Wat is het doel:
Ik wil graag cruise control op mijn Speedster 2.2, omdat we hier veel te maken hebben met trajectcontroles, waar je niet steeds onnodig langzaam over wilt rijden, dus constant precies op de (GPS) grens, zodat het aan de andere kant niet met 100% garantie hele dagen boetes regent..

Wat is er al bekend:
1) Het is mogelijk op een Opel Speedster 2.0 Turbo (Z20LET).. Het idee komt bij mij ook van Herman..
Vmax kan dit aanbrengen en op de ECU de cruise control "activeren", maar helaas alleen voor Bosch m.1.5.5, me7.6.1 etc ECU's, dus niet voor de 2.2.
2) De Speedster 2.2 en 2.0 hoofdkabelboom zijn niet hetzelfde (resp. GM 9197546 en GM 9198416)
3) De Speedster 2.2 heeft dezelfde ECU (GM 12202143) als de Vectra B, Astra G en Zafira A Z22SE, die wel cruise control kunnen hebben.
4) Remlichtschakelaar origineel Speedster 2.2 (GM 9197391) is anders dan turbo
5) Er zijn de Astra en Zafira vele verschillende handels gebruikt voor de cruise control, maar verwijzen in EPC nu nog maar naar 2 mogelijkheden (GM 13142073 en 92115268)
Wat is er niet bekend:
1) Zit de bedrading en stekkers er wel voor hendel + koppelingsschakelaar (tot in de ECU bij een 2.2) ?
2) Welke handel (origineel Speedster= GM 9181010) met knopjes voor cruise control kan je gebruiken ?
3) Welke koppelingsschakelaar ?
4) Hoe bevestig je de koppelingsschakelaar ?
5) Past die handel wel zo in de Speedster 2.2 ?
6) Kan je de cruise control wel activeren op de 2.2 ECU en wie kan dat (via Tech-2 misschien) ?
Misschien kent iemand bepaalde feiten en/of heeft zin om mee te denken in dit mini-projectje..
Hulp wordt zeker gewaardeerd!
gr,
The-Duke