Elise schreef:Als je meer herrie van je toeter af wilt hebben, zoek dan even op 'luchthoorn', die dingen worden door de meeste automaterialen bedrijven verkocht. ''...''
Is in diverse melodietjes verkrijgbaar
Hoor ik daar de dukes of hazard?
Maaruh... erg vervelende foto's om naar te kijken. Doet me gewoon pijn.
Sterkte met het herstel.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Hans, waarom ga je dan ook achter zo'n idioot staan?
Het komt allemaal weer goed zie ik, gelukkig ben je er zelf in 1 stuk vanaf gekomen iig...
Succes met het herstellen van de speedy!
Dullaart is wel een goeie en bekende schade hersteller in de regio. Ik weet niet waar zij de onderdelen bestellen, maar van Mill is geen Speedster dealer en kan dus ook niks bestellen voor je. Ik bestel mijn onderdelen altijd in Sliedrecht bij de Opel Centrale. Is ook geen dealer, maar kunnen wel leveren en komen de onderdelen zelfs nog brengen op de zaak ook.
Ik heb al verschillende telefoontjes gehad of ik het was in Gorinchem.
Verleden week probeerde een automobilist ook te winnen van mijn vrachtauto. Nog even voorlangs schieten. Ik was de winnaar.
Idd ben je zelf ok en valt de schade nogal mee. Hopelijk kun je snel de weg weer op.
Misschien niet eens een gek idee nee, een hardere claxon. Ik had pas ook iemand die z'n bestelbusje bij het verkeerslicht tegen m'n neus aan liet zakken. De vent sliep dwars door m'n toetertje heen.
Geen schade. Da's dan wel weer een voordeel van polyesther.
Wagen staat al bijna 3 weken bij de schade hersteller. Taxateur is langs geweest, schade en schade bedrag is vastgesteld. De clam is met veel moeite gedemonteerd en het wachten is op de nieuwe onderdelen.
Nieuwe onderdelen, besteld bij Mulder in Tiel, zijn een rechter koplamp en de voorclam, een xenon set volgt nog. Het radiator huis is licht geraakt en wordt gerepareerd, de nieuwe rechter- en bestaande linker koplamp worden uitelkaar gehaald om ze dezelfde 'turbo' look te geven (ik had de mijne nl. gespoten). De vitale delen als de crashbox en wielophanging zijn gelukkig onbeschadigd.
Omdat de radiator er toch uit moet deze gelijk preventief vervangen voor een volledig aluminium exemplaar. Daarnaast nog een turbo spoiler aangeschaft zodat deze gelijk meegespoten kan worden.
Het gaat nog een paar weken duren voordat de auto klaar is. De deadline is voor mij 1-9 as., 2-9 moet er nl. weer echt mee gereden worden op Malmedy.
Hans als ik jou was dan zal ik gelijk de radiatorslang vervangen met dat koperen ontluchtings nippel erop. Die van mij is lek en moet de voorkant ook demonteren om hem te vervangen.
Je had hem eigenlijk naar Leerdam moeten brengen (van wijk autoschade) daar ben ik werkzaam en heb ik mijn speedster helemaal onder handen genomen.
Qua reparatie proces gaat het iets sneller als je precies weet hoe zo'n ding in elkaar steekt.