veerspanner gezocht (regio Breda)

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

veerspanner gezocht (regio Breda)

Bericht door 12Esc »

Vandaag weer aan het klussen geweest. Eerst de throttle body uitgevijld (klein slijpsteentje op boor) en gepolijst. Ik heb het effect nog niet kunnen meemaken want toevallig zijn vandaag ook mijn Eibach verlagingsveren binnengekomen. Ik heb er meteen eentje gemonteerd (voor) om te zien hoe lastig dat zou zijn. Viel op zich erg mee, maar ik heb wel ontdekt dat je echt een veerspanner nodig hebt om de oude veer eraf te krijgen. Het is me nu zonder ook gelukt (ik zal jullie de details besparen) maar dat is eigenlijk onverantwoord onveilig.

Vandaar mijn vraag: is er iemand in de regio Breda met een veerspanner die ik een paar dagen zou kunnen lenen?

Overigens was het plaatsen van de nieuwe veren wel heel eenvoudig: die zijn zo kort dat ze niet te hoeven worden ingedrukt, er bleef zelfs ruimte over.

Hopend op een reactie.

Groet,
Maurice.
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

PS dan wil ik 'm ook graag lenen (eindhoven)
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Kan je er niet even mee naar een motorzaak in de buurt? Je zal waarschijnlijk sowieso een motor veerspanner moeten hebben voor deze kleine veertjes.
Geef die gasten in de werkplaats een tientje en klaar ben je....
Afbeelding
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

te weinig geduld dus vandaag ook de andere veren vervangen (mbv lijmklemmen ipv veerspanner). Ging goed. De auto is overigens maar heel weinig gezakt: de onderkant van het zijscherm achter is slechts 1 cm gezakt tov voorheen. Aan de voorkant ook ongeveer 1 cm. Iemand enig idee hoe dat kan? (verwachting was 2,5-3 cm). Ziet er trouwens wel mooi uit zo, nu nog spacers erop....

En even iets rechtzetten: ook de nieuwe veren moeten worden ingedrukt om ze om de dempers te krijgen. Dat ik hierboven nog dacht dat dit niet zo was (er was ruimte over) kwam omdat ik een achterveer voor had gemonteerd (er zit dus verschil tussen achter en voor, logisch eigenlijk). Op de veren die achter moeten staat een H (zal wel Hinten betekenen) en op de veren voor staat V (Vorne?).
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Meestal moeten veren in het begin nog wat "zetten", dus hopelijk gaat de speedy nog wat door z'n hoeven zakken binnenkort...
Heb je de auto ook nog iets verreden sinds je hem van de krik hebt laten zakken? Kan ook wel iets schelen omdat je ophanging dan wat onder spanning kan staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

ik heb er zelfs een stukje mee gereden. Hoogte was voor het rijden gelijk aan erna.
ohjeetje..
Actief lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
Locatie: Huizen

Bericht door ohjeetje.. »

En dat zal ook wel zo blijven. Op mijn Nitrons zijn de veren vervangen en de rijhoogte is na het instellen daarvan ook niet gewijzigd. Niet zichtbaar tenminste. Misschien 1 mm?

Groeten,


Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
Gebruikersavatar
Super7
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:08

Bericht door Super7 »

En Maurice hoe bevallen de veren????
Gebruikersavatar
12Esc
Mega lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:06

Bericht door 12Esc »

Goed. Qua comfort merk je weinig verschil. Ook drempels zijn nog goed te nemen. Als je echter de grens bereikt (gat in de weg ofzo) dan klapt het wel harder dan eerst.

Optisch is het ook zeker verbeterd. Wat dat betreft lijkt het toch echt meer dan 1 cm verschil met eerst te zijn.

Inmiddels ook spoorverbreders besteld (http://www.duw.de/shop/detailview.aspx?ID=1294265).
Plaats reactie