Foutcode na vervangen uitlaat

Alle overige technische zaken.
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

O ja, en het alarm ging niet aan omdat de afstandbediening het niet deed. Jammer dat ze daar geen ledje in hebben gezet. De batterijtjes waren van hun plek geschoven. Dit kan vrij gemakkelijk gebeuren, want ze zaten heel los. Nu niet meer.
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

07:0? Nog nooit van gehoord? Dat is voor zover ik weet geen OBD foutcode. die hoort 4 cijfers te zijn, waarvan de msb's in de eerste byte aangeven wat voor een code het is..

Als ik dit zo lees zou ik een beetje gaan twijfelen aan "OBD-DIAG"..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Wat gebruikte jij met die Elmscan?
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Mja, klinkt beetje suf, maar met de 323 en de 327 gebruik ik tegenwoordig eigenlijk alleen een terminal programma ala hypterterminal ;) Commando 03 voor permanente foutcodes en 07 voor pending.

Maar een alternatief kan zijn obdcrazy, die schijnt wel goed te werken:

http://www.werner-digital.com/obd/software.html

En geeft je tenminste ook nog de mogelijkheid om custom commando's te sturen.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Bericht door André R »

Weer even een update. Na de P0141 heb ik ook nog de P0378 gehad (Timing Reference High Resolution Signal B Intermittent/Erratic Pulses).

Nou moest de auto toch naar een beurt naar Opel Centrum Oosterhout, dus heb ik het daar maar voorgelegd. Maar daar “konden ze er niet zoveel mee”.

Nou kwam ik door dit topic toch een beetje aan het twijfelen… :? Er zitten 2 identieke connectoren vlakbij elkaar. En waarvan ik zeker wist dat ik de juiste heb genomen (ik heb hem zelfs na het ontkoppelen nog afgeplakt) begon ik nu toch weer te twijfelen. De kleurcoderingen is slecht uit te komen. Zowiezo lijken de 2 daarin erg op elkaar. Op het Engelse forum gaven ze aan dat het de kabel met de gele streep zou moeten zijn. En die hing bij mij dus los! Aangezien ik (stom genoeg) toch al een nieuwe nieuwe lambda sonde had gekocht, durfde ik het wel aan deze aan de kabel te hangen met de gele streep. Waar meestal het lampje aangaat na resetten (ik heb al e.e.a. geprobeerd) blijft hij nu uit.

Dus als dit het nu echt geweest is; Mark, sorry dan dat ik je heb lastiggevallen! :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Opel Speedster 2.2 zwart
Plaats reactie