Hoofdstroomschakelaar gemonteerd

Weetjes en tips voor onze auto.
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Je kan evt ook eenzelfde ding inbouwen zonder grote rode sleutel:
Afbeelding

...kost hetzelfde, maar zit vast op de accu gemonteerd, waarbij de montage simpeler is en de kans op storingen kleiner (geen losse kabels, de originele accuklem gaat op de interrupter en de interrupter gaat op de accu)
Afbeelding
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Re: Hoofdstroomschakelaar gemonteerd

Bericht door Pipo »

Maik schreef:Nee, als je de schakelaar na het rijden omzet in principe geen lege accu meer, maar dat had ik toch niet omdat ik een druppellader gebruik (zie het zwart-oranje stekkertje midden onder).
Wees wel gewaarschuwd voor de nadelen als je zo'n schakelaar daar voor gebruikt. Ten eerste werkt je alarm dan niet meer en ten tweede zal je ECU telkens opnieuw de fine-tuning moeten "leren" als je weer eens een stukje gaat rijden. Als je de stroom eraf haalt dan reset je ECU namelijk ook weer (hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk ).

Dat stof heb ik express laten liggen om jou, Pipo en Wilbert te narren natuurlijk....

Afbeelding
Nou, dat is heel stout van je. Dus geen Sinterklaas cadeautje voor je :bangin:
Als compensatie even het goede voorbeeld posten :twisted:
Afbeelding
A thing of beauty is a joy forever!
allen
Contacteer:

Bericht door allen »

De buitenkant poetsen is al erg, maar onder het kapje... Die gast is ZIEK!!!
Pipo welke wax gebruik jij voor je kachelbuis?

:wink:
Rallye
Actief lid

Bericht door Rallye »

allen schreef:Pipo welke wax gebruik jij voor je kachelbuis?
Die aluminium slang hou je volgens mij alleen zo clean als je weinig of niet met je speedster rijdt... Maar hij kan natuurlijk ook onlangs vervangen zijn. ;)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Ieder zijn hobby zou ik zeggen.
Die remvloeistof ziet er wat donker uit op de foto.
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door linne150 »

piet schreef:Ieder zijn hobby zou ik zeggen.
Die remvloeistof ziet er wat donker uit op de foto.
Heeft er Cola inzitten,hij remt toch niet.Enuh,...... met Fortis verdamping moet je op je kosten letten.
The Ducches is dead! Long live Vyvyan!
`` Scum on Wheels``

Groet Wilbert.
Pipo

poetsen

Bericht door Pipo »

Ken je me nu nog niet? 8) Ik poets alles, zelfs de onderkant van het motorblok :wink: . 't Voordeel van een smeerput te bezitten.
De radiatorbuis is nog altijd de originele. Maar mijn Speedster komt zelden vocht tegen (de garage is ook verwarmd). Dus oxideert het aluminium niet.
Het slechte weer (en mijn nieuwe job) zijn er debet aan dat hij nu al goed 3 maanden stil staat :evil: Met uitzondering van de meters dat ik hem verduwd heb :lol: En zelfs dan heb ik hem nog 2 maal gepoetst zodat het metaal en lak hun beschermlaag behouden.
Ik had eigenlijk mijn verzekering voor de winter willen stopzetten, maar dat bleek niet te combineren met de kortingen voor weinig kms en 50+. Maar dankzij een druppellader blijft de batterij in optimale conditie. De remolie, motorolie en filter zijn voor de herfst vervangen zodat die zeker vochtvrij zijn. De remolie ziet er enkel donker uit omdat het bewolkt was tijdens het fotagraferen.
Laatst gewijzigd door Pipo op 08 dec 2008 22:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Eigenlijk moeten die witte tie-wraps natuurlijk wel vervangen worden door zwarte! :wink:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Dennizz

Re: poetsen

Bericht door Dennizz »

Pipo schreef:Ken je me nu nog niet? 8) Ik poets alles, zelfs de onderkant van het motorblok :wink: . 't Voordeel van een smeerput te bezitten.
De radiatorbuis is nog altijd de originele. Maar mijn Speedster komt zelden vocht tegen (de garage is ook verwarmd). Dus oxideert het aluminium niet.
Het slechte weer (en mijn nieuwe job) zijn er debet aan dat hij nu al goed 3 maanden stil staat :evil: Met uitzondering van de meters dat ik hem verduwd heb :lol: En zelfs dan heb ik hem nog 2 maal gepoetst zodat het metaal en lak hun beschermlaag behouden.
Ik had eigenlijk mijn verzekering voor de winter willen stopzetten, maar dat bleek niet te combineren met de kortingen voor weinig kms en 50+. Maar dankzij een druppellader blijft de batterij in optimale conditie. De remolie, motorolie en filter zijn voor de herfst vervangen zodat die zeker vochtvrij zijn. De remolie ziet er enkel donker uit omdat het bewolkt was tijdens het fotagraferen.
Is dit enkel een auto of speedster tik, of is het gehele huis zo "schoon"?
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
speedster

Bericht door speedster »

Arno schreef:Eigenlijk moeten die witte tie-wraps natuurlijk wel vervangen worden door zwarte! :wink:

Bye, Arno.
En een kroonsteentje in een auto kan al helemaal niet. Vooral in de motorruimte niet. :cry:
Pipo

Bericht door Pipo »

speedster schreef:
Arno schreef:Eigenlijk moeten die witte tie-wraps natuurlijk wel vervangen worden door zwarte! :wink:
Bye, Arno.
En een kroonsteentje in een auto kan al helemaal niet. Vooral in de motorruimte niet. :cry:
De tie-wraps zijn ondertussen al vervangen. De originele heb ik moeten doorknippen om mijn batterij te kunnen vervangen. Twee weken na mijn aankoop gaf ze al de geest. Waarschijnlijk had ze bij de dealer te lang zonder oplader gestaan.

Het is eigenlijk een stekkertje in de vorm van een kroonsteentje. Het wordt gebruikt om mijn druppellader aan te sluiten. Maar je hebt gelijk. Ik moet het eens vervangen voor een meer esthetische oplossing :oops:
YvoTuk
Mega lid
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

:lol: :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Plaats reactie