Lexmaul, alternatief uitlaatspruitstuk!

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Arno schreef:Moet haast wel een metaalkat zijn, want een keramische zo kort op de uitlaatpoorten overleeft het niet.

Lamdasensor aansluting zit zo te zien aan de zijkant en ook errug dicht op de uitlaatpoorten. Ben benieuwd hoe lang die het overleeft..

Bye, Arno.
Die Lamda zal het wel overleven, Bij een Subaru zit hij zo goed als direct achter de turbo. En daar kan het nogal warm worden. (Zeg maar roodgloeiend 8) )
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

He Stef, direct achter de turbo na die meters lange uitlaatbuizen, is het uitlaatgas echt wel veel koeler als op een NA direct na de uitlaatpoort.

Zeker met compressor zal de temperatuur bij de hoge gas flow wel eens kritisch kunnen worden.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Heb jij nooit je turbo roodgloeiend gehad Maarten? 8)
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Rood :?: bij mij wordt ie alleen maar WIT gloeiend 8)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

stef666 schreef:Heb jij nooit je turbo roodgloeiend gehad Maarten? 8)
Stef, dat betekent niet dat de uitlaatgassen daar dan heter zijn 8) 8)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

ehh stef, ik moet Maik toch weer een keer gelijk geven (doe ik niet graag zoals je begrijpt... :roll: )

Maar ik heb de turbo op de sub aardig aan de temperatuur gehad, vraag maar aan piet die was erbij op de alpenrit waar de slang van de intercoolerspray 'enigzins vervormt' was....

verder heb ik motoren op de proefbank gezien waar het gietijzer van de turbo doorzichtig werd...... Maar die zit wel dicht bij de uitlaatkleppen.

Maarten
Plaats reactie