Ruitenwisserblad

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Ruitenwisserblad

Bericht door SteV6 »

Heeft iemand hier al eens het ruitenwisserblad (laten) verwisseld?

Op het Engelse en Duitse forum is het regelmatig een hot issue ....

Vandaag heb ik de wisser eens goed staan bekijken (pas op voor lakbeschadiging van je "motorkap"!), maar ik snap inderdaad niet hoe je eenvoudig een nieuw blad erop krijgt :oops: .

Tips en trucs zijn welkom.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Heb je nu al een wisserblad versleten Stephan?! :D
Teveel vliegen moeten verwijderen na je ritje gisteren door het platteland? :wink:

Bedoel je met dat beschadigen dat de wisserarm tegen de voorklep aankomt als je hem opklapt? Heeft iedereen dat? Vrij irritant is dat omdat met het wassen je de wisser niet helemaal omhoog kan klappen in het "slot" omdatie tegen de klep aankomt.

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Maik schreef:Heb je nu al een wisserblad versleten Stephan?! :D
Teveel vliegen moeten verwijderen na je ritje gisteren door het platteland? :wink:

Bedoel je met dat beschadigen dat de wisserarm tegen de voorklep aankomt als je hem opklapt? Heeft iedereen dat? Vrij irritant is dat omdat met het wassen je de wisser niet helemaal omhoog kan klappen in het "slot" omdatie tegen de klep aankomt.

gr.
Maikel
Dit keer 2x volmondig ja en 1x nee.

Ja, de wisser is al versleten, nee, geen vliegen, en ja, je kunt de wisser niet opklappen als je de voorklep dicht hebt zitten.

De wisser laat strepen achter op de ruit :x . Omdat de Speedsters 2.2i allemaal al in 2002 zijn gebouwd (correct me if I'm wrong) zijn de wisserbladen ook al meer dan 2 jaar oud, en dat begin ik nu dus te merken.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Je heb twee bevestiging systemen bij de Speedster. Een met een los asje. Dat is bij de oudere Speedster. Dat heb ik dus ook en daar hoef je dus blij mee te zijn, want een blad kost (slik) rond de 50 euro. Advies koop een los blad en maak deze vast in de ruitenwisser. Het nieuwe systeem is het zelfde als bij elk andere auto. Kosten een ruitenwisserblad rond de 25 euro.
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Ruitenwisserblad.

Bericht door damnedt »

Lijkt me niet erg moeilijk. Heb een dubbel wisser blad van MotoConcept klaarliggen voor na de winter.
Heb tevens de borgveer uit roestvrijstaal aangeschaft.
Zal hem mogelijk iets eerder monteren en het resultaat c.q. evt. moeilijkheden noteren.
Het raken tegen de voorklep is mij niet vreemd daar dit ook bij mijn Opel GT het geval is, ben er dus al aan gewend. Gewoon een klein stukje opligten. Belangrijk is om een doek of spons op de ruit te leggen c.q. plakken op de plaats waar de arm evt tegen de ruit zou kunnen klappen.
Ik heb dit ooit eens gehad bij een van mijn auto´s en toen ging de ruit dus kapot. Voorzichtigheid is dus bij het vervangen van wisserbladen altijd geboden. Grt. Hans.
Gebruikersavatar
damnedt
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 02 dec 2004 22:11

Bericht door damnedt »

Ik heb even gezocht of er info is over het wisselen van het blad.
Als dit hetzelfde is als bij de Lotus Elise (lijkt er wel op) dan moet je eens op de volgende link kijken.

http://www.crudworks.org/elise/projects ... index.html

Succes, Hans.
Plaats reactie