Isolatie mat
- Pascal
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Isolatie mat
Heeft er nog iemand een tip wat te gebruiken als isolatie materiaal
op de bodemplaat onder de stoelen.
Ivm demping van het geluid.
op de bodemplaat onder de stoelen.
Ivm demping van het geluid.
- Pascal
Nou nou, ik had de vraag misschien beter op het lotus forum gedumpt.Maik schreef:Pascalram je hoofd weer even een paar keer tegen een muur a.u.b., je bent weer eens aan het raaskallen
isolatiemateriaal in een speedster... pffff
Dat zij ook van die h....`s die dit zouden doen.
Maik denk nou niet dat ik heel dat ding ga isoleren. gewoon onder mijn stoel
en stukje mat. Heeft ook het voordeel dat er iets onder de stoel ligt niet gelijk heel de rit van voor naar achter ligt te rollen.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Arno
- Contacteer:
Re: Isolatie mat
Demping of wil je de alu plaat ontdreunen?Pascal schreef: Ivm demping van het geluid.
Als er steentjes of andere dingen tussen de stoel bodem en de vloer zitten, dan geeft dat een enorm kabaal.
Je kunt onder iedere stoel een stripje (10x25cm of zo) bitumen plakken. Car-audio shops hebben het spul zo op de plank liggen.
Meer is niet nodig om de resonantie-frequentie van de bodemplaat te veranderen, waardoor hij veel minder snel zal mee-trillen.
Helemaal vol plakken heeft niet zoveel nut met bitumen, want het is niet bedoeld om geluid wat er doorheen komt/moet te dempen, alleen om trillingen te stoppen.
Als het meer puur om geluids-demping zelf gaat, dan ben je eerder geholpen met een volledige vloerbedekking-set (komen nog wel eens op Ebay voorbij voor de Elise, passen vast ook wel in een Speedster) die de hele vloer en verticale deel achter de stoelen bekleedt.
Dat dempt vrij geluid in de cabine een stuk meer.
Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Ik heb aan de zijkanten op de blanke aluminium delen vilt geplakt. Bij de lidl hadden ze dat spul in de aanbieden als kofferbak matten. Het is heel dun en licht.
Ik deed het eigenlijk omdat ik handsfree niet te verstaan was. Dat is nu ietsje beter. Het dempt behoorlijk. Ik heb het gewoon met wat Bison spray gelijmd, dus zo weer weg te halen.
Is een aanrader.
Ik deed het eigenlijk omdat ik handsfree niet te verstaan was. Dat is nu ietsje beter. Het dempt behoorlijk. Ik heb het gewoon met wat Bison spray gelijmd, dus zo weer weg te halen.
Is een aanrader.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
Deze levert voor de Lotus. Volgens mij zou dat ook redelijk in een Speedster moeten passen:
http://mafe.co.uk/DeluxeCarpetSet.htm
(nee Maik, ik heb niets besteld
)
(nee Maik, ik heb niets besteld

Lotus Elise S2
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Dat je een S1 rijdt spreekt al voor je, had dus niet anders verwachtHendrik-Jan schreef:Deze levert voor de Lotus. Volgens mij zou dat ook redelijk in een Speedster moeten passen:
(nee Maik, ik heb niets besteld)