Evo vs Speedy

Stel jezelf en je auto voor.
Dinomi
Nieuw lid

Evo vs Speedy

Bericht door Dinomi »

Mijn naam is HJ (Henk Jan), maar op verschillende forums bekend als Dinomi. Ben getrouwd met Anita en samen hebben we 3 kids, allen jongens (Dion, Noah en Mitchel). Verder ben ik alweer 30 en woonachtig in Nieuwerkerk a/d IJssel.

Op dit moment heb ik naast het degelijke dagelijkse vervoer als fun-auto een redelijk gemodificeerde Mitsubishi Lancer Evo-VI RS2. Op zich ben ik nog steeds hartstikke gek van deze auto, maar toch word ik op een of andere vage reden aangetrokken tot een Speedy. Noem het een midlife-crisis, maar ben serieus aan het overwegen de Evo te vervangen voor een Speedy. Het concept van rwd, motor achterin en het lage gewicht moeten haast wel een garantie zijn voor veel fun.

Ik heb al wat inlichtingen ingewonnen bij mijn grote voorbeeld Stef666 :lol: , die in het verleden ook de overstap gemaakt heeft van een Evo-VI naar een Speedy (en toen door de halve wereld, waaronder door mij :mrgreen: , voor gek verklaard werd).

Verder ben ik benieuwd of ik qua postuur een beetje fatsoenlijk uit de voeten kan ik een Speedy. Ik ben 1.83m en 87kg, maar als Stef erin past zou mij het ook wel moeten lukken. Echter om er zeker van te zijn dat een Speedy ook daadwerkelijk iets voor mij is wil ik eerst eens proefzitten/rijden voordat ik mijn (voormalige?) grote liefde te koop ga zetten.

Hier nog een pica van de Evo, voor wat het hier waard is;

Afbeelding
Grt. HJ
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door SteV6 »

Hoi HJ,

Welkom hier. Je hebt de juiste persoon al gesproken voor de overstap van EVO naar Speedster. En een ritje regelen moet ook geen onhaalbare zaak zijn. Die krijg je vast wel aangeboden van iemand die bij je in de buurt woont, of kom een keer naar een meeting.

Veel plezier hier.

SteV6
S4 Avant
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Er woont toch een Speedster eigenaar daar ergens.... En het is niet vaag dat de Speedster je aantrekt hoor, hij/zij is gewoon veel mooier als een Evo.... Niks met een midlife-crisis te maken, alleen met smaak!! :twisted:
Dinomi
Nieuw lid

Bericht door Dinomi »

Heb hier in N'kerk nog nooit een Speedy gezien. Zie ze trouwens sowieso weinig rijden. Zijn er cijfers van hoeveel er in NL rondrijden?

O ja, dat van die midlife-crisis was als grap bedoelt hoor. Dat waren de woorden van t vrouwtje toen ik over een Speedy begon. :mrgreen:
Grt. HJ
Dinomi
Nieuw lid

Bericht door Dinomi »

Dubbelpost. :oops:
Laatst gewijzigd door Dinomi op 19 jun 2007 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Grt. HJ
stevenflappy
Contacteer:

:lol:

Nee zit er 1 in Capelle a/d ijssel.... Maar weet niet wie...
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

Welkom! Op zo'n bami-bak als een evo raakt iedereen een keer uitgekeken lijkt het wel :wink: :wink:
Roy heeft hem ook al ingewisseld voor een speedster (of heeft hij hem er nog naast, ben het effe kwijt...).
Hendrik-Jan woont niet tever van jou af volgens mij, maar die is zo gek geweest om die mooie zwarte (...) speedster in te ruilen tegen een engels hok... :oops:
Afbeelding
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon

Bericht door Hendrik-Jan »

Maik schreef:Welkom! Op zo'n bami-bak als een evo raakt iedereen een keer uitgekeken lijkt het wel :wink: :wink:
Roy heeft hem ook al ingewisseld voor een speedster (of heeft hij hem er nog naast, ben het effe kwijt...).
Hendrik-Jan woont niet tever van jou af volgens mij, maar die is zo gek geweest om die mooie zwarte (...) speedster in te ruilen tegen een engels hok... :oops:
Capelle - Dordrecht dicht bij elkaar?! Je zou het moeten kruipen....
Dinomi
Nieuw lid

Bericht door Dinomi »

Maik schreef:Roy heeft hem ook al ingewisseld voor een speedster (of heeft hij hem er nog naast, ben het effe kwijt...)
Die heeft/had volgens mij een Evo-II, niet echt te vergelijken met een VI.

