
tuning
- hellspeedster
- Actief lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
- Locatie: -Belgie
tuning
Wat is het nut van een "Blow Pop Off Ventiel ",en is het aan te raden dit te monteren bij een getunde Speedster?


EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Re: tuning
Die heb je er nu ook al op zitten.Het nut hiervan is dat ie eerder druk opbouwd,tot op bepaalde hoogte.hellspeedster schreef:Wat is het nut van een "Blow Pop Off Ventiel ",en is het aan te raden dit te monteren bij een getunde Speedster?
jans
- hellspeedster
- Actief lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
- Locatie: -Belgie
Re: tuning
Ben je er zeker van?Waarom hoor ik de motor dan niet "niezen" wanneer de overtollige druk ontsnapt?jans schreef:Die heb je er nu ook al op zitten.Het nut hiervan is dat ie eerder druk opbouwd,tot op bepaalde hoogte.hellspeedster schreef:Wat is het nut van een "Blow Pop Off Ventiel ",en is het aan te raden dit te monteren bij een getunde Speedster?
jans
Of verwar je je met de "waste-gate"?
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Jan is voor de helft in de war met de waste gate
Voor het hele BOV verhaal (Blow "Pop" Off Ventiel is een nieuwe voor mij
), halverwege volgende pagina staat een redelijk verhaaltje over de werking van de BOV, de gehele pagina gaat over het principe van de turbomotor:
http://direct.sydox.nl/direct/tuningpar ... -off-valve

Voor het hele BOV verhaal (Blow "Pop" Off Ventiel is een nieuwe voor mij

http://direct.sydox.nl/direct/tuningpar ... -off-valve

- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
je hoort hem niet om dat het een gesloten systeem is. De overdruk gaat terug naar voor de compressor.
Die hoorbare BOV zijn open (of deels open) en die laten de overdruk ontsnappen naar de buitenlucht. Een nadeel is dat de lucht massameter die lucht wel gemeten heeft maar die lucht niet meer de motor ingaat en er daardoor dus kort een te rijk mengsel zal ontstaan. Dit levert dan vaak ook de 'plop' of knal geluiden in de uitlaat. De catalysator vind dit niet leuk overigens.
Die hoorbare BOV zijn open (of deels open) en die laten de overdruk ontsnappen naar de buitenlucht. Een nadeel is dat de lucht massameter die lucht wel gemeten heeft maar die lucht niet meer de motor ingaat en er daardoor dus kort een te rijk mengsel zal ontstaan. Dit levert dan vaak ook de 'plop' of knal geluiden in de uitlaat. De catalysator vind dit niet leuk overigens.