Spoorverbreders
dat zijn veel vragen...
Ik heb er nog niet mee gereden, dus op die vragen kan ik (nog) niet antwoorden.
Ik heb er laatst ook de eibach pro verlagingsveren onder gemonteerd en nog niet laten uitlijnen ofzo. Scheelt ook maar 1 cm aan hoogte bij mij, dus eerst zo maar eens proberen.
Als ik er mee heb gereden zal ik hier meer info posten.
Ik heb er nog niet mee gereden, dus op die vragen kan ik (nog) niet antwoorden.
Ik heb er laatst ook de eibach pro verlagingsveren onder gemonteerd en nog niet laten uitlijnen ofzo. Scheelt ook maar 1 cm aan hoogte bij mij, dus eerst zo maar eens proberen.
Als ik er mee heb gereden zal ik hier meer info posten.
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
spoorverbreders
Ik heb rondom 5mm spoorverbreders gemonteerd, in combinatie met een 205 vooraan. Resultaat:
Spoorvorming: iets gevoeliger aan sporing maar niet storend.
Bochtgedrag: onderstuur totaal weg (is te wijten aan de 205 vooraan)
iets zwaarder insturen op lage snelheid, maar dat went snel.
overstuur komt later, maar met minder waarschuwing.
Ruimte in wielkasten: geen problemen, met uitzondering van licht raken van het chassis door de linker-voorband bij volledig indraaien.
Uitlijning: niets veranderd, nog steeds origineel.
Wiellagers versterkt: nee. Geen enkel probleem tot nog toe.
Schokdempers en veren: nog originele Bilsteins.
Andere zaken die opvallen: Geen.
Heb ook eens ca 20km gereden met een atmo uitgerust met 15mm bredere offset velgen (banden: vooraan 215, achteraan 245)
Resultaat:
Spoorvorming: veel gevoeliger aan sporing (tot gevaarlijk toe vind ik)
Bochtgedrag: veel zwaarder insturen aan lage snelheid. Vind het ook storend bij snelle bochtenwisseling.
Ruimte in wielkasten: rechtse voorband raakt tegen koetswerk bij volle uitslag. Achterbanden raken binnenkant spatbord bij sterk inveren (aan zwarte rand).
Uitlijning, schokdempers en veren: nog origineel.
Wiellagers: origineel. Na 20.000km nog geen problemen.
Andere zaken die opvallen: ziet er wel stoer uit.
Ruimte in wielkasten: geen problemen, met uitzondering van licht raken van het chassis door de linker-voorband bij volledig indraaien.
Heb ook eens ca 20km gereden met een atmo uitgerust met 15mm bredere offset velgen (banden: vooraan 215, achteraan 245)
Resultaat:
Bochtgedrag: veel zwaarder insturen aan lage snelheid. Vind het ook storend bij snelle bochtenwisseling.
Ruimte in wielkasten: rechtse voorband raakt tegen koetswerk bij volle uitslag. Achterbanden raken binnenkant spatbord bij sterk inveren (aan zwarte rand).
A thing of beauty is a joy forever!
- linne150
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Re: spoorverbreders
Pipo schreef:Ik heb rondom overal 5mm spoorverbreders gemonteerd, in combinatie met een 205 vooraan. Resultaat:
Resultaat:
20.000 km

The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
`` Scum on Wheels``
Groet Wilbert.
- stevenflappy
- Contacteer:
- Pipo
handschoentjes zonder vingers
@ Linne150: was niet mijn atmo hé; hij rijdt in Leuven rond. Zit ondertussen al over de 30.000km geloof ik, en nog altijd geen problemen met de wiellagers.
@Steven: Lach er maar mee, maar je kan niet ontkennen dat lederen handschoenen een betere grip geven op het stuur. Doe maar eens een wedstrijdje carting met en zonder handschoenen
En het houdt de handjes warmer ook
@Steven: Lach er maar mee, maar je kan niet ontkennen dat lederen handschoenen een betere grip geven op het stuur. Doe maar eens een wedstrijdje carting met en zonder handschoenen

En het houdt de handjes warmer ook

- SpeedsterWimpie
- Actief lid
- Contacteer:
Zelf vind ik de auto op de snelweg rustiger geworden in het stuur met de spoorverbreders en achtervelgen voor met 205
.
Circuit ben ik nog niet opgeweest, wel lijkt hij bij snelle bochten iets minder strak te sturen, maar ik heb hem nog niet uit laten lijnen, daar ik nog eibach verlagingsveren wil monteren.

Circuit ben ik nog niet opgeweest, wel lijkt hij bij snelle bochten iets minder strak te sturen, maar ik heb hem nog niet uit laten lijnen, daar ik nog eibach verlagingsveren wil monteren.

www.WvM-Mobility.nl : NIU SuperiorStore NIU #1 elektrische scooters van de wereld
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
WvM-Design.com / WvMParts.nl / SpeedsterRent.nl
www.RickvM.nl : Fotografie
- Pipo
spoorverbreders
Weinig. Het is puur een zaak van geluk hebben. De afwerkingstoleranties van de clams zijn redelijk groot. Een vriend van me die met 15 mm verbreders vooraan rijdt heeft hetzelfde probleem. Links raakt de voorband de gelakte onderdrempel heel lichtjes bij sterk insturen. Rechts houdt hij ca 3mm ruimte over.12Esc schreef:ik ontdekte vandaag dat mijn linker voorwiel net de binnenkant van het spatscherm raakt bij sterk insturen (15mm spacer). Is daar iets aan te doen?
Maar ik weet er ook rondrijden zonder enig raakprobleem.
Misschien dat je door de bevestingsbouten van de voorclam wat los te draaien, de clam een paar mm kunt verschuiven. Dit kan al voldoende zijn om je probleem op te lossen. Daarna het zaakje wel terug vastschroeven natuurlijk

ik heb de volgende opsomming van oplossingen gevonden:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=11130
Ik denk dat ik deze ga proberen:
http://www.opel-speedster-club.de/yokohama/montage.php
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... opic=11130
Ik denk dat ik deze ga proberen:
Ik begrijp bijna geen woord duits.12Esc schreef: Ik denk dat ik deze ga proberen:
Waar gaat het over?
Aanpassen van het spatbord of wegnemen??
- SteV6
Wat ze daar doen is het wegtrekken van de modderkuip om iets meer ruimte te creeren. Als je tijd zat hebt en wil friemelen prima, maar er zijn mooiere oplossingen waarbij je geen spanningen in modderkuip en dorpel aanbrengt.
Ik weet dat er inzetstukken te koop zijn. Daarvoor zaag je gewoon een stuk uit de modderkuip en plakt er de prefab uitsparing in.
http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=16129
Niet goedkoop in carbon, maar simpel zelf te maken van wat glasvezel en hars en een plankje als "mal".
SteV6
Ik weet dat er inzetstukken te koop zijn. Daarvoor zaag je gewoon een stuk uit de modderkuip en plakt er de prefab uitsparing in.
http://www.moto-concept.de/de/autos/ope ... m_id=16129
Niet goedkoop in carbon, maar simpel zelf te maken van wat glasvezel en hars en een plankje als "mal".
SteV6
S4 Avant