hoi

Stel jezelf en je auto voor.
Plaats reactie
davidoff
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2009 9:35

hoi

Bericht door davidoff »

Hoi iedereen

Ik ben nieuw op dit forum dus ik zal mezelf eens voorstellen hé.
Mijn naam is Dave, ik ben 23 (volgende maand 24) ik woon in Schoten (Antwerpen, Belgie) en ben verzot op sportwagens.

Al enkele maanden zit ik met het idee om een klein sportwagentje te kopen zijnde een Lotus Elise of een Opel Speedster. Spijtig genoeg heb ik nog niet de zegen van de vriendin om dit te doen (tja.. huisje kopen kost ook geld hé) maar toch blijft dit in me rondspoken.

Nu zit ik wel regelmatig op internet te zoeken naar een leuk 2ehandsje en af en toe kom je wel leuke dingen tegen, nu.. moest ik er eentje kopen dan zou ik niet veel willen opleggen na de verkoop van m'n huidige wagen (ivm huisje kopen). Ik rijd momenteel met een peugeot 307cc van 2005 met alle luxe en hebbedingetjes (full full full option).

Wat me enorm aantrekt in een elise of speedster is de optrek-kracht, dat ie 200km/h kan is voor mij niet van belang, maar ik hou van het optrekken :)

Moest ik nu een speedster kopen, waarom moet ik dan zeker letten?
Gebruikersavatar
stefan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1452
Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
Locatie: grobbendonk

Bericht door stefan »

hey

eerst en vooral dat er BENZINE in zit

neen grapje :lol:
welkom hier
heel belangrijk is het chassis en de ophangpunten van de draagarmen
een beetje steenslag hier en daar is nog het minste,scheuren in de carroserie en dorpels,er zeker van zijn dat de terugroepakties gedaan zijn, en dan zeker een lange testrit (motortje is oersterk)
want de orginele onderdelen zijn erg duur


grt stefan& monia
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Kom eens af naar Merksem hier, mag je eens ritje meebeleven :wink:
Trouwens moest je toch ene zoeken, hij staat ook te koop...
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
davidoff
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2009 9:35

Bericht door davidoff »

Racerke schreef:Kom eens af naar Merksem hier, mag je eens ritje meebeleven :wink:
Trouwens moest je toch ene zoeken, hij staat ook te koop...
tnx voor het aanbod!

heb trouwens nog wa vraagjes over de speedster..
een kennis van mij werkt bij Opel en die wist me te zeggen dat de Speedster niet "regendicht" is.. als het regent dan druipt dat naar binnen.. kan dat? en via een ander forum heb ik gelezen dat er geen "verklikker" in zit dat je verteld waneer je moet gaan tanken?
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

Mijn Speedster staat altijd buiten op de oprit, en zelfs met zware regenval blijft het binnenin mooi droog. Juist als je naar de carwash gaat met hogedruk sijpelt het wel binnen :lol:
Op je dash kan je zien hoeveel liters benzine je nog in je tank hebt zitten. Vanaf de teller op 7liter staat verandert de tekst in "refill". De liter-aanduiding is mss niet altijd het meest naukeurig maar het doet de job :wink:

Komt gerust maar eens langs, kunt ge alles vrage wa ge wilt 8)

Grtz
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
Gebruikersavatar
x187
Actief lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 28 apr 2009 16:54
Locatie: Amsterdam

Bericht door x187 »

Ik twijfelde eerst ook enorm tussen een elise of speedster, nou ik kan je vertellen! Ik heb de juiste keus gemaakt, en hou het zeker bij de speedster. Is toch net wat exclusiever vind ik(klinkt raar). Maar dat komt omdat veel mensen de Lotus wel kennen maar de speedster niet! En zoals Clarkson al zei, de speedster is net wat meer waar voor je geld...
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Zonder dak of met de ramen open lekt de auto weleens, maar anders moet het wel waterdicht zijn hoor. :wink:
Zodra refill in beeld komt zou ik maar gewoon een pompstation opzoeken. Heb er slechte ervaringen mee gehad door te berekenen hoe ver ik nog zou komen. :oops:
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Racerke
Actief lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 23 sep 2007 11:52
Locatie: Merksem, België
Contacteer:

Bericht door Racerke »

allen schreef:Zodra refill in beeld komt zou ik maar gewoon een pompstation opzoeken. Heb er slechte ervaringen mee gehad door te berekenen hoe ver ik nog zou komen. :oops:
Ken ik, dacht da'k nog tot thuis zou geraken toen er nog "9 liter" stond, maar daar stond ik dan 20km verder op de pechstrook zonder naft :lol: :oops:
SPEEDSTER TE KOOP --> Check Out My Site: http://www.opelspeedster.be
davidoff
Lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jun 2009 9:35

Bericht door davidoff »

zoozoo..
met de vriendin een afspraak gemaakt om eerst een huisje te kopen.. en dan de speedster :)

hopelijk vinden we snel iets.. dan kan ik snel lekker rondtouren :)
Plaats reactie