Verbouwing Speedster -> carbon GT3 Exige

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Herman schreef:Ja hoor, volgende klusjes al weer op stapel:

Klus 1.
Op Donington teveel geluid (induction noise) waarschijnlijk de blow-off valve en dus gaan we deze eens proberen:
http://www.gofastbits.com/index.php?par ... ceptor_pro
Blijft een kwestie van smaak of je het wel of niet wil horen. Persoonlijk vind ik het wel een lekker geluid maar op het circuit denken ze anders.
Zoals Arno al zei, is het niet simpeler/werkzamer je blow-off gewoon weer geloten terug te voeren naar je turbine inlaat? (zoals de Z20LET standaard ook werkt.)
Het is al een gemeten luchtvolume, dus qua mapping zou dat weinig problemen moeten geven...
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Exmantaa schreef:Zoals Arno al zei, is het niet simpeler/werkzamer je blow-off gewoon weer geloten terug te voeren naar je turbine inlaat? (zoals de Z20LET standaard ook werkt.)
Standaard heeft de z20let geen blow-off, denk dat deze hier verwart wordt met de interne wastegate in de turbo. Ik rij zelf ook met een blow-off die gesloten afblaast op het compressorwiel van de turbo! Dit echter niet voor het geluid, maar puur om het turbogat na overschakelen verder te reduceren :thumbup:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

Herman schreef:Goeie tip! Welk stukje buis of T-stuk heb je gebruikt?
Heb de aanzuigbuis vanaf het luchtfilter van aluminium laten maken en in de 90º bocht naar de turbo een aansluiting voor de luchtslang vanaf de blow-off laten lassen. Zal er binnenkort een foto van plaatsen :wink:
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Jij blijft ook altijd lekker doorklussen Herman, prachtig! :)
Afbeelding
Jurre
Lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 feb 2009 22:01
Locatie: Gouda

Bericht door Jurre »

Herman, ben je volgende week zondag aanwezig bij de jumbo exclusief show en/of tourrit? Zou graag weer wat foto'tjes maken! :wink: prachtig hoe je ermee bezig blijft!
Geld moet rollen, het liefst op vier wielen!
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Rikster
Mega lid
Berichten: 812
Lid geworden op: 16 apr 2005 18:05
Locatie: NL

Bericht door Rikster »

De beloofde pics...
Bijlagen
aansluiting klein.jpg
aansluiting klein.jpg (92.02 KiB) 2405 keer bekeken
eindresultaat motorruimte klein.jpg
eindresultaat motorruimte klein.jpg (117.4 KiB) 2403 keer bekeken
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Bericht door Exmantaa »

Rikster schreef:
Exmantaa schreef:Zoals Arno al zei, is het niet simpeler/werkzamer je blow-off gewoon weer geloten terug te voeren naar je turbine inlaat? (zoals de Z20LET standaard ook werkt.)
Standaard heeft de z20let geen blow-off, denk dat deze hier verwart wordt met de interne wastegate in de turbo. Ik rij zelf ook met een blow-off die gesloten afblaast op het compressorwiel van de turbo! Dit echter niet voor het geluid, maar puur om het turbogat na overschakelen verder te reduceren :thumbup:
Ik weet niet wat de exacte benaming is, maar inderdaad de standaard omloopklep van een Z(ofC)20LET die de gecomprimeerde lucht weer terugvoert naar de compressor inlaat en wordt gestuurd door vacuum voor de gasklep. (Een "interne wastegate" is het ook niet, want die zit aan de turbine kant :wink: )
Zat even net naar die elektronische blow-off te kijken, maar het lijkt erop dat je hiermee alleen de afblaas hoeveelheid varieert. Ik zou dus gewoon voor de Rikster optie, intern terugvoeren, kiezen. :)
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
temp sensor.jpg
temp sensor.jpg (251.93 KiB) 2312 keer bekeken
temp meter.jpg
temp meter.jpg (258.52 KiB) 2313 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Gebruikersavatar
Herman
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2481
Lid geworden op: 02 okt 2006 19:28
Locatie: Zeeland

regenbandjes

Bericht door Herman »

Deleted
Bijlagen
regenbandjes II.jpg
regenbandjes II.jpg (280.14 KiB) 2300 keer bekeken
regenbandjes.jpg
regenbandjes.jpg (205.26 KiB) 2299 keer bekeken
2017 target: Spexige 550+pk/840kg, Europa SE 329+pk/995kg
Plaats reactie