Gisterenavond vertrokken. Rond Antwerpen nog even met Alain en de kinderen (zo bleek) afgesproken voor de wielen en van hem al te horen gekregen dat Spa spekglad zou zijn. Daarna wezen wokken en doorgeknald naar het hotel, alwaar we 1,5 uur moesten wachten voor de checkin. Ondertussen dan maar een paar biertjes. Je moet wat...
Na middernacht zocht ieder z'n kamer op en ik had het genoegen boven het café te slapen. Oftewel tot een uur of 3 stampende muziek en rond half vier een groep bezopen gasten. GVD, ik wil slapen!!!
Kwart over 6 eruit en moeten douchen in een ijskoude badkamer zonder kachel. Compleet gaar dus naar de keuring gegaan. In de miezer die we de hele dag door zouden hebben. Natte baan.
Heb in de ochtend een tijdje treintje gereden achter een leswagen en toen viel me al op hoe verdomd glad het was. En dan moet je toch een keer zonder begeleiding. Onderstel heb ik niet meer aan gerommeld. Zacht is goed vandaag, zo heb ik mezelf voorgehouden. Van hele nette rijders tot debiele rijders meegemaakt. Tot 3 keer toe door middel van de rem voorkomen dat m'n neus eraf gereden werd bij een inhaalactie. De schades die gereden werden waren niet te tellen. Mooie momenten voor mij waren de Marcos van Cor Euser die zo nu en dan langszij moest, een Cayman die de hele dag als een bezetene maar echt zo'n waanzinnig mooie wagenbeheersing had dat je bek open viel van verbazing. Rond een uur of 3 was het wel genoeg. Spa leren rijden op een natte baan tussen die mensen was voor mij niet weggelegd.

En voor een ieder die z'n eerste circuitdoop wil hebben kan ik Spa na vandaag van harte aanbevelen! Mocht je dik in de slappe was zitten.