speedbootjes en regen...

Voor alles wat niet met de Speedster te maken heeft.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

En wederom bedankt. Die zal v/d Kooi dan wel gewoon hebben liggen. Denk dat ik zo dan toch maar de Speedster pak voor m'n klantenrit. Slijten de banden wat sneller. 8)

(of ik heb gewoon autopech met de andere auto :cry: )
alain
Mega lid

Bericht door alain »

Waar een Speedster niet goed tegen kan is spoorvorming.
Dat is de onbalans dat je waarschijnlijk gevoeld hebt in de regen.
Laatst gewijzigd door alain op 09 jul 2008 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Alain, dat klopt. Als water in de sporen blijft liggen dan kwispel je van links naar rechts. Maar van Dordrecht naar Nijmegen heb je snelwegen van het slechtste beton. Het water blijft daar gewoon bovenop liggen. Dan is het echt geen pretje meer. Op open asfalt waar het water netjes wegvloeit is er niets aan de hand.
Feit blijft toch (denk ik althans) dat RE040 geen ideale band is voor nat weer. Zoveel gewicht op de achteras en ik heb vandaag bij 2 grotere verkeerspleinen toch nog de kont opzij kunnen zetten. Met m'n andere wagens rijd ik daar probleemloos een stuk harder.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Vandaag met het mooie weer een stukje wezen spelen en toch maar even wezen kijken. Voorbanden perfect, achter ben ik het indicatielijntje al aan het oprijden. De aquaplanning is al wel duidelijk. Beetje jammer dat ik zo snel door die achterbanden heen zit, maar ach... Het waren dan wel prettige kilometers. 8)

FF hard nadenken of ik nu gelijk andere velgen neem of dat ik toch eerst nog maar een keertje een setje achterbanden bestel. De maanden zijn al zo duur. :lol:
vlieger
Actief lid

Bericht door vlieger »

De Toyo Proxes T1R zijn wel goed in staat om grote hoeveelheden water af te voeren. Ik gebruik deze op dit moment. Misschien het overwegen waard?
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

allen schreef:Vandaag met het mooie weer een stukje wezen spelen en toch maar even wezen kijken. Voorbanden perfect, achter ben ik het indicatielijntje al aan het oprijden. De aquaplanning is al wel duidelijk. Beetje jammer dat ik zo snel door die achterbanden heen zit, maar ach... Het waren dan wel prettige kilometers. 8)

FF hard nadenken of ik nu gelijk andere velgen neem of dat ik toch eerst nog maar een keertje een setje achterbanden bestel. De maanden zijn al zo duur. :lol:
Waarom? 235 banden passen op je originele en veel aftermarket velgen ook... zelfs de standaard 225 banden ook.
Afbeelding
Elise
Mega lid

Bericht door Elise »

vlieger schreef:De Toyo Proxes T1R zijn wel goed in staat om grote hoeveelheden water af te voeren. Ik gebruik deze op dit moment. Misschien het overwegen waard?
Toyo heeft een nieuwe band, de R1R.
Wat ik er zo over lees is zitten ze tussen de T1R en de 888.
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Te laat! :lol:
Zag de banden voor 127 euri de stuk op autobandenmarkt. Geen geld.
@Maik: andere velgen was meer voor de voorkant. Achterkant wil ik niet breder hebben. Dan verleg je alleen maar de grens. Moet ik steeds harder rijden voor hetzelfde plezier. :wink:
Heb weer 3 tot 4 maandjes de tijd om na te denken over m'n speelgoed. 8)
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

En welke banden heb je gekocht dan? RE050A?
Afbeelding
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Nee, RE040 weer omdat ik persee 4 dezelfde banden wil. De voorbanden zijn nog lang niet op. Er is vast nog wel een heftige regenbui tzt. Dan kijk ik wat het doet met 'normaal profiel'. Bevalt het dan nog niet, dan ga ik overwegen om andere velgen / banden te halen.
ohjeetje..
Actief lid

Bericht door ohjeetje.. »

allen schreef:Nee, RE040 weer omdat ik persee 4 dezelfde banden wil. De voorbanden zijn nog lang niet op. Er is vast nog wel een heftige regenbui tzt. Dan kijk ik wat het doet met 'normaal profiel'. Bevalt het dan nog niet, dan ga ik overwegen om andere velgen / banden te halen.
En nu? Na al deze heftige regenbuien van de afgelopen dagen? Bij voorkeur laat ik dan de Speedster staan en neem de GTI :lol: Meer vertrouwen in meer gewicht bij deze omstandigheden...en ESP 8)

Groeten,

Nico
Mijn zwarte engelen dus..
Speedster 2.2
Golf GTI
stevenflappy
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

ESP?? Moet je andere banden kopen.......

:oops: :oops: :oops: :oops:
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

Nog geen merkbaar verschil helaas. :cry:

De banden liggen al een paar dagen in de huiskamer. :shock:
Moet nog even tijd vinden om naar een bandenboer te rijden. Heb even de gok genomen om ze bij autobandenmarkt.nl te bestellen. Ergens op dit forum staat dat er wel 5 verschillende RE040 banden zouden zijn. Die ik heb zou nu dan de verkeerde zijn. De verschillen zal ik maar met een korrel zout nemen, want de codering is exact hetzelfde als de banden die v/d Kooi laatst heeft gemonteerd. Scheelt me via die website een aardige smak geld. Altijd fijn. 8)

Vertrouwen op gewicht kan ik even niet daar ik 1 bmw bij Bas Roos heb staan en een andere bij de dealer. Beiden om te fixen. :lol:
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

allen schreef:Nog geen merkbaar verschil helaas. :cry:

De banden liggen al een paar dagen in de huiskamer. :shock:
Moet nog even tijd vinden om naar een bandenboer te rijden. Heb even de gok genomen om ze bij autobandenmarkt.nl te bestellen. Ergens op dit forum staat dat er wel 5 verschillende RE040 banden zouden zijn. Die ik heb zou nu dan de verkeerde zijn. De verschillen zal ik maar met een korrel zout nemen, want de codering is exact hetzelfde als de banden die v/d Kooi laatst heeft gemonteerd. Scheelt me via die website een aardige smak geld. Altijd fijn. 8)

Vertrouwen op gewicht kan ik even niet daar ik 1 bmw bij Bas Roos heb staan en een andere bij de dealer. Beiden om te fixen. :lol:

---
edit: vandaag maar even werk van gemaakt. De banden zijn gewisseld. Geen aquaplanning gehad op de weg terug, maar het was dan ook zonnig en droog. Geef wel een update na de eerste regenbui.
Plaats reactie