leverancier van Miltek / Larini / Supersprint

Alles wat met uitlaten te maken heeft.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Ralph schreef:Co'tje jij in Zaandam, dacht dat ik de exclusieviteit genoot om als enige met een Speedster in Zaandam rond te rijden.... :? Nog even en er rijden net zoveel Speedster als Astra's rond hierzo... :wink: :D Beetje happy met de Speedy, heb je hem al lang?

Helaas....... ik rij hier ook ron :D Heb hem zes maanden inmiddels. Geweldige auto, nog geen moment spijt van gehad! Maar het geluid begint me de keel uit te hangen.... En extra vermogen mag inmiddels ook wel. Wil ook een nieuwe inlaatspruitstuk monteren deze winter.

Heb jij een gele? Zag een gele bij de opel staan in wormerveer. Ben je ook een beetje tevreden?
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

nou heren hij zit eronder! :D gistermiddag nog even toegekeken hoe de laatste hand aan dat mooie glimmende stuk rvs werd gelegd (helaas nu verscholen achter een bodemplaat, maarja...) 8) Ohja, het geluid: helemaal super, als je hem nu start hoor je echt "een auto starten"... Mooi zware brom, even warmrijden en bij gas los word je getrakteerd op een mooie gorgel/knetter/plof symphonie... Hulde :D :!:

Gelukkig zijn beide buren ook liefhebbers van auto's/motoren dus het starten in mijn garage met bijbehorende "herrie" wordt met open armen ontvangen (ook niet geheel onbelangrijk!) :wink:

extra vermogen :?: hij hangt in iedergeval veel beter aan het gas! heb het idee dat hij ook iets sneller is, gister met 2 personen een paar metingen gedaan in 3e versnelling van 80 naar 120. Die kwamen uit op 4,4 seconden. Dat haalde ik voorheen als ik er alleen zat.

Dus als ik nu alleen zit (en dan dus 80 kilo mis) zou het theoretisch nog sneller moeten kunnen dan 4,4. Maarja, wie voelt die tienden van seconden nou!

Cotje , ik heb geen gele (verwar je die gele die je bij wormerveer niet met de demo GT die ze daar hebben staan , die is nl. toevallig ook geel!)
Ik rij een Brittish Racing Green

We kunnen wel even een Zaanse mini meeting houden :idea:
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Mooi dattie eronder zit! Genieten maar......

Zaanse mini-meeting klinkt leuk. Eens kijken of het nog een beetje mooi weer wordt de komende tijd.
fasteddie
Lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jul 2008 6:28
Locatie: noord holland
Contacteer:

zaanse meeting of ook een beetje NH?

Bericht door fasteddie »

Hallo,

Zelf sinds kort ook eigenaar van een speedster: ROOD
Een meeting in de buurt van Zaandam of Alkaamr lijkt me een goed idee!!

Maar ja het weer he, morgen sinds de koop er voor het eerst op uit!
Dus let op: er zijn er nog meer in de buurt

Fasteddie
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Voor de kerstvakantie heb ik al mijn onderdelen voor het 2.4 inlaatspruitstuk, luchtfilter en mijn nieuwe uitlaat.

In de kerstvakantie ga ik alles erin zetten bij een garage waar een vriend van me werkt, een mooi moment voor een speedster-zaanstad meeting :)

Gefeliciteerd met je aankoop!
Gebruikersavatar
Gerard
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1520
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:30

Bericht door Gerard »

Maar ja het weer he, morgen sinds de koop er voor het eerst op uit!
Wat is er mis met het weer dan?
Speedster is echt niet van suikergoed al denken er veel wel zo over.
Heeft alleen nog pet met nr:0672
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

heren, weer of geen weer, ik ga morgen (zondag, eind van de ochtend, begin middag) een stukkie "rammen" op de wegen in de omgeving, wie zin heeft kan aansluiten... kunnen we de boel even met elkaar vergelijken! over twee weken nieuwe hardere motorsteunen erin en dan meteen even navraag doen bij van der Kooi over dat 2.4 inlaatspruitstuk (als goed is heeft hij er 1 ingebouwd, weet allee niet of de gasklep standaard is gebleven (58mm) of dat hij groter is geworden (68mm). ter info , die grote kan een foutmelding geven!

