LAK problemen!
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Ik weet dat Opel bij sommige modellen een bepaalde regeling heeft m.b.t. steenslag e.d. Zo was er op de 1e serie van de Omega-B (1994-1998?) een regeling dat je de auto voor kosten van Opel over kon laten spuiten. Je moest de auto dan inderdaad bij de dealer aanbieden en er kwam dan iemand van Opelnl kijken naar de auto.
Ik denk dat je ook ver komt met de regeltjes in de wet. Je mag immers verwachten dat de lak van je auto langer dan 3 jaar op de auto blijft zitten. Dus als de onafhankelijke expert zegt dat de oorzaak ligt in slechte kwaliteit van de lak (of de hechtlaag van de lak) dan heb je een goede kans dat Opel daar iets aan moet doen. Bij Opel kennen ze deze regel natuurlijk ook.
Je moet dit wel per auto laten beoordelen.
Succes.
Ik denk dat je ook ver komt met de regeltjes in de wet. Je mag immers verwachten dat de lak van je auto langer dan 3 jaar op de auto blijft zitten. Dus als de onafhankelijke expert zegt dat de oorzaak ligt in slechte kwaliteit van de lak (of de hechtlaag van de lak) dan heb je een goede kans dat Opel daar iets aan moet doen. Bij Opel kennen ze deze regel natuurlijk ook.
Je moet dit wel per auto laten beoordelen.
Succes.
Lotus Elise S2
- Marcel
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2804
- Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Volgens mij moet je hiermee inderdaad ver kunnen komen, je krijgt dan misschien niet alles vergoed maar in ieder geval wel een redelijk gedeelte.Hendrik-Jan schreef:Ik weet dat Opel bij sommige modellen een bepaalde regeling heeft m.b.t. steenslag e.d. Zo was er op de 1e serie van de Omega-B (1994-1998?) een regeling dat je de auto voor kosten van Opel over kon laten spuiten. Je moest de auto dan inderdaad bij de dealer aanbieden en er kwam dan iemand van Opelnl kijken naar de auto.
Ik denk dat je ook ver komt met de regeltjes in de wet. Je mag immers verwachten dat de lak van je auto langer dan 3 jaar op de auto blijft zitten. Dus als de onafhankelijke expert zegt dat de oorzaak ligt in slechte kwaliteit van de lak (of de hechtlaag van de lak) dan heb je een goede kans dat Opel daar iets aan moet doen. Bij Opel kennen ze deze regel natuurlijk ook.
Je moet dit wel per auto laten beoordelen.
Succes.
Ik snap trouwens niet waarom het zo duur is (€ 3000,-), je kan toch alle gespoten delen zo (laten) demonteren, lijkt mij stukken makkelijker als bij een normale auto.......of zit ik ernaast

- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
He Marcel,
Heb je enig idee wat de uurkosten van een monteur tegenwoordig zijn? Een Eurootje of 70 per uur gaat er wel door, en het (de)monteren gaat niet zo snel, zeker niet als je het netjes wil doen. Het zijn en blijven Engelse auto's die Speedsters (logica is dus regelmatig ver te zoeken).
SteV6
Heb je enig idee wat de uurkosten van een monteur tegenwoordig zijn? Een Eurootje of 70 per uur gaat er wel door, en het (de)monteren gaat niet zo snel, zeker niet als je het netjes wil doen. Het zijn en blijven Engelse auto's die Speedsters (logica is dus regelmatig ver te zoeken).
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 6850
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
- Locatie: Zuid-Holland
Ik vind dat groen best wel mooi, maar jullie kijken teveel naar die foeilelijke wielen, met veelsteveel spoorbreedte en niet genoeg verlaagdMarcel schreef:AU ik ben het met je eensspeedyfan schreef:persoonlijk vind ik groen niet zo geslaagd...maar dat is een kwestie van smaakdieppaars dan maar
Of COLMAR blue, vindt ik ook een prachtkleur !!

M.

- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1375
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Ik heb verleden jaar en kleine schade gehad aan de Speedster. En meid reed achteruit tegen mijn deur aan. De deur is opnieuw gespoten, maar er komen na de winter ook luchtbellen onder de lak en de deur begin scheuren te vertonen. Ik terug gegaan naar de dealer en kreeg vandaag te horen dat ik een nieuwe deur krijg. Er zijn dus wel dealers die wat voor je willen doen.
P.S. laat een schade NOOIT maken, maar laat het vervangen, want inwendig is het matriaal beschadigd.
P.S. laat een schade NOOIT maken, maar laat het vervangen, want inwendig is het matriaal beschadigd.

