Speedster op gas ?
Speedster op gas ?
Heren,
een zeer gekke vraag van een leek op het gebied van speedsters.
Maar zou het mogelijk zijn om een speedster 2.2 uit te voeren met
een gastank ? De motor is toch een vrij standaard model die ook
in andere opel's wordt gebruikt ?
mvg
Rob
een zeer gekke vraag van een leek op het gebied van speedsters.
Maar zou het mogelijk zijn om een speedster 2.2 uit te voeren met
een gastank ? De motor is toch een vrij standaard model die ook
in andere opel's wordt gebruikt ?
mvg
Rob
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Contacteer:
Hoi,
Wel een hele rare combinatie hoor, zoveel zuipen ze niet.
ik heb geen idee of de motor het zou kunnen, waarschijnlijk wel in het geval van de 2.2.
Maar volgens mij kun je je gastank nergens kwijt.
Ik denk ook niet dat er inbouwers zich in verdiept hebben, gezien er nog geen 200 speedsters in NL rondrijden.
Groet Marcel.
Wel een hele rare combinatie hoor, zoveel zuipen ze niet.
ik heb geen idee of de motor het zou kunnen, waarschijnlijk wel in het geval van de 2.2.
Maar volgens mij kun je je gastank nergens kwijt.
Ik denk ook niet dat er inbouwers zich in verdiept hebben, gezien er nog geen 200 speedsters in NL rondrijden.
Groet Marcel.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Maar een gastankje in een "bagageruimte" van minder dan 200 liter reduceert de inhoud ervan tot formaat enveloppe ....
En met een verbruik van ongeveer 1:10 op benzine, dus ongeveer 1:8 op gas wordt de actieradius heel erg klein.
Ergens moet een Speedster 2.2 DTi zijn. Ik heb ooit een filmpje gezien op het net of op de Duitse TV van deze Speedster met "harttransplantatie".
De 2.2 DTi diesel was tot 150 pk opgevoerd en de 0-100 is bijna even snel als de benzine, en tussenaccelaraties waren zelfs beter.
SteV6
En met een verbruik van ongeveer 1:10 op benzine, dus ongeveer 1:8 op gas wordt de actieradius heel erg klein.
Ergens moet een Speedster 2.2 DTi zijn. Ik heb ooit een filmpje gezien op het net of op de Duitse TV van deze Speedster met "harttransplantatie".
De 2.2 DTi diesel was tot 150 pk opgevoerd en de 0-100 is bijna even snel als de benzine, en tussenaccelaraties waren zelfs beter.
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Ik denk dat het zeer zeker wel te doen is. Zoek eens op de site van Vialle (als ze die hebben dan) bv naar een systeem voor de astra 2.2 of vectra 2.2. Dan alleen de tank nog, maar die zal makkelijk in het bagageruim kunnen. Ik zou de helft van het ruim weghalen, schotje erin, en je hebt zo zeg 100 liter over voor een gastank. Met 70-80liter gas erin heb je een behoorlijke actieradius dan. Het bagageruim zal wel moeilijker toegankelijk zijn en je kan nog maar 1 weekendtas meenemen, maar het kan wel
. Ik denk wel dat je een beetje medewerking van een fabrikant moet zien te regelen, vooral mbt die speciale tank die misschien speciaal gebouwd moet worden. Maar misschien vind een fabrikant het wel een leuk en interessant projekt (PR)
groet,
Maikel

groet,
Maikel

Op de site van gasfx kun je kijken welke type auto's geschikt
zijn.
https://secure.gasfx.nl/index.cfm?fcPag ... us%20popup
Daar vind ik onder ander de Vectra 2.2i 16v 108kw, is dit
dezelfde motor als in de Speedster ?
mvg
Rob
zijn.
https://secure.gasfx.nl/index.cfm?fcPag ... us%20popup
Daar vind ik onder ander de Vectra 2.2i 16v 108kw, is dit
dezelfde motor als in de Speedster ?
mvg
Rob
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Contacteer:
Speedster op LPG zou best kunnen, helemaal als je ervoor grotendeels je bezinetank op geeft en daar een 5 of 10L 'reservetankje' voor in de plaats houdt.
Motortechnisch is het niks anders als een Astra/Zafira natuurlijk, dus die kant is geregeld..
Dan kan de LPG tank op de plaats van de huidige benzinetank (tussen de stoelen en de motor) worden geplaatst.
Als er dan nog een speciale tank wordt gemaakt, dan zou je nog redelijk wat liters (tot bijna het normale aantal) er in moeten kunnen krijgen.
Gaat ben ik bang alleen niet echt een goedkope oplossing worden en je bent beperkt in waar je kunt tanken en actiradius.
Bye, Arno.
Motortechnisch is het niks anders als een Astra/Zafira natuurlijk, dus die kant is geregeld..
Dan kan de LPG tank op de plaats van de huidige benzinetank (tussen de stoelen en de motor) worden geplaatst.
Als er dan nog een speciale tank wordt gemaakt, dan zou je nog redelijk wat liters (tot bijna het normale aantal) er in moeten kunnen krijgen.
Gaat ben ik bang alleen niet echt een goedkope oplossing worden en je bent beperkt in waar je kunt tanken en actiradius.
Bye, Arno.