Ben jij trouwens die Maik van DF? Dan hebben wij elkaar weleens gesproken tijdens een 'oliemeeting'.
Hendrik-Jan schreef:Capelle - Dordrecht dicht bij elkaar?!
Ach voor een ritje met een Speedster had ik het wel over gehad. Mooie naam btw. :wink:
Grt. HJ
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Gerard »

Welkom.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
mevistox5
Lid

Bericht door mevistox5 »

Henk Jan,

Ik denk de eerste vraag die jezelf moet beantwoorden is wat bevalt (beviel) je aan de EVO en wat vond je minder belangrijk.

In begin 2004 heb ik zowel mijn EVO VI als mijn STI verkocht. Heb lang nagedacht over de opvolging. Wat mij wel beviel en wat niet. Eind 2005 de knoop doorgehakt en een Lotus besteld. Qua wegligging beviel de auto uitermate, echter ik miste uiteindelijk toch de ooomph. Dus toch maar weer voor meer vermogen gegaan (ook Lotus, maar nu met compressor).

Houd er rekening mee dat een speedster (net als Lotus) geen gezinsauto is. En wat er ook wordt gezegd, motorvermogen maakt lui. Je bent niet meer gewend om veel te schakelen bij inhalen. Dus denk eventueel ook aan een turbo-uitvoering. Maak ook eens een proefrit. De EVO stuurt best wel heel direct en ook de demping is vrij straf.

Nico
Maik

Bericht door Maik »

Dinomi schreef:.....

Ben jij trouwens die Maik van DF? Dan hebben wij elkaar weleens gesproken tijdens een 'oliemeeting'.

.....
Klopt! Ik wist alleen niet meer dat ik ook met jou toen gesproken had, ik zag toen ongeveer 20 nieuwe gezichten voor mij :oops: Ik wist wel dat jij daar ook bij was!

En inderdaad, koop een turbo als je echt van de turbo-duw houdt, koop een 2.2 als je het wel aan kan of die al duur genoeg vind, en spaar dan eventueel voor een leuk opvoersetje voor later bv (compressor voor 250pk bv).
Afbeelding
stevenflappy
Contacteer:

Nog ff over de foto:

Wel een nette bak :woship:
Dinomi
Nieuw lid

Bericht door Dinomi »

Thanx. Wellicht is hij binnenkort te koop. 8)

Maar serieus, dat blijft ook mijn grote twijfel. Ik weet zeker dat ik geen vergelijkbare Evo-VI meer zou kunnen vinden. Hij is echt nog superstrak en door mij (en de vorige eigenaar) met veel liefde en zorg behandeld. Het vemogen ligt rond de 365pk en 480nm en ben wel bang dat ik het zou gaan missen.

Mijn voorkeur zou in eerste instantie uitgaan naar een 2.2. Toch de lichtste van het stel en daardoor iets wendbaarder denk ik. Zou hem dan ook niet meer teveel willen opfokken, omdat ik daar na jaren met een Impreza en een Evo wel een beetje klaar mee ben. Er moet onderhand ook weer een nieuwe familycar komen, dus is een 2.2 prijstechnisch ook interessanter.

Maar ja, eerst maar eens een ritje erin zien te regelen, dan kijken we weer verder. :wink:
Grt. HJ
Maik

Bericht door Maik »

Henk Jan, als je a.s. zondag hier bent, dan heb je ook nog keus in welke kleur je wilt (mee)rijden :wink:
Afbeelding
Plaats reactie