ECU-remap Thorney Motorsport VX220
ECU-remap Thorney Motorsport VX220
Het lijkt erop dat Thorney een manier heeft gevonden om een blijvende ECU-remap uit te voeren. Terwijl ik op het forum lees dat het geen zin heeft omdat de ECU zichzelf weer hersteld naar de oude setup.
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord/gelezen? Na het vervangen van het in- en uitlaatsysteem (staat deze winter op de planning) lijkt het me geen verkeerd idee om naar Thorney te rijden voor een remap.... Lijkt me uberhaupt cool om er eens door de werkplaats te lopen.
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord/gelezen? Na het vervangen van het in- en uitlaatsysteem (staat deze winter op de planning) lijkt het me geen verkeerd idee om naar Thorney te rijden voor een remap.... Lijkt me uberhaupt cool om er eens door de werkplaats te lopen.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Of je geeft je wijzigingen een weekje van tevoren door aan dBilas en rijdt daar heen. Laat ze nog een leuk setje nokkenassen uitzoeken en installeren en stel het af. Rödermark nabij Frankfurt. Als de auto klaar is kun je door naar Zwitserland of de b258 opzoeken en binnendoor terug naar NL knallen. Nooit verkeerd om garantie te krijgen op uitgevoerde werkzaamheden.
dBilas kan ook een remap uitvoeren? Minder ver rijden in ieder geval.
En een nieuwe krukas, dan wordt het helemaal leuk....... Dat lijkt me alleen wel kostbaar. Enig idee?
De 2.2 is flink lichter dan een tubro (65 kg), zou mooi zijn om op de 190 pk uit te komen, dan kun je goed achter de turbo blijven kleven..... Met het 2.2 karakter, dan hoef ik niet eens door te sparen voor een turbo
En een nieuwe krukas, dan wordt het helemaal leuk....... Dat lijkt me alleen wel kostbaar. Enig idee?
De 2.2 is flink lichter dan een tubro (65 kg), zou mooi zijn om op de 190 pk uit te komen, dan kun je goed achter de turbo blijven kleven..... Met het 2.2 karakter, dan hoef ik niet eens door te sparen voor een turbo
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Nieuwe krukas zul je niet nodig hebben hoor.
Gewoon een setje scherpere nokkenassen. Kosten iets van 800 euri bij hun voor een Speedster. Andere motortypen zijn goedkoper, dus waar dat aan ligt... Afstellen op de vermogensbank kost je de eerste keer 600 euri. Wil je echt zekerheid hebben dat je ze kunt aanspreken mochten de verwachte resultaten niet behaald worden, dan kost een Flowtec (inlaat) systeem een euri of 1600. Maar als je met een 2.4 spruitstuk bijna hetzelfde zou bereiken moet je voor jezelf bepalen of dat het wel waard is. Mijn ervaring met ze is dat ze niet de goedkoopste zijn, maar wel naar tevredenheid werk afleveren. Als de resultaten way off in je nadeel zouden eindigen krijg je de keuze de auto bij hun achter te laten of dat ze alles kosteloos terugbouwen.
Dat alles gezegd te hebben zou mijn keuze toch eerst een onderstel zijn ipv het blok. Heb helaas nog een prijzig project ernaast lopen, maar het onderstel voldoet voor mij nu absoluut niet. Er moet gewoon veel meer in de auto zitten.
Gewoon een setje scherpere nokkenassen. Kosten iets van 800 euri bij hun voor een Speedster. Andere motortypen zijn goedkoper, dus waar dat aan ligt... Afstellen op de vermogensbank kost je de eerste keer 600 euri. Wil je echt zekerheid hebben dat je ze kunt aanspreken mochten de verwachte resultaten niet behaald worden, dan kost een Flowtec (inlaat) systeem een euri of 1600. Maar als je met een 2.4 spruitstuk bijna hetzelfde zou bereiken moet je voor jezelf bepalen of dat het wel waard is. Mijn ervaring met ze is dat ze niet de goedkoopste zijn, maar wel naar tevredenheid werk afleveren. Als de resultaten way off in je nadeel zouden eindigen krijg je de keuze de auto bij hun achter te laten of dat ze alles kosteloos terugbouwen.
Dat alles gezegd te hebben zou mijn keuze toch eerst een onderstel zijn ipv het blok. Heb helaas nog een prijzig project ernaast lopen, maar het onderstel voldoet voor mij nu absoluut niet. Er moet gewoon veel meer in de auto zitten.
Naar eigen meting kom ik met mijn 2bular uitlaat en 2.4 inlaat zo rond de 180/185 pk. Zonder remap. Dus voor 190 hoef je weinig meer te doen gok ik..Co'tje schreef:dBilas kan ook een remap uitvoeren? Minder ver rijden in ieder geval.
En een nieuwe krukas, dan wordt het helemaal leuk....... Dat lijkt me alleen wel kostbaar. Enig idee?
