da wil ik ook wel eens weten, als dat verplicht is waar moet je hem dan monteren? mijn brandblusser heb ik gekregen in een doos met onderdelen (remschijven bougie's) toen ik de auto kocht twee weken geleden.
je moet hem gewoon meehebben op de jaariljkse technische controle.
(gewoon ergens ene zoeken en even in de koffer leggen en daarna er weer uit)
als je hem niet meehebt kunnen ze u geen roze kaart geven maar wel een opmerking maken op uw formulier van de technische controle, want...
ALS de politie u tegenhoudt en ze willen uw verplichte uitrusting controleren, moet de brandblusser erbij zijn. Dus als ge het ergens zit uit te hangen, en ze zoeken echt iets om u een boete te kunnen geven en ge zijt voor de rest met alles in orde, kan dat een boete worden wegens het ontbreken van een brandblusser...
Zoals ik al dacht zal er dus wel niet zo streng op gecontroleerd worden.
Ik weet in ieder geval dat ik voor Dinant 2008 niet gauw een brandblusser hoef aan te schaffen.
Eigenlijk moet de brandblusser zelfs bereikbaar zijn vanaf de bestuurdersplaats. Ik had die gemonteerd vlak voor de passagierstoel, op dat aluminium stukje met al die gleufjes in.
Waarvoor heb je nu een brandblusser nodig Als je Speedster in de fik gaat, kan je hem beter helemaal laten uitbranden. Dan betaalt de verzekering je alles uit (als je tegen brand verzekerd bent natuurlijk )
Als je een poederbrandblusser gebruikt, is de brandschade misschien niet zo groot. Maar het poeder tast het aluminium onherroepellijk aan! Wat de verzekering helaas niet vergoed
Laatst gewijzigd door Pipo op 10 jun 2008 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb weleens 5 liter gewoon in de kofferbak meegenomen in DL. Geen probleem hoor. Het wordt daar wel warm maar het ontstekingspunt van benzine ligt wel een stuk hoger dan dat. De jerrycan wel goed vastzetten, anders kan je na een potje sturen wel een gek luchtje krijgen
Gerard schreef:Je kan beter 5 liter benzine meenemen in je kofferbak dan 5 liter bier.
Dat bier is niet meer te zuipen.
Die benzine ook niet
Tja, ik hoop dat ik niet een keer stil van op bv de Ring. De benzinemeter is daar nogal onregelmatig met al die bochten, hoogteverschillen e.d. Verbruik is ook niet mis dus is kwestie van heel vaak tanken. Was ik niet echt gewend met mijn 80 liter 5-serie-tank
Maar mbt brandblusser: heb een fatsoenlijke (uit een GT3-RS ) thuis liggen dus overweeg wel om die te monteren. Niet zozeer voor mijn eigen auto, maar voor het geval je ergens aan komt en er begint net iets te branden. Ook al kun je niet veel uitrichten met zo'n 5 kilo-blusser, al is het maar voor het gevoel dat je niet hulpeloos toe staat te kijken...
Zo'n schuimblusser lijkt mij qua formaat nogal in de weg te liggen.
Kun je beter de brandblusser van Sparco hebben.
Lengte van 27 cm en diameter van 3 cm.