Weer een Speedster naar Nederland
Weer een Speedster naar Nederland
Even voorstellen,
Mijn naam is Rens en altijd al groot liefhebber geweest van alles wat 4 wielen heeft.
Mijn eerste auto was een Triumph Spitfire (Ik was toen achttien) en een jaar of vijf later volgde een Lancia Monte-Carlo.
Na een aantal jaren te hebben gereden in de Lancia werd het tijd voor restauratie.
Dit met het volgende gevolg: Niet echt veel tijd om te restaureren = 15 jaar stil in de garage.
Vorig jaar toch maar de Lancia verkocht en opzoek gegaan naar wat anders.
De voorkeur ging uit naar een Elise S1 (liever een S2 maar ja…….boven budget) Na een aantal Elises te hebben bekeken in Ned. en België kwam ik bij toeval een speedster tegen met lichte schade.
Deze had zeer lichte voorschade maar …..…….de voorwielophanging was uit het chassis gescheurd.
Dus jullie Site bezocht en eigenlijk op jullie advies laten staan (was best moeilijk).
Een aantal maanden later kwam ik een Speedster tegen in België en deze dan ook gekocht en (zelf) ingevoerd.
De Speedster is van 2001 met 55dkm op de teller en heeft VIN nr.: 1010
En Jawel, ik hoor bij grijze club (nee, niet mijn haar kleur) hij is dus …………………………… Zilver!!
Met groet,
Rens
Mijn naam is Rens en altijd al groot liefhebber geweest van alles wat 4 wielen heeft.
Mijn eerste auto was een Triumph Spitfire (Ik was toen achttien) en een jaar of vijf later volgde een Lancia Monte-Carlo.
Na een aantal jaren te hebben gereden in de Lancia werd het tijd voor restauratie.
Dit met het volgende gevolg: Niet echt veel tijd om te restaureren = 15 jaar stil in de garage.
Vorig jaar toch maar de Lancia verkocht en opzoek gegaan naar wat anders.
De voorkeur ging uit naar een Elise S1 (liever een S2 maar ja…….boven budget) Na een aantal Elises te hebben bekeken in Ned. en België kwam ik bij toeval een speedster tegen met lichte schade.
Deze had zeer lichte voorschade maar …..…….de voorwielophanging was uit het chassis gescheurd.
Dus jullie Site bezocht en eigenlijk op jullie advies laten staan (was best moeilijk).
Een aantal maanden later kwam ik een Speedster tegen in België en deze dan ook gekocht en (zelf) ingevoerd.
De Speedster is van 2001 met 55dkm op de teller en heeft VIN nr.: 1010
En Jawel, ik hoor bij grijze club (nee, niet mijn haar kleur) hij is dus …………………………… Zilver!!
Met groet,
Rens
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
hallo
Dag Rens,
gefeliciteerd met je 'nieuwe' karretje. En welkom bij de Speedster-gemeenschap. Spijtig dat hij van Belgische afkomst is. We zijn hier al met zo weinig
gefeliciteerd met je 'nieuwe' karretje. En welkom bij de Speedster-gemeenschap. Spijtig dat hij van Belgische afkomst is. We zijn hier al met zo weinig
A thing of beauty is a joy forever!
Exporteren
Hallo Rens
Kun je mij aangeven of je nog iets terug krijgt als je een belgische auto uitvoert uit belgie?
Wat was je import ervaring?
groetjes,
Bahram
Kun je mij aangeven of je nog iets terug krijgt als je een belgische auto uitvoert uit belgie?
Wat was je import ervaring?
groetjes,
Bahram
Heren,
Bedankt voor het welkom hier.
Ik wist dat er reactie zou komen op de kleur maar dat mag een beetje plagen moet kunnen...... zolang we elkaar maar niet bewust kwetsen
Maar ik moet hier op reageren dat zullen jullie begrijpen vandaar mijn onderschrift (sorry)
Voor Herman: Nee ik ga voorlopig niet naar meetings de auto heeft nog een paar puntjes die voor verbetering vatbaar zijn en dit gaat voor maar ik kom zeker een keer in de toekomst want ik wil dat monster van jouw zeker een keer live zien en horen en dit geldt natuurlijk ook voor de andere Speedsters
Bedankt voor het welkom hier.
Ik wist dat er reactie zou komen op de kleur maar dat mag een beetje plagen moet kunnen...... zolang we elkaar maar niet bewust kwetsen
Maar ik moet hier op reageren dat zullen jullie begrijpen vandaar mijn onderschrift (sorry)
Voor Herman: Nee ik ga voorlopig niet naar meetings de auto heeft nog een paar puntjes die voor verbetering vatbaar zijn en dit gaat voor maar ik kom zeker een keer in de toekomst want ik wil dat monster van jouw zeker een keer live zien en horen en dit geldt natuurlijk ook voor de andere Speedsters
Everybody knows it : Silver is Second best……….The one with gold: stand up and speak!
Bahram,
Nee, je krijgt niets terug van de in belgie betaalde belasting.
Het zelf invoeren stelt echt niets voor zolang je maar alle benodigde papieren bij de auto hebt.
Je moet dan denken aan het buitenlands kenteken en COC dit is een document met voertuig gegevens.
Dan vraag je een 1 dags kenteken aan bij het RDW (kost niets) wel de auto verzekeren voor 1 dag! dit kan op chassis nummer en het 1 dags kenteken van het RDW.
Dan ga je naar het keuringstation en meldt hem aan voor kenteken identificatie (afspraak niet nodig, kosten +/- 100 Euro) dit duurt 3Min.!!
Ze kijken of het chassisnummer op de papieren gelijk zijn met het nummer in de auto.
Daarna naar de douane deze bepalen wat je moet afdragen ivm de BPM.
Als ze de hoogte van het bedrag hebben bepaald kan je dit bedrag gelijk pinnen.
Let op: niet in beroep gaan, niet betalen is geen kenteken!
Hierna krijg je het kenteken thuis gestuurd en krijg je 6 weken de tijd om in beroep te gaan tegen de hoogte van het reeds betaalde BPM bedrag.
Zodra je het kenteken thuis hebt kan je hem verzekeren en dan op naar de APK keuring.
En daarna......................Alle remmen los en trappen met die bak!!!
Nee, je krijgt niets terug van de in belgie betaalde belasting.
Het zelf invoeren stelt echt niets voor zolang je maar alle benodigde papieren bij de auto hebt.
Je moet dan denken aan het buitenlands kenteken en COC dit is een document met voertuig gegevens.
Dan vraag je een 1 dags kenteken aan bij het RDW (kost niets) wel de auto verzekeren voor 1 dag! dit kan op chassis nummer en het 1 dags kenteken van het RDW.
Dan ga je naar het keuringstation en meldt hem aan voor kenteken identificatie (afspraak niet nodig, kosten +/- 100 Euro) dit duurt 3Min.!!
Ze kijken of het chassisnummer op de papieren gelijk zijn met het nummer in de auto.
Daarna naar de douane deze bepalen wat je moet afdragen ivm de BPM.
Als ze de hoogte van het bedrag hebben bepaald kan je dit bedrag gelijk pinnen.
Let op: niet in beroep gaan, niet betalen is geen kenteken!
Hierna krijg je het kenteken thuis gestuurd en krijg je 6 weken de tijd om in beroep te gaan tegen de hoogte van het reeds betaalde BPM bedrag.
Zodra je het kenteken thuis hebt kan je hem verzekeren en dan op naar de APK keuring.
En daarna......................Alle remmen los en trappen met die bak!!!
Everybody knows it : Silver is Second best……….The one with gold: stand up and speak!