ECU-remap Thorney Motorsport VX220

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

ECU-remap Thorney Motorsport VX220

Bericht door Co'tje »

Het lijkt erop dat Thorney een manier heeft gevonden om een blijvende ECU-remap uit te voeren. Terwijl ik op het forum lees dat het geen zin heeft omdat de ECU zichzelf weer hersteld naar de oude setup.

Heeft iemand hier al iets meer over gehoord/gelezen? Na het vervangen van het in- en uitlaatsysteem (staat deze winter op de planning) lijkt het me geen verkeerd idee om naar Thorney te rijden voor een remap.... Lijkt me uberhaupt cool om er eens door de werkplaats te lopen.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Of je geeft je wijzigingen een weekje van tevoren door aan dBilas en rijdt daar heen. Laat ze nog een leuk setje nokkenassen uitzoeken en installeren en stel het af. Rödermark nabij Frankfurt. Als de auto klaar is kun je door naar Zwitserland of de b258 opzoeken en binnendoor terug naar NL knallen. Nooit verkeerd om garantie te krijgen op uitgevoerde werkzaamheden.:wink:
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

dBilas kan ook een remap uitvoeren? Minder ver rijden in ieder geval.
En een nieuwe krukas, dan wordt het helemaal leuk....... Dat lijkt me alleen wel kostbaar. Enig idee?

De 2.2 is flink lichter dan een tubro (65 kg), zou mooi zijn om op de 190 pk uit te komen, dan kun je goed achter de turbo blijven kleven..... :lol: Met het 2.2 karakter, dan hoef ik niet eens door te sparen voor een turbo :D
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

:shock: Nieuwe krukas zul je niet nodig hebben hoor. :wink:
Gewoon een setje scherpere nokkenassen. Kosten iets van 800 euri bij hun voor een Speedster. Andere motortypen zijn goedkoper, dus waar dat aan ligt... Afstellen op de vermogensbank kost je de eerste keer 600 euri. Wil je echt zekerheid hebben dat je ze kunt aanspreken mochten de verwachte resultaten niet behaald worden, dan kost een Flowtec (inlaat) systeem een euri of 1600. Maar als je met een 2.4 spruitstuk bijna hetzelfde zou bereiken moet je voor jezelf bepalen of dat het wel waard is. Mijn ervaring met ze is dat ze niet de goedkoopste zijn, maar wel naar tevredenheid werk afleveren. Als de resultaten way off in je nadeel zouden eindigen krijg je de keuze de auto bij hun achter te laten of dat ze alles kosteloos terugbouwen.

Dat alles gezegd te hebben zou mijn keuze toch eerst een onderstel zijn ipv het blok. Heb helaas nog een prijzig project ernaast lopen, maar het onderstel voldoet voor mij nu absoluut niet. Er moet gewoon veel meer in de auto zitten.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Co'tje schreef:dBilas kan ook een remap uitvoeren? Minder ver rijden in ieder geval.
En een nieuwe krukas, dan wordt het helemaal leuk....... Dat lijkt me alleen wel kostbaar. Enig idee?

De 2.2 is flink lichter dan een tubro (65 kg), zou mooi zijn om op de 190 pk uit te komen, dan kun je goed achter de turbo blijven kleven..... :lol: Met het 2.2 karakter, dan hoef ik niet eens door te sparen voor een turbo :D
Naar eigen meting kom ik met mijn 2bular uitlaat en 2.4 inlaat zo rond de 180/185 pk. Zonder remap. Dus voor 190 hoef je weinig meer te doen gok ik..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

aaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, nokkenas natuurlijk :D die zat niet nooit mijn brommer 8) Mooie cijfers met de 2bular en het inlaatspruitstuk. Denk dat ik daar deze winter iets aan ga doen, nokkenas en remap kan altijd nog.....

Onderstel, vind hem erg snel onderstuurd, maar dat zal o.a. vast en zeker met de smalle voorbanden te maken hebben.
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Ik denk gewoon even een en ander proberen met insturen. En vooral wat minder bruut en heftig insturen en het gas doseren. Heb zelf geen problemen met onderstuur, maar vind het onderstel gewoon te onrustig.

Mark, die resultaten zijn wel serieus! Zou voor mij meer dan genoeg zijn, dus ga er ook maar eens een keer werk van maken dan. 8)
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

De getallen zeggen niet alles. Motor voelt een stuk beter als standaard, maar je merkt gewoon dat brandstof niet correct is voor de huidige configuratie. Een remap is eigenlijk wel een vereiste om echt te zien wat deze configuratie kan.

Volgende stap zou dan zijn om naar andere nokkenassen te gaan (ok, eerst natuurlijk uitlaatspruitstuk veranderen). In combinatie met een toerenbegrenzer op de 7000 toeren zou je dan volgens mij een ERG leuke setup moeten hebben. Getallen durf ik niet te gissen, maar ik denk dat de motor dan stukken beter bij de auto zal passen.

Nu alleen nog een goede remap :)

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Mark, heb je inmiddels al iets gehoord over een uitlaatspruitstuk van 2bular? Ik las ergens dat ze daar inmiddels ook al mee bezig zijn.
En over de ramaps die er tot nu toe zijn is niet veel positiefs te melden?

Over de wegligging, ik heb te weinig rijervaring in snelle auto's om daar iets zinnigs over te zeggen. Ga komende voorjaar eerst maar eens iets aan mijn rijvaardigheid doen, daar win ik tien keer meer mee dan onderstel modificaties. :wink: Ik herken dat ik soms iets te bruusk bochten instuur, daar ga ik eens iets aan doen.

Ik heb meer gevoel bij motortechniek, en heb absoluut de behoefte om de zwakheden daar zo snel mogelijk uit te halen.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Co'tje schreef:Mark, heb je inmiddels al iets gehoord over een uitlaatspruitstuk van 2bular? Ik las ergens dat ze daar inmiddels ook al mee bezig zijn.
Loopt al ruim meer dan een jaar. Wordt idd aan gewerkt. Patience.
En over de ramaps die er tot nu toe zijn is niet veel positiefs te melden?
Bij de bekende tuners niet nee.

Groeten,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Tja, dat zou 5 of 10 pk winst zijn t.o.v. wat ik nu heb. En dat met VEEL uitgebreidere wijzigingen. Ik heb er dus ook niet heel veel vertrouwen in dat vmax de 2.2 ECU echt onder de knie heeft. De turbo wel, daar kunnen ze mee lezen en schrijven.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Als het alleen de ecu is zou je toch moeten zeggen dat je bijv. een KMS zou moeten kunnen gebruiken? Voor een 4 cilinder ben je bij ze een 2 tot 2,5k kwijt incl. afstellen. Niet goedkoop maar zeker niet duur voor een standalone management, wel?
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Ik vind 2 tot 2.5K voor een stand alone knap geld, er zijn veel betaalbaardere alternatieven tegenwoordig :idea:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Veel te veel geld in verhouding met wat je normaal gesproken zelf WEL aan een ECU kan veranderen, tenminste, wat nodig is voor de speedster 2.2 om hem lekker te laten lopen met bepaalde mods.
Er is dus al minstens 1 bedrijf die hem goed onder de knie lijkt te hebben (dbilas), en straks hopelijk nog meer... Nog even afwachten dan maar, de nieuwe uitlaat, injectoren en nokkenassen heb ik er toch niet in zitten :wink:
Afbeelding
Plaats reactie