Hallo,
er is mij even iets onduidelijk.
Ik begreep dat de auto niet opgekrikt mag worden met een 4 punts brug, zonder speciale bussen te monteren.
Voor een normale krik, zitten speciale steunpunten neem ik aan, waar
Het bedrijf dat mijn velgen gaat monteren gebruikt een brug, waar je echt oprijd en daartussen zit een soort dwarsbalk die omhoog komt en de auto zo opkrikt.........kan dit bij de speedster
Groet Marcel.
Auto opkrikken
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Auto opkrikken
Laatst gewijzigd door Marcel op 22 apr 2005 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: AUto opkrikken
Marcel schreef:Hallo,
er is mij even iets onduidelijk.
Ik begreep dat de auto niet opgekrikt mag worden met een 4 punts brug, zonder speciale bussen te monteren.
Voor een normale krik, zitten speciale steunpunten neem ik aan, waar
Het bedrijf dat mijn velgen gaat monteren gebruikt een brug, waar je echt oprijd en daartussen zit een soort dwarsbalk die omhoog komt en de auto zo opkrikt.........kan dit bij de speedster
Groet Marcel.
Neen, dat werkt niet bij een Speedster. Bij zo'n brug zit er op die dwarsbalk 1 steunpunt dat centraal heft op het midden van de achterbrug of onder het motorblok. Maar dat is bij de Speedster niet mogelijk door de beplating en de andere wielophanging. Details over het opkrikken staan in de handleiding vermeld. Ik kan wel eens even op TIS kijken of ze daar meer over vertellen.
A thing of beauty is a joy forever!
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: AUto opkrikken
Bedankt,Pipo schreef:
Neen, dat werkt niet bij een Speedster. Bij zo'n brug zit er op die dwarsbalk 1 steunpunt dat centraal heft op het midden van de achterbrug of onder het motorblok. Maar dat is bij de Speedster niet mogelijk door de beplating en de andere wielophanging. Details over het opkrikken staan in de handleiding vermeld. Ik kan wel eens even op TIS kijken of ze daar meer over vertellen.
ik zal zo nog even in instructieboekje kijken, en het aan ze doorspelen
meekijken gewenst .....
Bij mij is een keer, door een lekkage, een voorband hersteld.
Als de monteur bezig is dan adviseer ik je om mee te kijken, voordat je weet heb je 'airco van onderen' (nb:ter hoogte van de deuren zit zo'n versteviging).
Een andere keer, een spuitkarweitje, had ik zo'n jonge enthousiasteling die de Speedy op een eigenwijze manier zelf op de brug wilde parkeren. Dat zag er van mijn kant it niet goed uit Na, wat ik noem een duidelijke stellingname over zijn kwaliteiten (die blijkbaar ergens ander lagen ) heb ik 'm zelf maar op de brug gereden.
Als de monteur bezig is dan adviseer ik je om mee te kijken, voordat je weet heb je 'airco van onderen' (nb:ter hoogte van de deuren zit zo'n versteviging).
Een andere keer, een spuitkarweitje, had ik zo'n jonge enthousiasteling die de Speedy op een eigenwijze manier zelf op de brug wilde parkeren. Dat zag er van mijn kant it niet goed uit Na, wat ik noem een duidelijke stellingname over zijn kwaliteiten (die blijkbaar ergens ander lagen ) heb ik 'm zelf maar op de brug gereden.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
opkrikken
De werkplaatstekening is correct. Als men in de garage enkel de voorkant of de achterkant in zijn geheel wil opkrikken, moet men de 2 voorste of de 2 achterste steunpunten gebruiken. Als men de wagen in zijn geheel wil opkrikken, gebruikt men de 2 voorste en 2 achterste steunpunten tesamen. Opel heeft daar inderdaad speciale hulpbussen voor, maar als je voorzichtig bent gaat het ook zonder. (of je rijdt de wagen op een klassieke brug natuurlijk)
De middelste steunpunten zitten (bij de 2,2 Speedster) ongeveer op het center balanspunt van de auto. Als men daar opkrikt komt de wagen voor EN achter omhoog. Daarom mag men die punten enkel gebruiken aan 1 zijde om zo de 2 linkerwielen of de 2 rechterwielen op te krikken!
De middelste steunpunten zitten (bij de 2,2 Speedster) ongeveer op het center balanspunt van de auto. Als men daar opkrikt komt de wagen voor EN achter omhoog. Daarom mag men die punten enkel gebruiken aan 1 zijde om zo de 2 linkerwielen of de 2 rechterwielen op te krikken!
A thing of beauty is a joy forever!
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Re: opkrikken
Les 1 : BLIJF ERBIJPipo schreef:De werkplaatstekening is correct. Als men in de garage enkel de voorkant of de achterkant in zijn geheel wil opkrikken, moet men de 2 voorste of de 2 achterste steunpunten gebruiken. Als men de wagen in zijn geheel wil opkrikken, gebruikt men de 2 voorste en 2 achterste steunpunten tesamen. Opel heeft daar inderdaad speciale hulpbussen voor, maar als je voorzichtig bent gaat het ook zonder. (of je rijdt de wagen op een klassieke brug natuurlijk)
De middelste steunpunten zitten (bij de 2,2 Speedster) ongeveer op het center balanspunt van de auto. Als men daar opkrikt komt de wagen voor EN achter omhoog. Daarom mag men die punten enkel gebruiken aan 1 zijde om zo de 2 linkerwielen of de 2 rechterwielen op te krikken!
Les 2 : als de velgenboer volgende week een krik onder de middelste zet, kan hij beide wielen aan die kant vervangen !!
Bedankt voor de tips !!