Daar zitten we toch niet echt op te wachten!
Spiky

http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6170
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
Spyker CEO Victor Muller schreef:"Dat wij Lotus Cars zouden gaan overnemen is onzin. Er is interesse van onze kant, maar dat is een long shot: er zijn nóg wel tien kandidaten die zich gemeld hebben en Proton, de eigenaar van Lotus, heeft het bedrijf officieel nog niet eens te koop gezet.” Aan het woord Victor Muller, CEO van Spyker Cars en op dit moment in Australië voor de eerste Grand Prix Formule 1 van het seizoen. Muller is nijdig over berichtgeving rond zijn bedrijf, vooral over het verplaatsen van de productie van Spyker naar Engeland. “Dat ik dat zou doen is echt klinkklare onzin. Dat gaat nooit gebeuren. Spyker is Nederlands, dat maakt ons juist uniek En waarom bouwen we dan een compleet nieuwe fabriek in Zeewolde?”
Dat er een intentieverklaring voor een overname is getekend, is volgens Muller eveneens onwaar. “Lotus is een gewaardeerde leverancier van Spyker, we besteden daar veel geld, bijvoorbeeld voor de certificering van onze brandstoftanks. We hebben onze interesse in het bedrijf uitgesproken, voor het geval Lotus op de markt komt. Er zijn echter nog veel meer mensen die dat gedaan hebben.” Volgens Muller lijkt het erop dat huidige eigenaar Proton van het merk af wil. Er zouden al twee jaar geen investeringen meer zijn gedaan in het merk, en van een onlangs gepresenteerd vijfjarenplan komt weinig terecht. “Lotus, ook Lotus Cars, zou als merk een fantastische aanvulling zijn op Spyker. Dan hebben we alles van viercilinder sportwagens tot de V8 en twaalfcilinders.”
Dat Spyker Lotus-dochter Lotus Engineering nodig zou nodig hebben om de SUV D12 Peking-to-Paris af te bouwen verwijst Muller eveneens naar het rijk der fabelen. “Die auto is vrijwel af, hij stond nota bene als productiemodel op de autosalon van Genève. We moeten alleen nog zaken als warmweertests doen.”
Het steekt Muller dat hem over belangrijke onderdelen van het door De Telegraaf gepubliceerde artikel geen wederhoor is gegund. “Mij is niet om een reactie gevraagd of we de productie gaan verplaatsen. Dat is zoals gezegd namelijk onzin.” De conclusie van Muller: “Wat er hier feitelijk gebeurt is het management van ons bedrijf in diskrediet brengen. Ik snap niet waarop dit artikel gebaseerd is.“ In een reactie aan Autovisie laat de verantwoordelijke verslaggever van De Telegraaf weten bij zijn verhaal te blijven.