Eindelijk eens goed nieuws !!!

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
Plaats reactie
Elise
Mega lid

Eindelijk eens goed nieuws !!!

Bericht door Elise »

Link naar goed nieuws

Is het niet geweldig, daar heb je nog eens wat aan.
En gelukkig wordt de inflatie niet vergeten mee te rekenen.
De nieuwe tarieven zijn het gevolg van de afspraken die de coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie eerder dit jaar maakten en een correctie van de inflatie.
Verder het verzoek of jullie allen een steentje willen bijdragen, anders halen ze die 90 miljoen extra niet !!!.
Met de verhoging van de boetes wil het kabinet vanaf volgend jaar 90 miljoen euro extra ophalen.
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
Edjes
Mega lid

Bericht door Edjes »

Altijd bereid tot het helpen van de regering.... :?
Speedster T #5002
Pipo

boetes

Bericht door Pipo »

Troost jullie. Wij zijn hier in Vlaanderen niet beter af :( Onze (vrouwelijke) minister van verkeersveiligheid heeft zo juist aangekondigd dat ze nog eens 100 vaste snelheidscamera's in Vlaanderen gaat bij plaatsen. En er staan er al 1400 :!:
Ik heb veel zin naar de Walen te emigreren. Daar staat (voorlopig) nog geen 100ste van de Vlaamse camera-wildgroei :roll:
A thing of beauty is a joy forever!
Edjes
Mega lid

Re: boetes

Bericht door Edjes »

Pipo schreef:Troost jullie. Wij zijn hier in Vlaanderen niet beter af :( Onze (vrouwelijke) minister van verkeersveiligheid heeft zo juist aangekondigd dat ze nog eens 100 vaste snelheidscamera's in Vlaanderen gaat bij plaatsen. En er staan er al 1400 :!:
Ik heb veel zin naar de Walen te emigreren. Daar staat (voorlopig) nog geen 100ste van de Vlaamse camera-wildgroei :roll:
En de boetes zijn veel en veel hoger zover ik gehoord heb van belgische vrienden, toch?
Speedster T #5002
SteV6

Bericht door SteV6 »

Ik word woest als ik dit soort berichten lees :evil:

Hiermee wordt te kennen gegeven dat die boetes helemaal niet tot doel hebben om de verkeersveiligheid te verhogen. Maar dat het een ordinaire belastingmaatregel is om de "gratis" schoolboeken te kunnen financieren.

Zelfde geldt voor de sluptax. De opbrengsten daaruit zijn gewoon in de begroting meegenomen. Daarmee geeft de regering te kennen dat ze ook drommels goed weten dat mensen door deze belastingen hun koopgedrag niet zullen aanpassen. En dat het dus wederom een fiscale maatregel is die niets met milieu van doen heeft. Laat staan dat de opbrengsten uitgegeven gaan worden aan onderzoek/stimulatie van alternatieven.

We zijn allemaal onderdeel van de maatschappij en dus moeten we betalen voor deelname aan diezelfde maatschappij. Maar wees dan als politiek zo eerlijk om belasting te heffen op een nette manier, dus noem het beestje bij de naam en verhoog geen bedragen onder het mom van "valse" motieven. Is het nu zo moeilijk om het belastingsysteem aan te passen? Bereken wat je gaat uitgeven, kijk wat de inkomsten van iedereen zijn en bepaal op basis daarvan het belastingtarief, zonder aftrekposten, regelingen, uitzonderingsgroepen enz. enz. Leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker ....

SteV6
S4 Avant
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Tsja, Nederland gaat echt failliet als we doen wat de regering wil: niet roken, niet drinken, niet autorijden, niet stoken, niet vliegen, niet gokken, geen waterverbruiken, geen afval produceren, niet schijten, niet wildplassen, niet foutparkeren, liever ook niet parkeren, niet ziek worden, niet werkeloos worden, niet oud worden, etc... ik word er kortademig van.

Dus: met z'n allen naar het paradijs! Daar wordt de wereld beter van.... :roll:

Groeten,

Nico
Laatst gewijzigd door ohjeetje.. op 15 nov 2007 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

SteV6 schreef:Maar dat het een ordinaire belastingmaatregel is om de "gratis" schoolboeken te kunnen financieren.
Klopt helemaal, het is gewoon te gek voor woorden....
Ze zijn echt helemaal van de pot gerukt....
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

Vandaag met de GTI in die Heimat gereden: echt lekker, geen paranoïde toestanden, gewoon volgas (de 240 op de teller aangetikt, had nog wat over), mijn verantwoordelijkheid maar ook van andere weggebruikers die rekening met deze snelheden moeten houden... Dat is het mooie van Duitsland.
De koplampen gaan trouwens boven de 140 km/u automatisch aan: daar is echt over nagedacht. En liggen die brik...kwijl.
Ik krijg de neiging om dat minstens een maal per week te gaan doen; dat uurtje kruipen naar de grens neem ik wel voor lief. Gewoon om het hier nog een beetje uit te kunnen houden. Bij wege van therapie dus. Nu effe Hollands: zou in mijn ZVW pakket vergoed moeten worden! We zijn hier toch van de pot gerukt. Dus waarom niet?
Meneer Spee, wilt u een keertje met mij mee? Misschien krijgt u dan een stijve (rug, nek of een ander lichaamsdeel, dat laat ik in het midden..)? Laat die kabouter maar thuis!

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Plaats reactie