En toen zat de voetsteun onder het koppelingspedaal….

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Speerke
Actief lid

En toen zat de voetsteun onder het koppelingspedaal….

Bericht door Speerke »

Vandaag lekker aan het toeren met de Speedster toen het koppelingspedaal plotseling blokkeerde. Blijkt dat het steuntje naast het koppelingspedaal los is geraakt en onder het koppelingspedaal klem is komen zitten. Had ook het rempedaal kunnen zijn....... :shock:
Het steuntje is bevestigd met zwarte kit. Weet iemand hoe je dit weer netjes vast kunt zetten? Ik kon hier op het forum niets over vinden.
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Het is ook voor het eerst dat ik iets lees over dit specifieke probleem ...

Ik weet niet of het mogelijk is om het steuntje te popnagelen, dan weet je zeker dat het niet nog eens los komt.

SteV6
S4 Avant
Rotax
Mega lid

Bericht door Rotax »

Wow, wel heftig als dat ineens het geval blijkt te zijn!
Inderdaad ook geen flauw idee hoe dit op te lossen, hoe zat het aanvankelijk vast?
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Re: En toen zat de voetsteun onder het koppelingspedaal….

Bericht door Arno »

Speerke schreef:Het steuntje is bevestigd met zwarte kit. Weet iemand hoe je dit weer netjes vast kunt zetten? Ik kon hier op het forum niets over vinden.
Gewoon weer met sikaflex vast zetten. Eerst even schoonmaken en optioneel met de juiste activator de oppervlakken insmeren.

En ja.. De voetsteun komt op sommige auto's wel eens los. De kit heeft dan op de 1 of andere manier niet voldoende zich kunnen hechten aan het oppervlak.

Ik dacht dat Yvo dit soort spul tegenwoordig in z'n assortiment had.. Schiet 'm effe een mailtje of zo..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Speerke
Actief lid

Re: En toen zat de voetsteun onder het koppelingspedaal….

Bericht door Speerke »

Arno schreef:
Speerke schreef:Het steuntje is bevestigd met zwarte kit. Weet iemand hoe je dit weer netjes vast kunt zetten? Ik kon hier op het forum niets over vinden.
Gewoon weer met sikaflex vast zetten. Eerst even schoonmaken en optioneel met de juiste activator de oppervlakken insmeren.

En ja.. De voetsteun komt op sommige auto's wel eens los. De kit heeft dan op de 1 of andere manier niet voldoende zich kunnen hechten aan het oppervlak.

Ik dacht dat Yvo dit soort spul tegenwoordig in z'n assortiment had.. Schiet 'm effe een mailtje of zo..

Bye, Arno.
Bedankt voor de tip.

Ik heb de situatie bij de pedalen nog eens bekeken en de kans dat dit steuntje onder het rempedaal terecht komt is heel erg klein, dus opnieuw vastplakken is wel een optie.

Ik laat nog wel even weten hoe ik het heb opgelost voor de geïnteresseerden.
Less Is More
Plaats reactie