Ondertussen ook mailcontakt met Jim gehad en de 2,5" en 3" einddempers schijnt ie op voorraad te hebben liggen voor de Speedster, met een levertijd van ca. een week.
Spruitstukken zijn waarschijnlijk een heel ander verhaal, maar daar heb ik al een Pipertje voor.
2Bular uitlaatsysteem
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Nou simpel gezegd omdat ik niet bijster enthousiast ben over de Piper kwaliteit...
Maar Piper spruitstuk met downpipe was een aardige prijsje. En met wat DIY werk voldoet ie nu prima.
(En het standaard hitteschild past nog. Dat vond ik erg belangrijk voor de SC straks.)
Maar als ik nu de keuze heb tussen een Piper of 2bular demper, voor bijna dezelfde prijs, dan is dat een no-brainer qua kwaliteit.
En de Piper schijnt ook nog best gehorig te zijn (zeker met SC) en dat wil ik dus echt niet.
Maar Piper spruitstuk met downpipe was een aardige prijsje. En met wat DIY werk voldoet ie nu prima.
(En het standaard hitteschild past nog. Dat vond ik erg belangrijk voor de SC straks.)
Maar als ik nu de keuze heb tussen een Piper of 2bular demper, voor bijna dezelfde prijs, dan is dat een no-brainer qua kwaliteit.
En de Piper schijnt ook nog best gehorig te zijn (zeker met SC) en dat wil ik dus echt niet.
Piper claimt qua geluid
Waarbij VSE de opel cup uitlaat is.We have fitted our first prototype and done some noise tests. Sadly this was a little too loud, so we have knocked up another design based on what we learnt from the first one. And the great news is that it worked We now have a track legal 2.5" exhaust system
Here are the results:
Piper Manifold + Piper 2.5" Downpipe/Sports Cat + Standard U Bend + VSE rear box.
3000rpm = 102/103 db
4500rpm = 116 db
Piper Manifold + Piper 2.5" Downpipe/Sports Cat + Piper 2.5" Cat back - Version 1.
3000rpm = 92 db
4500rpm = 104 db
Piper Manifold + Piper 2.5" Downpipe/Sports Cat + Piper 2.5" Cat back - Version 2.
3000rpm = 92 db
4500rpm = 98 db
¨speed is life, but control is everything...¨
het lijkt ook dat als je de geluidsfragmenten van de piper full system en de piper met janspeed van 12esc met die van Mark (2bular) op zijn site vegelijkt ze niet zoveel van elkaar verschillen,
bij 12esc speel ook de weerkaatsing op het industrie terrein een rol.
bij 12esc speel ook de weerkaatsing op het industrie terrein een rol.
¨speed is life, but control is everything...¨
Ik heb afgelopen week een mailtje van Jim gekregen. Hij is nu bezig met mijn einddemper Even een quote van Jim om aan te geven welke het gaat worden:
Dat is dus de demper die op de Scandal Green S1 zit op zijn website.the 7 x 24 with the single tip with a 2.25" bore through the silencer. I'll use some lightweight bends I have in stock.