Maar goed, dus eventueel morgen een mini zaanstad/alkmaar meeting

:D grt

ralph
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Hij zit erin, gasklep is hetzelfde gebleven. Ga m over 10 uur ophalen :twisted:
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Ralph schreef: Maar goed, dus eventueel morgen een mini zaanstad/alkmaar meeting
Kan helaas niet vandaag (ga trainen voor het wedstrijdzeilen, dat wordt koud!)

Andere motorsteunen kan ik ook gelijk wel bestellen, hij gaat toch op de brug volgende maand.

Veel plezier met rijden!
Ralph
Actief lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 apr 2008 16:33
Locatie: Krommenie

Bericht door Ralph »

he steven, heeft van der Kooi tegenwoordig ook zondagopening :?: :wink: :D of is dat alleen voor speciale personen?
Waar heb je dat 2.4 spruitstuk vandaan als ik vragen mag?
Je hebt hem net maar hoe is de eerste indruk?
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Ja, hij was aan het klussen voor zijn GT3 Exige waar hij volgend jaar mee gaat racen, dus kon gewoon langs komen.

Beetje moeilijk om voor mij te zeggen of ie sneller geworden is omdat ik een aantal maanden in een Nissan 1.4 heb gereden :oops: . Vind momenteel alles snel :twisted: Maar het rijd als een gek, alleen nog problemen bij 2800-3400 toeren, dan stottert de auto heel erg. Nog even zoeken waar dat door komt. Komt dat door het missen van de EGR klep, weet iemand dat? Heb namelijk nog geen "nep"klep- weerstandje.......

Hogere toeren is echt een feest, we waren vanmiddag allebei weer misselijk na een ritje van een 20 minuten!! :twisted:
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Komt van Autopartspeople geloof ik, waar Mark het ook gekocht heeft in ieder geval
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Ik heb even met een kapotte simulator gereden (paar km) en dat voelde bij het wegrijden bij kruisingen heel vreemd en de auto slaat steeds bijna af. Daarna (met meer toeren) leek het vrij normaal maar zoals ik al zei was dat maar een paar km en is de normale egr klep weer teruggezet.
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

stevenflappy schreef:Maar het rijd als een gek, alleen nog problemen bij 2800-3400 toeren, dan stottert de auto heel erg. Nog even zoeken waar dat door komt. Komt dat door het missen van de EGR klep, weet iemand dat? Heb namelijk nog geen "nep"klep- weerstandje.......

Hogere toeren is echt een feest, we waren vanmiddag allebei weer misselijk na een ritje van een 20 minuten!! :twisted:
Klinkt als de EGR klep...... Ik heb een EGR blanking plate besteld bij Opel (nr 5850526), vervolgens kun je de EGR klep aangesloten laten en ergens los monteren in je motorruimte. Dat gaat goed tot je klep het begeeft.
Ik heb een EGR cheater bij Vocky besteld, uiteindelijk toch de beste oplossing.

Resultaat klinkt verder erg goed! Die van mij ligt bij de Douane, voor de kerst moet hij binnen zijn :D Knallen!
Gebruikersavatar
Co'tje
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1477
Lid geworden op: 12 mar 2008 17:15

Bericht door Co'tje »

Ralph schreef:he steven, heeft van der Kooi tegenwoordig ook zondagopening :?: :wink: :D of is dat alleen voor speciale personen?
Waar heb je dat 2.4 spruitstuk vandaan als ik vragen mag?
Je hebt hem net maar hoe is de eerste indruk?
Autopartspeople is erg duur geworden. Ik heb hem bij partszoneonline.com besteld.
- Shipping 60 dollar.
- Part ID: 12587878 Qty: 1
Price: 119.85 dollar
- Part ID: 12589516 Qty: 1
Price: 9.68 dollar

12esc heeft een lijstje van benodigde onderdelen gemaakt elders op het forum. Erg handig.

Veel plezier met de voorpret!
Plaats reactie