Ik vindt ze een beetje tegenvallen.
Zo lang de politie bezig is met het uitmelken van hardwerkende burgers kan ik ze niet echt waarderen.
Mijn verhaal is wellicht extreem, maar staat niet op zich. Het gebeurt helaas regelmatig dat mensen 'op uiterlijk van de auto' geselecteerd worden om gepakt te worden. Verder kan ik niet echt respect opbrengen voor mensen die -op het moment dat ze op hun kinderachtige gedrag gewezen worden- direkt de opmerking "anders nemen we uw rijbewijs in beslag" plaatsen.
Dat is in mijn optiek machtsmisbruik en daar ben ik een beetje allergisch voor.
Snelheid is een kat en muis spel, er zullen altijd voor- en tegenstanders van een controversieel verhaal als snelheids handhaving zijn.
Maar speel het spel dan ook fair!
Als ik een prent op de mat krijg voor een snelheids overtreding kan ik daar over het algemeen prima mee leven (niet goed opgelet

) maar op het moment dat er een of andere belerende flapdrol naast mijn auto staat te prediken over hoe gevaarlijk het allemaal wel is om 15km te snel over de snelweg te rijden zakt bij mij de broek af.
Een schril contrast heb ik dit jaar in Schotland meegemaakt waar één van de deelnemers aan ons tochtje met ruim uitzwaaiende kont een weg op komt driften en wordt gezien door de plaatselijke copper.
Zwaailichten aan, stoppen maar. Er volgt een zeer beschaafd gesprek, waarbij de snelheidsduivel wordt gewezen op het feit dat er op dit plaats en die weg veel ongevallen plaatsvinden. Of we het in het vervolg toch een beetje rustiger wilde doen.
Dat is geen toeval bleek, want in een ander deel van Schotland hadden we een soortgelijke ervaring waaruit wat ons betreft duidelijk bleek dat de plaatselijke hermandad niet met een bonnenboekje maar met een goed gesprek iets duidelijk zou willen maken.
DAT dwingt respect af!