Geen enkel probleem bij de APK keuring.
Milltek uitlaat (compleet) geeft gewoon wettelijk toegestane waarden.
Tevens nieuwe Ferodo remblokken geplaatst (de originele zaten er nog onder). Gezien het feit dat velgen op de naaf vast zaten (geroest) gingen zij er vermoedelijk pas voor de 1e maal onderuit.
Advies is dan ook om rem/antieroest pasta op deze naaf te spuiten zodat hij er later altijd gemakkelijk af kan.
Gelijk de schijven (binnenrand) zwart gelakt met hittebestendige lak.
Remklauwen ook "Ferodo" rood gelakt met hittebestendige lak.
Was wel goed dat ik er zelf bij was want anders had men wat moeten zoeken naar de hendels van de kleppen, de accu en het chassisnr!
De nieuwe krikbussen kwamen goed van pas en geen enkel probleem betreffende de hoogte van de bodemplaat tot het wegdek bij het op een 4 punts brug plaatsen en de remtestbank.
APK met Milltek uitlaat systeem.
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Een eind-demper kan sowieso geen enkel effect op de APK hebben als hij in goede staat is.
Voor de APK geldt er voor de uitlaat alleen als eis dat hij gas-dicht moet zijn van de motor tot het einde en dat de uitlaatgas normen voor de desbetreffende auto moeten worden gehaald. (dus vanaf 1992 een katalysator)
Je komt zonder problemen door de APK met alleen een katalysator en gewoon direct een open pijp naar achter zonder verder dempers oid.
Je zult daarmee wel in problemen komen met de mannen in de witte auto's met die blauwe lampjes op het dak vanwege de herrie, maar da's een heel ander verhaal..
De APK regels bevatten namelijk helemaal niets over decibellen, demping, etc.
Zo zijn er trouwens nog legio zaken die een auto op zich 'illegaal' kunnen maken met betrekking tot zijn type-goedkeuring, maar die bij een APK geen enkel probleem zijn.
Dit in tegenstelling tot onze oosterburen in D'land waar bij de jaarlijkse TUV keuring, wel alle onderdelen en modificaties een eigen goedkeuring moeten hebben die in het kenteken (of aanhangsels) moeten worden vermeld.
Bye, Arno
Voor de APK geldt er voor de uitlaat alleen als eis dat hij gas-dicht moet zijn van de motor tot het einde en dat de uitlaatgas normen voor de desbetreffende auto moeten worden gehaald. (dus vanaf 1992 een katalysator)
Je komt zonder problemen door de APK met alleen een katalysator en gewoon direct een open pijp naar achter zonder verder dempers oid.
Je zult daarmee wel in problemen komen met de mannen in de witte auto's met die blauwe lampjes op het dak vanwege de herrie, maar da's een heel ander verhaal..
De APK regels bevatten namelijk helemaal niets over decibellen, demping, etc.
Zo zijn er trouwens nog legio zaken die een auto op zich 'illegaal' kunnen maken met betrekking tot zijn type-goedkeuring, maar die bij een APK geen enkel probleem zijn.
Dit in tegenstelling tot onze oosterburen in D'land waar bij de jaarlijkse TUV keuring, wel alle onderdelen en modificaties een eigen goedkeuring moeten hebben die in het kenteken (of aanhangsels) moeten worden vermeld.
Bye, Arno