speedster keuring

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

speedster keuring

Bericht door patje »

Vandaag is een vriend naar de keuring geweest met zijn speedster.
resultaat :?:

HET IS VERBODEN MET HET VOERTUIG OP DE OPENBARE WEG TE KOMEN

hoe de klojo's van 3 keurders hiertoe komen (jawel 3 man sterk)

-velgen niet wettelijk
-luchtfilter niet wettelijk
-eibach verlagings veren geen tuv certificaat en plaatsingsverslag
-uitlaat niet wettelijk (opel cup uitlaat)
-anti rolstang zogezegd geen origineel

om hem terug op de weg te krijgen zou hij alles opnieuw moeten laten uitbouwen. :evil:

IN WAT VOOR EEN APELAND LEVEN WIJ :?


ps moet ik er nog bijzeggen dat het in belgie is :oops: :oops:

groetjes patje
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Kratje bier meenemen en je hebt een kenteken.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

keuring

Bericht door Pipo »

Sinds wanneer moeten gemonteerde stukken in België een TUV-keuring hebben? Dat is toch niet verplicht bij ons :shock:

Op de Opel Cup staat vermeld dat hij niet 'road legal' is, en bepaald stil is hij ook niet te noemen :wink: Dus vraag je om problemen als je daar met naar de technische keuring gaat.

Ik hou mijn originele voorvelgen op stock mochten ze in de toekomst problemen maken van de 7,5" achtervelgen die ik vooraan gemonteerd heb. Zeker is zeker :)
A thing of beauty is a joy forever!
patje
Actief lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 22 mei 2005 9:34

Bericht door patje »

Of het specifiek tuv attest moet zijn weet ik niet maar je moet wel een attest hebben als je je auto verlaagd.

groetjes patje[/quote]
Gebruikersavatar
Edjes
Mega lid
Berichten: 605
Lid geworden op: 19 aug 2006 12:20
Locatie: Arnhem

Bericht door Edjes »

De meeste emigranten gaan Belgie, voor de belastingwetgeving.
Ik voel een (zeldzame) immigrant hierheen komen!! :lol:
Speedster T #5002
Gebruikersavatar
Bart
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 sep 2006 19:42
Locatie: Brugge (België)

Re: keuring

Bericht door Bart »

Pipo schreef:Op de Opel Cup staat vermeld dat hij niet 'road legal' is, en bepaald stil is hij ook niet te noemen :wink: Dus vraag je om problemen als je daar met naar de technische keuring gaat.
Heb mijn speedster nochtans met identiek zelfde uitlaat gaan keuren in Brugge zonder enige problemen... Ze hadden er zelfs geen enkele opmerking over. Ligt er gewoon aan wie je hebt, Brugge is nochtans gekend om streng te zijn.
Speedster 0890
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Re: keuring

Bericht door Hendrik-Jan »

Bart schreef:
Pipo schreef:Op de Opel Cup staat vermeld dat hij niet 'road legal' is, en bepaald stil is hij ook niet te noemen :wink: Dus vraag je om problemen als je daar met naar de technische keuring gaat.
Heb mijn speedster nochtans met identiek zelfde uitlaat gaan keuren in Brugge zonder enige problemen... Ze hadden er zelfs geen enkele opmerking over. Ligt er gewoon aan wie je hebt, Brugge is nochtans gekend om streng te zijn.
Dat zeg ik; een kratje bier.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
Rotax
Mega lid
Berichten: 960
Lid geworden op: 21 jun 2005 0:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rotax »

Hier kom je al niet eens door de APK als je carrosserie een andere kleur heeft dan dat het kentekenbewijs vermeldt. Terwijl ik toch echt dacht dat de APK er alleen maar was om veiligere auto's op de weg te krijgen... :evil:

Het hangt er helaas inderdaad erg af van welke keurmeester je treft, maar bij een steekproef ben je sowieso het zaadje als je auto afwijkingen vertoont. Officieel mag je een auto op geen enkele wijze tunen, omdat 'ie daarmee afwijkt van de type-goedkeuring die ervoor is afgegeven (tenzij je een nieuwe goedkeuring aanvraagt). Zelfs vergroot camber of bredere banden kunnen al voor afkeuring zorgen, als je een chagerijnige ambtenaar op maandagmorgen treft..
Gebruikersavatar
TorBeest
Actief lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 06 feb 2006 14:38
Locatie: België, Oostduinkerke

Bericht door TorBeest »

Het is de grootste reden waarom ik zulke aanpassingen nog niet gedaan heb op mijn wagen... iedere 2 jaar die dingen ombouwen zie ik niet direct zitten.

Zoals op dit forum al eens vermeld:

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/8 ... eving.html

Dashboard flocken mag wel :-)
Gebruikersavatar
Robin
Actief lid
Berichten: 358
Lid geworden op: 30 apr 2006 17:24
Locatie: Genk (België)

Bericht door Robin »

Kan natuurlijk alleen maar bij ons, ik ben eigenlijk versteld dat die kiekens op de keuring daar weten hoe een speedster er origineel uit hoort te zien of te klinken...dat dwarsboomt mijn plannen een beetje :(
Plaats reactie