- hellspeedster
- Actief lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
- Locatie: -Belgie
Ik heb net hetzelfde meegemaakt toen ik mijn Speedster mocht gaan ophalen.
In de garage toegekomen constateerde ik ook blaasjes rondom de motorkap achteraan.
De dealer stelde mij toen de vraag of ik daarvan op de hoogte was.
Dit was zeker niet het geval (blaasjes waren bij de eerste bezichtiging niet zichtbaar omdat hij nogal aan de vuile kant was.)
Na contact met de garantiedienst van Opel werd beslist dit in garantie te herstellen.
Dealer heeft alles netjes afgeschuurt en terug bijgespoten en er is zogoed als niets meer van te zien.
In de garage toegekomen constateerde ik ook blaasjes rondom de motorkap achteraan.
De dealer stelde mij toen de vraag of ik daarvan op de hoogte was.
Dit was zeker niet het geval (blaasjes waren bij de eerste bezichtiging niet zichtbaar omdat hij nogal aan de vuile kant was.)
Na contact met de garantiedienst van Opel werd beslist dit in garantie te herstellen.
Dealer heeft alles netjes afgeschuurt en terug bijgespoten en er is zogoed als niets meer van te zien.
- Bijlagen
-
- Afb013.jpg (48.81 KiB) 4803 keer bekeken
-
- Afb014.jpg (41.75 KiB) 4803 keer bekeken
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
Komt denk ik vaak voor.
Zag vandaag, tijdens wandeling met hond, de andere Speedster in ons dorp (nieuwe 2.2 gekocht bij Egbers in Breda) geparkeerd staan.
Daar het mij opgevallen was deze enkele maanden geleden zeker een week bij de plaatselijke Opel dealer had gestaan en ik nu lees over de lakproblemen, deze Speedster is iets beter bekeken. Zag dat hij aan de linker(achter)zijde ook al is overgespoten (duidelijk te zien).
Een kennis van mij had de eigenaar eerder al met een notitieblok rond de auto zien lopen. Dus mogelijk ook last van dit heuvel. Is natuurlijk geen reclame voor het merk Opel. Jammer. Mijn eigen Speedster nog eens bekeken en deze is ook bijna geheel opnieuw gespoten. Hij blinkt namelijk erg hard en heeft, naar ik denk, zeker een dikkere blanke laklaag gekregen. Eerts vond ik het jammer dat er al aan gespoten was, maar nu ik het zo allemaal lees is het misschien nog een geluk bij een ongeluk. De demo moest er natuurlijk goed uitzien wanneer er iemand naar kwam kijken en toen deze werd tentoongesteld in de showrooms van de dealer.
Overigens polyester is wel goed te repareren en opnieuw te spuiten.
Daar het mij opgevallen was deze enkele maanden geleden zeker een week bij de plaatselijke Opel dealer had gestaan en ik nu lees over de lakproblemen, deze Speedster is iets beter bekeken. Zag dat hij aan de linker(achter)zijde ook al is overgespoten (duidelijk te zien).
Een kennis van mij had de eigenaar eerder al met een notitieblok rond de auto zien lopen. Dus mogelijk ook last van dit heuvel. Is natuurlijk geen reclame voor het merk Opel. Jammer. Mijn eigen Speedster nog eens bekeken en deze is ook bijna geheel opnieuw gespoten. Hij blinkt namelijk erg hard en heeft, naar ik denk, zeker een dikkere blanke laklaag gekregen. Eerts vond ik het jammer dat er al aan gespoten was, maar nu ik het zo allemaal lees is het misschien nog een geluk bij een ongeluk. De demo moest er natuurlijk goed uitzien wanneer er iemand naar kwam kijken en toen deze werd tentoongesteld in de showrooms van de dealer.
Overigens polyester is wel goed te repareren en opnieuw te spuiten.
ik ben naar een andere opel dieler gegaan en hij gaat proberen toch via de 10jaar caroserie garantie de auto te laten spuiten.
Een schade bedrijf vertelde mij dat uit polyester gassen vrij komen en deze onder de lak buldjes maken. dit is dus een caroserie (schrijf ik dat wel goed
) probleem en dit is 10 jaawr garantie.
Ik hoop dat we een GO krijgen van GMnederland en dan kan mijn achterkant gespoten worden.
tis een mooie auto maar wel erg gevoelig hoor pfffff
het is een zacht muisje met een hart van een haai
Een schade bedrijf vertelde mij dat uit polyester gassen vrij komen en deze onder de lak buldjes maken. dit is dus een caroserie (schrijf ik dat wel goed

Ik hoop dat we een GO krijgen van GMnederland en dan kan mijn achterkant gespoten worden.
tis een mooie auto maar wel erg gevoelig hoor pfffff
het is een zacht muisje met een hart van een haai
