Achterclam Fabrieks foutjes ?

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
rayz25

Achterclam Fabrieks foutjes ?

Bericht door rayz25 »

Ik heb een turbo achterclam gemonteerd op mijn turbo nu heb ik iets vreemds gevonden.

bij de bestuurderkant bij de deur heb ik genoeg ruimte tussen de achterclam en de deur bovenin van de deur de achterclam heeft een
mooie ronde vorming.

Nu als ik bij de bijrijderskant bekijkt zit er een knik in plaats van een
mooi ronde vorming waardoor mijn deur tegen mijn achterclam aan komt
Ik moet mijn deur naar achteren plaatsen anders heb ik voor te weinig ruimte en komt de deur tegen de voorclam.

Op deze foto kan je zien wat ik bedoel boven zit die goed maar na de knik komt die tegen de deur klem te zitten. Dit kan je duidelijk zien aan de andere kant heb ik het niet. Zal dit een foutje zijn of heeft iedereen deze knik naar binnen toe.

Bijrijderkant die klemt
Afbeelding

Bestuurderskant die goed is.
Afbeelding
vauxhall
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door vauxhall »

dit heb ik ook gemerkt bij mijn turbo
zal nog eens kijken of daar echt een verschil in vorm zit
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Bericht door Arno »

Clams zijn over het algemeen niet of nauwelijks 'vormvast'. Polyester onderdelen worden helaas nooit helemaal gelijk als je er een stapel maakt.

De speedster en S2 Elise clams zijn al een stuk consistenter als die van de oudere Elises (ander produktieproces), maar verschillen blijven er nog genoeg..

Daarom heb je ook op de verschillende montagepunten shims en ringen tussen de clams en het chassis om de zaak een beetje te kunnen uitlijnen.

In een aantal gevallen moeten nieuwe clams nog wel eens hier en daar worden geschuurd/geslepen om goed passend te krijgen.

Soms kom je er niet onderuit om dan maar wat grotere paneel-openingen te houden door bijvoorbeeld de clam dan maar iets naar achter te trekken om wat meer ruimte te geven aan de deur.

Past allemaal over het algemeen niet zo nauwkeurig helaas...

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
rayz25

Bericht door rayz25 »

Ok bedankt voor de uitleg ik weet weer wat.

Toch volgende week even terug naar het schade herstel bedrijf
deze halen er een stukje af van de clam.
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door allen »

Je zou maar eens op zoek zijn naar een auto en de standaardregel "let op de naden van de koets" in acht nemen. :lol: :wink:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

rayz25 schreef:Ok bedankt voor de uitleg ik weet weer wat.

Toch volgende week even terug naar het schade herstel bedrijf
deze halen er een stukje af van de clam.
Ik zou er zeker geen stuk vanaf laten halen, maar gewoon het betreffende deel (laten) verstellen. Weet nog niet hoe makkelijk dit gaat bij de achterclam, maar anders de voorclam wat opschuiven en dan kan je de deur weer een stukje verplaatsen.
Plaats reactie