tuning for turbo

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hellspeedster
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
Locatie: -Belgie

tuning for turbo

Bericht door hellspeedster »

Heeft er iemand ervaring of een mening ivm het tuningsbedrijf "EDS-Motorsport" in Duitsland?
:? :roll: :wink:
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Hallo Hellspeedster

Weet niet of je een 2.2 of een turbo hebt,Maar als je een turbo hebt ,
zou ik naar Vmax gaan.Dat is mijn mening.
Deze mensen zijn niet alleen zeer vakkundig,maar nemen er ook tijd voor.Dat is mijn ervaring.Er zijn nog meer mensen op deze site ,die dit
kunnen bevestigen.

jans

Sorry, zag pas later dat je een turbo hebt :oops:
Gebruikersavatar
hellspeedster
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
Locatie: -Belgie

Bericht door hellspeedster »

Heeft vmax ook problemen gekend ivm het oplichten van het lampje van het motormanagement na het tunen van een Speedster?(vrij lastig,want de wagen schakeld over naar een soort van noodscenario zodat het volle vermogen niet meer kan benut worden en men verplicht is om er een tech2 aan te hangen om de foutcodes eruit te halen)
Dit blijkt namelijk een nogal veel voorkomend probleem te zijn.
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Tunen--Turbo

Bericht door jans »

Hallo Hellspeedster

Dat bij mij of anderen , het motor mangement lampje is gaan branden :?:
Heb ik nog nooit meegemaakt,zelfs nob nooit van gehoord :!:
Dit zou in mijn ogen getuigen van een doe het zelf tuner :shock:
Verder ligt het er natuurlijk aan hoever je wilt gaan met tunen.
Bij een standaard turbo ,is het simpels d.m.v. het motor mangement te
veranderen.Dit geeft bij Vmax een plus van 35 pk .Kosten 649 euro.
Je kunt zo ver gaan als je wilt. bijvoorbeeld heb ik zo'n beetje alles wat er
te veranderen is veranderd!Het probleem is, wil je meer vermogen dan
235 pk, zit je aan gesmede zuigers en drijfstangen .Dit is de basis om
het vermogen verder op te voeren naar 300 á 350 pk.Nadeel van dit is
Je moet dán wel een 10.000 euro meebrengen.
Als je op de site van www.vmax.de kijkt zal het je snel duidelijk worden.

jans
Plaats reactie