jan schreef:
Een kompressor kost ca € 7.500,- en dan heb je ca 240pk. Er zijn 3 mensen met een kompressor actief op het forum dus die zullen wel reageren.
Fors bedrag. Dan nog onderstel aanpassingen. Moet er geen andere versnellingsbak in en evt zuigers?
Hendrik-Jan schreef:
Een kompressor kost ca € 7.500,- en dan heb je ca 240pk. Er zijn 3 mensen met een kompressor actief op het forum dus die zullen wel reageren.
Fors bedrag. Dan nog onderstel aanpassingen. Moet er geen andere versnellingsbak in en evt zuigers?
Voor de pk's is dat alles. Een setje Nitrons kost ca € 1.650,-. Wanneer je de Speedster voor net boven de 20k kan kopen blijf je mooi onder de 30k.
Is die Speedster ipv OF erbij.Vind de stap van Saab naar Speedster wel erg ``ik wil even iets HEEL anders``Kom naar Zeist dan zijn er zeker members Speedsters waarin je MEE mag rijden. Oh ja een rib cord pant is erg warm in de Speedster
Laatst gewijzigd door linne150 op 19 aug 2006 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
tot die 240 pk is het niet nodig ''zuigers en drijfstangen te monteren.
Maar inderdaad , als het een standaard speedster is, komen er nog wel meer kosten bij. Nitrons-wielen e.d.
linne150 schreef:Is die Speedster ipv OF erbij.Vind de stap van Saab naar Speedster wel erg ``ik wil even iets HEEL anders``Kom naar Zeist dan zijn er zeker members Speedsters waarin je MEE mag rijden. Oh ja een rib cord pant is erg warm in de Speedster
De Speedster is voor erbij.
Saab blijft woonwerkverkeer auto en gezinsauto.
Enne... ik heb geen ribbroek. Is een spijkerbroek en T-shirt (ik zal een schone aandoen) ook goed?
Nog een vraag:
Stalt iedereen zijn wagen binnen?
Ik heb hier een garage thuis, echter die staat vol met fietsen, kinderspullen en onuitspreekbaar veel rotzooi. Daar kan de extra auto nooit bij. Zijn er mensen die de speedster voor de winter elders onderbrengen?
Drie speedsters in Zeist wordt echt teveel hoor Nee hoor ik vind alles best zolang het geen grijze wordt, of je moet die van mij willen
Mijn speedster is voor dagelijks gebruik en staat meestal buiten. Er is wel een garage, maar idd daar staat een hoop troep in en elke keer erin en eruit is ook geen leuke klus.
Het is een normale auto met wat kleine (scherpe) kantjes, maar ik zou het zeker niet als een museumstuk zien. Daarvoor is de auto ook te modern.
Succes met de keuze en de traaij is een mooie weg om de wegligging te oefenen