Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Of een Turbo kopenHerman schreef:Hele DIKKE achterbanden op 20" monterenDennizz schreef:Ik ookallen schreef:Ok, ik mis wel wat vermogen...Daarbij, mijn 2de versnelling gaat ook echt niet tot de 110 km/h

Herman, heb je ook nog 0-160 en 100-160 cijfertjes? Dan kan ik die een keertje naast de logjes van de voormalige Jans Turbo leggen.
Jans:
0-100 4.41sec 60.73meter
0-160 8.77sec 221.9meter
100-160 4.37sec 161.2meter
Gemeten in voor de semi's te koude omstandigheden
SteV6
S4 Avant
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
Ik kwam die dag met de voor mij relatief onbekende (en zeer moeilijk te rijden, want staartlistige) Turbo van Jans ook niet onder de 4.7 sec naar de honderd ...
Probleem van 0-100 metingen met extreem snelle auto's als jouw Lotus ombouw en Jans blauwe kogel is dat het meer een blijk van kunnen van de bestuurder dan de werkelijke potentie van de auto is. Wat ik nog weet van de Turbo van Jans was dat de laatste 1500rpm zo gruwelijk snel doorlopen werden dat je bijna altijd te laat was met schakelen
Want vergeleken met andere supercars als de Z06, Lamborgini's, Ferrari's enz. moet je schakelen van 1 naar 2 om voorbij de 100 te komen, terwijl de eerst genoemden stuk voor stuk meer dan 100 halen in de 1e (!) versnelling. En dus aan een sub 4.0 seconden komen.
Eigenlijk is sprinten een zeer leuke bezigheid, even leuk als bochtjes knallen
Stephan
Probleem van 0-100 metingen met extreem snelle auto's als jouw Lotus ombouw en Jans blauwe kogel is dat het meer een blijk van kunnen van de bestuurder dan de werkelijke potentie van de auto is. Wat ik nog weet van de Turbo van Jans was dat de laatste 1500rpm zo gruwelijk snel doorlopen werden dat je bijna altijd te laat was met schakelen

Want vergeleken met andere supercars als de Z06, Lamborgini's, Ferrari's enz. moet je schakelen van 1 naar 2 om voorbij de 100 te komen, terwijl de eerst genoemden stuk voor stuk meer dan 100 halen in de 1e (!) versnelling. En dus aan een sub 4.0 seconden komen.
Eigenlijk is sprinten een zeer leuke bezigheid, even leuk als bochtjes knallen

Stephan
S4 Avant
Hmm, dat ziet er goed uit!Herman zei: Spexige loopt nu lekker. Trekt goed door in de toeren.
Bijgaand filmpje 0-100 in 4.0sec. Kan nog wat sneller schakelen, deze run was met 99.9% volle (53l) tank, zware achterwielen en 'zware' deurtjes er in.
Ik was tot nu toe heel blij met met 4.46 seconden naar de 100 met een halfvolle originele benzinetank, maar het kan altijd beter behoorlijk beter, blijkt wel weer

Toppertje,
The Duke
The bullshit stops when the light drops