rhp1978 schreef:Terwijl de schade zo beprerkt lijkt in 1ste instantie.
Tja.. Dit is bijna de 'klassieke' manier om een Elise of Speedster af te schrijven. Het paaltje net *niet* missen en de voorwielophanging er af scheuren. Eigenlijk weinig tot geen echte schade, maar wel een dood chassis.
Eigenlijk zou je in die situatie toch echt moeten proberen om 'm zoveel mogelijk recht op de neus te pakken zodat de crashbox z'n werk doet.
De kans dat de rest van het chassis dat overleeft is stuk groter. Die crashbox is zo een nieuwe op te zetten.
Maarja.. De reflex is natuurlijk en heel begrijpelijk om te proberen te ontwijken..
Als je er 1 wilt opknappen, dan zou ik er vooral een zoeken die aan de achterkant flink in puin ligt...
Daar is vaak nog een hoop aan te redden, omdat je daar een stalen subframe hebt wat je kunt vervangen en een motorblok etc. wat eerst allemaal gesloopt moet zijn voordat het verder een probleem qua chassis is.
1tje die achterstevoren een bocht is uit gegaan is dus een kandidaat
Of het prijs-technisch nog steeds voordeliger is als een 'intacte' kopen is een tweede, maar als je de faciliteiten, ruimte (garage) en tijd hebt dan kan je een hoop uitsparen aan arbeidsloon.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..