Nu nog met celica vvti, maar een speedster in de planning

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

:lol:
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

Hi SK,

De standaard Speedy motor heeft 203 NM koppel tegen 187 NM voor een standaard Celica. Geen groot verschil dus... Laatst nog even een grove meting gedaan van een tussensprintje in zijn 3 van 80 naar 120. Met de Speedy lukt dat ongeveer (pin me er niet op vast) in 4,6 - 4,8 (meting gedaan door eerst constant 80 te rijden en dan gaspemdaal indrukken (dus geen "vliegende" meting)). Daarintegen de Celica lukte dat niet sneller dan 6+ seconden. Met jouw tuning en dus paar extra NM zal dat niet heel veel sneller zijn geworden denk ik? :?:

Om je een idee te geven...

Blijkt maar weer dat hoe minder gewicht je mee hoeft te slepen hoe sneller je gaat...

Al Speedster op het oog?

Grt
Gebruikersavatar
---SK---
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 jul 2008 12:12
Locatie: ergens in zeeland
Contacteer:

Bericht door ---SK--- »

Ralph schreef:Hi SK,

De standaard Speedy motor heeft 203 NM koppel tegen 187 NM voor een standaard Celica. Geen groot verschil dus... Laatst nog even een grove meting gedaan van een tussensprintje in zijn 3 van 80 naar 120. Met de Speedy lukt dat ongeveer (pin me er niet op vast) in 4,6 - 4,8 (meting gedaan door eerst constant 80 te rijden en dan gaspemdaal indrukken (dus geen "vliegende" meting)). Daarintegen de Celica lukte dat niet sneller dan 6+ seconden. Met jouw tuning en dus paar extra NM zal dat niet heel veel sneller zijn geworden denk ik? :?:

Om je een idee te geven...

Blijkt maar weer dat hoe minder gewicht je mee hoeft te slepen hoe sneller je gaat...

Al Speedster op het oog?

Grt
idd mijne is inderdaad niet veel sneller geworden.
maar dat bedoelde ik ook of die speedster een stuk sneller/krachtiger voelt / samen mijn zijn kilo/pk verhoudig
die speedster moet wel een erg rappe auto zijn :twisted:
maar opzich valt 147 pk best mee met 2.2 liter de celica heeft standaart 143 met 1.8. maar dr zijn wel redelijk makkelijk extra pk's uit die 2.2 motor te halen ?


ik heb nog geen speedster op het oog moet eerst nog wat geld sparen ^^
wishlist: Lotus Exige S
Plaats reactie