Weet er soms iemand de verschillende geometrie settings van de elise / exige?
Lijkt mij handig om eens te vergelijken met speedster.
Welke settings hebben jullie ivm met de nitrons?
groetjes patje
geometrie settings
Voor zover ik weet komen de settings van een Elise redelijk overeen met de instellingen van een Speedster (beiden in standaard vorm).
Ik rij zelf met:
8 minuten uitspoor per voorwiel
14 minuten toespoor per achterwiel
-1 graad camber per voorwiel
-2 graden camber per achterwiel
castor is nog steeds standaard.
Mark
Ik rij zelf met:
8 minuten uitspoor per voorwiel
14 minuten toespoor per achterwiel
-1 graad camber per voorwiel
-2 graden camber per achterwiel
castor is nog steeds standaard.
Mark
C30-94@0.55bar
-
- Actief lid
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 12 jun 2007 18:48
- Locatie: Huizen
Hi Nico,
Het doel is om de auto beter te laten sturen en meer grip te geven in de bochten. Oftewel, meer sportauto setup.
Mark
Deze instellingen heb ik zelf gekozen, maar wel met goed kijken naar andere auto's.ohjeetje.. schreef:Hallo Mark,
Zijn de genoemde waarden standaardsettings of door jou aangepast? Kennelijk aangepast, toch? Zo ja met welk doel (road/track?).
Het doel is om de auto beter te laten sturen en meer grip te geven in de bochten. Oftewel, meer sportauto setup.
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik rij met ongeveer dezelfde set-up als Mark, alleen het uitspoor op mijn vooras is dacht ik wat minder bij mij.
Ik heb op de achteras iets meer camber staan, -2.5graden ongeveer.
Duidelijk wat meer circuitgerichte instelling, alhoewel het nog wel een stukje extremer kan
Mijn vorige setje banden waren mooi afgesleten toen ik ze een paar weken terug liet vervangen, dus teveel camber had ik zeker niet staan (als ik daar al bang voor was, niet echt dus...).
Ik heb op de achteras iets meer camber staan, -2.5graden ongeveer.
Duidelijk wat meer circuitgerichte instelling, alhoewel het nog wel een stukje extremer kan

Mijn vorige setje banden waren mooi afgesleten toen ik ze een paar weken terug liet vervangen, dus teveel camber had ik zeker niet staan (als ik daar al bang voor was, niet echt dus...).
