Sprint
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Even een korte reactie van mijn kant.
Op de meeste banen worden geen toeschouwers toegelaten helaas, maar ik ga nog even verder zoeken.
We hebben droog weer nodig (wat helaas niet te organiseren valt, maar daarom (en omdat ik niet genoeg vrije tijd heb) wil ik het pas in Maart of April organiseren.
Wat ik wil doen is inderdaad de auto's wegen voor de tests (incl bestuurder). Dus Herman, het zou super zijn als je de weegschalen mee kunt nemen. (220V of accu?)
Dan afhankelijk van de lokatie maak ik een testprogramma, waarin de intressante en vaak gebruikte cijfers worden gemeten.
0-200 (waaruit ook meteen 0-100 komt), 80-120, 100-160.
Elke auto doet tenminste 2 keer elke meting in elke richting, zodat er een gemiddelde genomen kan worden, bij grote afwijking een extra meting.
Alle metingen worden grafisch verwerkt en de resultaten zullen uitgebreid op het Forum verschijnen, nadat eerst alle deelnemers die gehad hebben natuurlijk.
De eerste uitgewerkte resultaten zien we dan onder het genot van een drankje nadat alle metingen gedaan zijn. Ik zal van te voren een en ander voorbereiden om het uitwerken sneller te laten verlopen.
Op de meeste banen worden geen toeschouwers toegelaten helaas, maar ik ga nog even verder zoeken.
We hebben droog weer nodig (wat helaas niet te organiseren valt, maar daarom (en omdat ik niet genoeg vrije tijd heb) wil ik het pas in Maart of April organiseren.
Wat ik wil doen is inderdaad de auto's wegen voor de tests (incl bestuurder). Dus Herman, het zou super zijn als je de weegschalen mee kunt nemen. (220V of accu?)
Dan afhankelijk van de lokatie maak ik een testprogramma, waarin de intressante en vaak gebruikte cijfers worden gemeten.
0-200 (waaruit ook meteen 0-100 komt), 80-120, 100-160.
Elke auto doet tenminste 2 keer elke meting in elke richting, zodat er een gemiddelde genomen kan worden, bij grote afwijking een extra meting.
Alle metingen worden grafisch verwerkt en de resultaten zullen uitgebreid op het Forum verschijnen, nadat eerst alle deelnemers die gehad hebben natuurlijk.
De eerste uitgewerkte resultaten zien we dan onder het genot van een drankje nadat alle metingen gedaan zijn. Ik zal van te voren een en ander voorbereiden om het uitwerken sneller te laten verlopen.
Dat wil ik graag proberen , afhankelijk van de datum (sta namelijk regelmatig gepland voor werk in het buitenland dit jaar).Herman schreef:En het zou mooi zijn als "de Rikster" even (ruim tien tellen moet genoeg zijn) het plafond neerzet na vele maanden sleutelwerk door Vmax op Mickey Thompson drag slicks
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Reken erop dat een standaard Speedster 2.2 meer dan 1000 meter nodig heeft voor een 0-200-0 (!).
En dat de waardes als 80-120 en 100-160 genomen uit een 0-200 meting vaak ongunstiger zijn dan een speciaal gemeten 80-120 of 100-160 omdat je daarvoor meestal in een andere versnelling rijdt dan tijdens de 0-200 sprint.
SteV6
En dat de waardes als 80-120 en 100-160 genomen uit een 0-200 meting vaak ongunstiger zijn dan een speciaal gemeten 80-120 of 100-160 omdat je daarvoor meestal in een andere versnelling rijdt dan tijdens de 0-200 sprint.
SteV6
S4 Avant
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
@Piet,
Dat hoop ik voor jullie wel En ja, van de Leon heb ik een 200-0 log. Van de Speedster niet, omdat ik daarmee nog nooit de 0-200 heb gehaald. Daarom ben ik maar zo vrij geweest om even te knippen en plakken zodat je een 170-0 kan bekijken. 170-0 doet de Leon in 107,1 meter. Op diezelfde afstand rijdt de Speedster nog 78km/h en staat 27,5 meter verderop pas stil. Dus totaal 134,6 meter voor 170-0
@André,
Netjes progressief het rempedaal bedienen om maximale vertraging op te bouwen. Bij beide auto's werkt dan zo nu en dan het ABS. Dus niet met een klap op het middelste pedaal het ABS in knallen maar snel tegen het ABS aanremmen zoals ik van Chris Vlaar (rallyrijder) heb geleerd. Dit is met de vervangen ABS-unit, met 205/45R17 voor en 245/40R17 achter en DS2500 remblokken. Leon is overigens helemaal standaard qua remmerij.
@ Markv,
Als Herman zijn weegschalen meeneemt dan kan de PerformanceBox/DriftBox ook het vermogen berekenen.
SteV6
Dat hoop ik voor jullie wel En ja, van de Leon heb ik een 200-0 log. Van de Speedster niet, omdat ik daarmee nog nooit de 0-200 heb gehaald. Daarom ben ik maar zo vrij geweest om even te knippen en plakken zodat je een 170-0 kan bekijken. 170-0 doet de Leon in 107,1 meter. Op diezelfde afstand rijdt de Speedster nog 78km/h en staat 27,5 meter verderop pas stil. Dus totaal 134,6 meter voor 170-0
@André,
Netjes progressief het rempedaal bedienen om maximale vertraging op te bouwen. Bij beide auto's werkt dan zo nu en dan het ABS. Dus niet met een klap op het middelste pedaal het ABS in knallen maar snel tegen het ABS aanremmen zoals ik van Chris Vlaar (rallyrijder) heb geleerd. Dit is met de vervangen ABS-unit, met 205/45R17 voor en 245/40R17 achter en DS2500 remblokken. Leon is overigens helemaal standaard qua remmerij.
@ Markv,
Als Herman zijn weegschalen meeneemt dan kan de PerformanceBox/DriftBox ook het vermogen berekenen.
SteV6
- Bijlagen
-
- 170-0rem.JPG (63.62 KiB) 6576 keer bekeken
S4 Avant