GREEN luchtfilter

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Ben even wezen zoeken, en het filter op zich zit toch vrij hoog :?:
Bijlagen
vanaf de bovenkant gezien.
vanaf de bovenkant gezien.
motorfilter.JPG (33.83 KiB) 2754 keer bekeken
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Even je linker achterwiel eraf en het spatscherm demonteren, je kan er dan zo bij.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

jans schreef:Heb er sinds ongeveer 3 maand een green filter in. Maar 2 weken geleden
Was mijn massa luchtmeter kapot.Rij nu weer met het orginele filter.
Er zit te veel olie in die k&n/green filters, en die olie moet ook nog eens
slecht zijn voor de motor.Op het Duitse site is hier veel over geschreven.
Op het engelse site staat dit ook. Speedster Turbo's in combinatie met een ander luchtfilter moet je niet doen. Voor 2.2's is dit geen probleem, die hebben geen MAF sensor, maar alleen een IAT (temperatuur) en MAP (luchtdruk) sensor.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

De dealer zei net ook dat ze er vele hebben rondrijden die zo'n filter hebben en geen problemen hebben.

Dus ik laat hem wel lekker zitten.........
Gebruikersavatar
René
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 27 mar 2005 18:47
Locatie: Brielle

Bericht door René »

Pascal schreef:....Maar als je een race geluid wil hebben met het originele filter. dat kan.
Verwijder dan de de conische trechter in het filter huis deze is namenlijk een geluidsdemper. Heb ik zelf ook gedaan.....
Pascal, ik las op het engelse forum dat het verwijderen van de conische trechter zou leiden tot ongewenste luchtwervelingen in het filter. Dit zou uiteindelijk het koppelverloop niet ten goede komen :?: . Wat is jouw ervaring?

Gr.RT
..........Barchetta, Z3, Speedster...........
......................Moving up!!..................
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Nou, kan me niet voorstellen dat de wervelingen dan NOG veel erger zullen worden. Het zal al niet mis zijn.
Moet ook wel, als je het verschil hoort tussen een open en het originele filter, dan krijg je wel bewondering voor de engineers die het hebben ontworpen. Is echt een voortreffelijke geluidsdemper!

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Pascal
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1525
Lid geworden op: 03 jan 2005 14:30
Locatie: Hoogerheide

Bericht door Pascal »

Rene, Moet zeggen dat ik er niets van kan merken, zelf heb ik ook de slang van de luchtfilter inlaat nog een stuk korter gemaakt dit om de box nog beter te kunnen vullen met lucht. dit op aanraden van personen die dagelijks bezig zijn met auto`s en motoren. deze jongens zitten in Goes en hebben heel der bakken vol met geluidstrechters
die ze gelijk weghalen bij het plaatsen van een k&n of andere.

Gr. Pascal
Plaats reactie