De 2.2 is flink lichter dan een tubro (65 kg), zou mooi zijn om op de 190 pk uit te komen, dan kun je goed achter de turbo blijven kleven..... Met het 2.2 karakter, dan hoef ik niet eens door te sparen voor een turbo
Mark
C30-94@0.55bar
aaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, nokkenas natuurlijk die zat niet nooit mijn brommer Mooie cijfers met de 2bular en het inlaatspruitstuk. Denk dat ik daar deze winter iets aan ga doen, nokkenas en remap kan altijd nog.....
Onderstel, vind hem erg snel onderstuurd, maar dat zal o.a. vast en zeker met de smalle voorbanden te maken hebben.
Onderstel, vind hem erg snel onderstuurd, maar dat zal o.a. vast en zeker met de smalle voorbanden te maken hebben.
- allen
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2801
- Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
- Locatie: dordrecht
- Contacteer:
Ik denk gewoon even een en ander proberen met insturen. En vooral wat minder bruut en heftig insturen en het gas doseren. Heb zelf geen problemen met onderstuur, maar vind het onderstel gewoon te onrustig.
Mark, die resultaten zijn wel serieus! Zou voor mij meer dan genoeg zijn, dus ga er ook maar eens een keer werk van maken dan.
Mark, die resultaten zijn wel serieus! Zou voor mij meer dan genoeg zijn, dus ga er ook maar eens een keer werk van maken dan.
De getallen zeggen niet alles. Motor voelt een stuk beter als standaard, maar je merkt gewoon dat brandstof niet correct is voor de huidige configuratie. Een remap is eigenlijk wel een vereiste om echt te zien wat deze configuratie kan.
Volgende stap zou dan zijn om naar andere nokkenassen te gaan (ok, eerst natuurlijk uitlaatspruitstuk veranderen). In combinatie met een toerenbegrenzer op de 7000 toeren zou je dan volgens mij een ERG leuke setup moeten hebben. Getallen durf ik niet te gissen, maar ik denk dat de motor dan stukken beter bij de auto zal passen.
Nu alleen nog een goede remap
Mark
Volgende stap zou dan zijn om naar andere nokkenassen te gaan (ok, eerst natuurlijk uitlaatspruitstuk veranderen). In combinatie met een toerenbegrenzer op de 7000 toeren zou je dan volgens mij een ERG leuke setup moeten hebben. Getallen durf ik niet te gissen, maar ik denk dat de motor dan stukken beter bij de auto zal passen.
Nu alleen nog een goede remap
Mark
C30-94@0.55bar
Mark, heb je inmiddels al iets gehoord over een uitlaatspruitstuk van 2bular? Ik las ergens dat ze daar inmiddels ook al mee bezig zijn.
En over de ramaps die er tot nu toe zijn is niet veel positiefs te melden?
Over de wegligging, ik heb te weinig rijervaring in snelle auto's om daar iets zinnigs over te zeggen. Ga komende voorjaar eerst maar eens iets aan mijn rijvaardigheid doen, daar win ik tien keer meer mee dan onderstel modificaties. Ik herken dat ik soms iets te bruusk bochten instuur, daar ga ik eens iets aan doen.
Ik heb meer gevoel bij motortechniek, en heb absoluut de behoefte om de zwakheden daar zo snel mogelijk uit te halen.
En over de ramaps die er tot nu toe zijn is niet veel positiefs te melden?
Over de wegligging, ik heb te weinig rijervaring in snelle auto's om daar iets zinnigs over te zeggen. Ga komende voorjaar eerst maar eens iets aan mijn rijvaardigheid doen, daar win ik tien keer meer mee dan onderstel modificaties. Ik herken dat ik soms iets te bruusk bochten instuur, daar ga ik eens iets aan doen.
Ik heb meer gevoel bij motortechniek, en heb absoluut de behoefte om de zwakheden daar zo snel mogelijk uit te halen.
Loopt al ruim meer dan een jaar. Wordt idd aan gewerkt. Patience.Co'tje schreef:Mark, heb je inmiddels al iets gehoord over een uitlaatspruitstuk van 2bular? Ik las ergens dat ze daar inmiddels ook al mee bezig zijn.
Bij de bekende tuners niet nee.En over de ramaps die er tot nu toe zijn is niet veel positiefs te melden?
Groeten,
Mark
C30-94@0.55bar
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Veel te veel geld in verhouding met wat je normaal gesproken zelf WEL aan een ECU kan veranderen, tenminste, wat nodig is voor de speedster 2.2 om hem lekker te laten lopen met bepaalde mods.
Er is dus al minstens 1 bedrijf die hem goed onder de knie lijkt te hebben (dbilas), en straks hopelijk nog meer... Nog even afwachten dan maar, de nieuwe uitlaat, injectoren en nokkenassen heb ik er toch niet in zitten
Er is dus al minstens 1 bedrijf die hem goed onder de knie lijkt te hebben (dbilas), en straks hopelijk nog meer... Nog even afwachten dan maar, de nieuwe uitlaat, injectoren en nokkenassen heb ik er toch niet in zitten