Herman schreef:Verloren: 13 februari 2008 was bij mij de laatste keer
Maar er is nog hoop. Zondag ga ik haar helemaal afsoppen en schoonmaken. Dus als je het nog even volhoudt, ben je straks de langste nietwasser
Maik schreef:Ja, ik ben een tijdje glazenwasser geweest, dus?!
Ik durf te wedden dat ik het langste van iedereen hier mijn auto niet gewassen heb. Laatste keer was nog voor Malmedy vorig jaar ergens
Maar ga vooral door met de afwasmiddelenpraat hier, dan weet ik bij wie ik binnenkort aan kan kloppen voor een programma'tje 5
Verloren: 13 februari 2008 was bij mij de laatste keer
Maar er is nog hoop. Zondag ga ik haar helemaal afsoppen en schoonmaken. Dus als je het nog even volhoudt, ben je straks de langste nietwasser
Shit.... oke, laat ik het dan zo zeggen, de meeste km's ongewassen rijden
Dat verlies je dan ook. Dat zal ongetwijfeld ik zijn Maik!
En Piet, wanneer ga je mijn auto wassen? Geef je 2,5 euri per uur. Iedereen die sowieso een glimbolide wil hebben moet bij deze man wezen. Geen idee wat hij op die wagen spuit, maar na een hele dag rijden glimt de achterzijde van de wagen nogsteeds. Bovennatuurlijk!
allen schreef:En Piet, wanneer ga je mijn auto wassen? Geef je 2,5 euri per uur.
Dus jij vind dat ik er geld bij moet leggen. Jij hebt duidelijk geen idee wat die was/poets middelen kosten.
allen schreef:
Iedereen die sowieso een glimbolide wil hebben moet bij deze man wezen. Geen idee wat hij op die wagen spuit, maar na een hele dag rijden glimt de achterzijde van de wagen nogsteeds. Bovennatuurlijk!
Gebruik alleen 100% katoenen witte handdoeken! Om te wassen en te drogen!
Omdat dit de eerste keer is dat je de auto echt gaat poetsen moet je eerst de auto wassen met water en een vaatwasmiddel zoals Dreft. Dit om alle inferieure poets middelen van je lak af te krijgen en als bonus ook alle vlieg lijken e.d.
Daarna goed afspoelen met water.
Daarna ga je kleien. Voel met je vingers over de lak. Die moet super glad zijn. Zo niet gebruik de claybar om de zooi van je lak te krijgen.
Hou het oppervlak nat met een plantenspuit met daarin water en een beetje z7 auto shampoo.
Als je daarmee klaar ben de auto weer goed wassen met z7 om de klei resten van je lak af te halen.
Nu kunnen we eindelijk poetsen!
We kunnen maar max 3 lagen de eerste keer aanbrengen.
We gaan eindigen met Z2 want die heeft de grootste optisch waarde.
Je mag waarmee je begint z2 of z5. Als je begint met Z2 dan doe de daarna z5.
Doe Z2 of Z5 in het bijgeleverde meng buisje voor de helft vol. Doe er 4-5 druppels ZFZ katalysator bij en schud het voor 90 seconden.
Laat het dan staan voor een paar minuten. Schud vlak voor je gaat beginnen nog ff 10 seconden.
1. poets met een witte katoenen doek de poets op je lak. Een dun laagje is prima. Doe dit met een cirkel beweging. Als je klaar bent ga over de zelfde oppervlak maar dan met rechte op en neer beweging. De zijkanten van de auto van onder naar boven.
2. Wacht 20 min.
3. Nu poets je de poets eraf met een 100% witte katoenen handdoek.
4. Spuit hier na wat z6 ultra clean over de hele lak om de laatste zooi er af te halen. Gebruik een andere handdoek.
Nu kun je de volgende laag aanbrengen.
Doe stap 1-4 nog een keer maar dan met Z5.
Na de Z5 doe je als laatste weer een Z2 laag en volg je weer stap 1 - 4.
Je bent nu uitgeput maar zeer tevreden.
Bij een volgende keer kun je dan als volgt doen.
Was de auto met Z7.
Kleien
Poetsen met Z2 en/of Z5
Ik zal eerlijk zijn. Vind een glimmende auto prachtig hoor. No joke!
Echter, als ik die lijst van Piet zie word ik gewoon duizelig. Bij mij moet een auto eventueel binnen 15 minuten schoon zijn. Moet ik kiezen tussen een dag poetsen of een dag rijden... Precies:
Ik heb gewoon geen geduld denk ik.
Voor auto's met een stalen dak ben ik simpel. Zie post van Herman.