Verzekering

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
paulb
Actief lid

Verzekering

Bericht door paulb »

Goededag Speedster rijders en rijdsters?

Wellicht dat ik binnenkort een Speedstart Turbo moet gaan verzekeren. Hebben jullie suggesties waar ik dit, tegen een aantrekkelijk tarief (voorwaarden) kan laten doen. Of zijn er aantrekkelijke verzekeringen in clubverband mogelijk?

Vriendelijke groeten,

Paul
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

taxeren

Bericht door Dutch Boy »

Beste Paul,

Of het verstandig is om de goedkoopste verzekeraar te nemen, da's nog maar de vraag.
Wat ik je wel aanraad is je Speedy, & dan m.n. de T en zeker als ie nog origineel is(!), te laten taxeren en vervolgens het taxatiebedrag op te laten nemen in je (nieuwe) polis.
Er is geen duidelijke dagwaarde bekend van een originele T dus, bij schade (ook door derden) stelt menig verzekeraar 'wat de gek er voor geeft'.....
Je bent niets meer kwijt dan de taxatiekosten dus geen premieverhoging o.i.d.
Overigens, 'zoek' op deze site naar 'verzekeringen' en je vindt nog meer tips.
Veel plezier in & met je T. :wink:

Vriendelijke groet.
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Herman »

Deleted
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

Hai Paul,
nog de beste wensen!

hebben elkaar nog gesproken op Epma,
maar vergeten om te vragen toen,
welke verzekering is het uiteindelijk geworden?
en naar ik toen begreep was jij tevreden over de schadeafhandeling.

En had jij de speedster al laten taxeren voor de schade ontstond?

Laterr Bas 8)
¨speed is life, but control is everything...¨
paulb
Actief lid

Bericht door paulb »

Hallo Spider,

De verzekering die ik heb afgesloten betreft Fortis bij Quarz Financial partners. Vragen naar Monique.

Ik denk dat de afhandeling wel goed komt. Het is in elk geval door hun toegezegd, maar moet nog in rekening worden gebracht door de reparateur. Eind januari is het onderdeeltje (chassis) binnen en wordt er aan begonnen.

gr.

Paul
Spider
Mega lid

Bericht door Spider »

Jee Paul,
dat duurt!!
over een onderdeeltje gesproken!
moet zo'n chassis volledig opnieuw gefabriekt worden?
hebben ze blijkbaar niet op de plank liggen.

Woensdag wordt mijn speedster getaxeerd door Stijn in alphen en daarna ga ik shoppen voor de verzekering wordt waarschijnlijk ook Quartz.

wordt weer een mooi voorjaar met een 'nieuwe' speedster voor jou!

Gr Bas
¨speed is life, but control is everything...¨
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Als je nu je neus cq frontclam in elkaar rijdt dat kun je wel een paar maanden wachten.
Hadden we niet een advocaat hier op het forum :?: Weet die of er een bepaalde max levertijd is voor dit soort dingen :?:
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door Dennizz »

piet schreef:Als je nu je neus cq frontclam in elkaar rijdt dat kun je wel een paar maanden wachten.
Hadden we niet een advocaat hier op het forum :?: Weet die of er een bepaalde max levertijd is voor dit soort dingen :?:
Advocaat ben ik niet, maar volg wel een recht opleiding. Dat is een goede "levertijd". Ik weet daar eigenlijk niets over te verzinnen.

Wel als een reparatie/aankooplevering te lang op zich laat wachten kan je daar wel wat tegen doen en uiteindelijk zelfs de overeenkomst ontbinden.

Om opel nu een gebrekenstelling toe te sturen met een redelijke termijn wanneer het mogelijk zou moeten zijn om de neus te leveren heeft weinig zin.

Opel zal zeggen: dan bestel je hem toch niet of annuleer je de order, dat maakt ons niet uit. Het nadeel is alleen dat er niet meer leveranciers zijn.

Misschien is er juist iets te vinden omdat zij een monopolie positie hebben in dit geval en dus misbruik kunnen maken van hun "macht".... Een neus van een auto is niet van levensbelang (als de rechter erover moet beslissen). De rechter weet ook dat de auto speciaal is en uit de productie. De koper kan/mag dan ook niet verwachten dat alles op voorraad ligt en direct gemaakt wordt...

Als het natuurijs voorbij is zal ik er eens induiken. Maar zulke dingen moet je uitvechten bij de rechter, niemand die daar zin in heeft tegen Opel... :roll:

Zou zijn er wel meer dingen. De EU regel bestaat dat op IEDER product wat de consument koopt minimaal 3 jaar garantie moet worden gegeven zonder betalingen ect.

Dus een tv of wasmachine die stuk gaat na 2 jaar moet zonder kosten worden gerepareerd/vervangen worden. Helaas in de praktijk gebeurt dit zelden en betaal je voor de garantie :roll:
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Piet
Giga lid Carbon

Bericht door Piet »

Dennizz, wat ik heb begrepen vanuit verschillende bronnen is dat er een 10 jaar leveringsplicht is voor onderdelen door Opel voor b.v. onze auto.
Als dat klopt vind ik dat lastig te rijmen met het feit dat ze iets pas na zeer lange tijd kunnen leveren.
Ik ben benieuwd of je daar iets over kan vinden.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Piet ik wacht al meer dan 3 maanden op nieuwe, verse motorsteunrubbers voor en achter. Zo'n rubber hoort geen wachttijd op te staan! Staat in backorder en niemand kan me vertellen hoe lang het duurt. Dat zijn van die kleine dingen die ik nooit kan rijmen. Ik vind de speedster een prachtwagen en ben niet voornemens deze snel weg te doen, maar op zo'n moment... :roll:
Plaats reactie