Raar verhaal zeg... Ik kan me voorstellen dat je tijdens een circuitdag té grote snelheidsverschillen wil voorkomen, maar deze mensen hebben het over het lidmaatschap van een club FFS!
Er zijn overal puristen.. ik kan me de heftige discussies bij de Lotus club ook nog voor de geest halen waar iemand met een Se7en lid wil worden en de wind van voren krijgt dat het helemaal geen Lotus is. EN WAT DOET DIE LOTUS BADGE OP UW AUTO? NOU NOU?
Triest, ik denk dat ze de essentie missen. De wereld draait door, alles wordt verbeterd -inclusief auto's- en ja.. er rijden mensen rond met een Lotus badge op een auto die helemaal geen Lotus is. (er zit er zelfs een op onze MetSubsidie bus

.... laat ze er maar niet achter komen

)
Ik denk dat die mensen eens een goed boek moeten lezen over Chapman. Die had -ondanks zijn principe's over gewicht en vermogen- toch ook een uitermate wisselend beeld van de ideale auto. Je kan het Lotus modelgamma over de jaren naast zijn leven houden en een aantal opmerkelijke parallelen ontdekken
Met alle respect (!!!), je moet je echter ook realiseren dat er nogal wat mannen in een soort van mid-life crisis zo'n Seven kopen. Misschien heeft dat te maken met het feit dat het in hun jonge jaren zo'n rebels icoon was of zo, ik weet het niet. Ik weet wel dat die mensen vaak niet zo goed snappen wat de essentie van zo'n autotje is en daar dan ofwel op hun gemak mee gaan toeren, of niet te stoppen zijn en als een idioot gaan rijden. Op de een of andere reden lijkt een tussenvorm toch een beetje schaars. Waarom dat is snap ik ook niet helemaal..